• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403051408959
  • خبرنگار : 71368

تشکیل شورای راهبردی سلامت شهر تهران با تصویب شورای شهر

تشکیل شورای راهبردی سلامت شهر تهران با تصویب شورای شهر

اعضای شورای شهر تهران طرح «الزام شهرداری تهران به تشکیل شورای راهبردی سلامت شهر تهران» را تصویب کردند.

به گزارش ایسنا،‌ اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز خود بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به تشکیل شورای راهبردی سلامت شهر تهران» را روی میز بررسی خود قرار دادند و سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در تشریح چرایی این طرح با بیان اینکه کمیسیون سلامت تصمیم گرفت برای ارتقاء همکاری‌ها و جلوگیری از موازی کاری در حوزه سلامت شهر تهران این طرح را ارائه کند.

وی با بیان اینکه این طرح به پشتوانه اسناد بالادستی و تکالیف مقرر در برنامه‌های توسعه‌ای شکل گرفته و در کمیسیون های تخصصی شورای شهر نیز بررسی شده است، گفت: پیشنهاد می‌شود که شهرداری تهران نسبت به راه اندازی شورای راهبردی سلامت شهر تهران با کمک دستگاه‌های دولتی و غیردولتی سازمانهای مردم نهاد و شرکت‌های دانش بنیان اقدام کند تا تعامل مثبت با نخبگان و... در راستای ارتقاء سلامت و ارائه خدمات بهداشتی برقرار شود و همچنین شکوفایی فرهنگ سلامت و توجه ویژه به سالمندان و تحقق برنامه‌های جوانی جمعیت باید در این شورای راهبردی مورد توجه قرار گیرد.

نجفی با بیان اینکه اعضای شورای راهبردی سلامت شامل شهردار تهران به عنوان رییس این شورا،‌ معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران،‌ معاون خدمات شهری، مدیرعامل شهرسالم،‌ یک نماینده مردم تهران در مجلس، رئیس ستاد سازمانهای مردم نهاد،‌ فرماندار تهران،‌ معاون بهداشت وزارت بهداشت، یک عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر به عنوان عضو ناظر و.... در این شورای راهبردی عضویت دارند، افزود: این درحالیست که شهردار تهران به عنوان رئیس شورا می تواند حسب نظر و موقعیت از سایر مدیران نیز دعوت کند.

در ادامه مهدی چمران بعد از جمع بندی نظرات اعضای شورای شهر تهران گفت: دبیر این شورا اداره کل سلامت شهرداری تهران خواهد شد و نمایندگان چهار دانشگاه پزشکی اعم از ایران،‌ تهران، شهید بهشتی و توانبخشی نیز عضو این شورا شوند و به جای معاونت بهداشت وزارت بهداشت این دانشگاه ها عضو شورا شوند و قرار شد دیگر اعضای شورا را اضافه نکنیم اما بنا به تبصره ای در این طرح،‌ رئیس این شورا می تواند بنا بر موضوع جلسه، مدیران و معاونان را دعوت کند.

به گزارش ایسنا،‌ اعضای شورای شهر تهران به طرح الزام شهرداری تهران به تشکیل شورای راهبردی سلامت شهر تهران رأی مثبت دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha