• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403051408804
  • خبرنگار : 50455

چهل و چهارمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی/۵/

نقش موثر جهاددانشگاهی قم در توانمندسازی شغلی دانشجویان

نقش موثر جهاددانشگاهی قم در توانمندسازی شغلی دانشجویان

ایسنا/قم رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: جهاد دانشگاهی قم بسته کاربردی از مهارت‌های مورد نیاز جامعه به ویژه قشر دانشگاهی را با کمترین هزینه در راستای کمک به دانشجویان برای ارتقا توانمندی شغلی به عنوان مکمل تحصیلات دانشگاهی ارائه می‌کند.

جلال رضایی‌نور در گفت‌وگو با ایسنا در آستانه سالگرد چهل و چهارمین سال تاسیس جهاد دانشگاهی، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنایت به شرایط دانشگاه‌ها پس از انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۶۹ مصوبه‌ای را به تصویب رساند که در آن جهاددانشگاهی به عنوان پلی میان دانشگاه و بخش صنعت و خدماتی کشور معرفی شد در این مصوبه دو وظیفه عمده انجام تحقیقات علمی و فعالیت‌های فرهنگی به عهده این نهاد قرار داده شد.

رئیس دانشگاه صنعتی قم اظهار کرد: جهاد دانشگاهی قم بسته کاربردی از مهارت‌های مورد نیاز جامعه به ویژه قشر دانشگاهی را با کمترین هزینه در راستای کمک به دانشجویان برای ارتقا توانمندی شغلی به عنوان مکمل تحصیلات دانشگاهی ارائه می‌کند.

وی تصریح کرد: با تبلیغات گسترده‌تر و تعامل بیشتر مسئولین جهاد دانشگاهی با مسئولان آموزش و پرورش استان می‌توان از دوره تحصیلی متوسطه اول و دوم با کلاس‌های آموزشی جهاد دانشگاهی به کشف استعداد در در بین نوجوانان پرداخت، همچنین این تعاملات می‌تواند به منظور مهارت آموزی در دانشگاه‌ها به صورت گسترده‌تر دنبال شود.

رضایی نور عنوان کرد: جهاد دانشگاهی نهادی پیشرو و متعهد به توسعه و پیشرفت کشور با راه‌اندازی مراکز علمی و فرهنگی تأثیرگذار، خدمات و دستاوردهای شاخصی داشته است. به عنوان مثال راه ‌اندازی پژوهشکده رویان با پیگیری‌های زنده‌یاد سعید کاظمی آشتیانی که تولد نخستین نوزاد آزمایشگاهی به روش IVF در تهران؛ استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌ها برای نخستین بار در کشور بخش‌هایی ارزشمند از دستاوردها و خدمات جهاد دانشگاهی بوده است.

رئیس دانشگاه صنعتی قم بیان کرد: مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم(رویا) نیز نمونه‌ای از فعالیت‌های این نهاد علمی به شمار می‌رود؛ و در راستای اجرای صحیح سیاست جوانی جمعیت مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم بازوی فرزندآوری در استان است.

رضایی نور یادآور شد: دانشگاه صنعتی قم با انعقاد تفاهم نامه همکاری طی سال‌های گذشته تاکنون تعاملات خود را با جهاد دانشگاهی واحد استان قم گستره‌تر و موثرتر کرده است؛ نظر به اینکه برگزاری دوره‌های مهارتی مورد نیاز دانشجویان برای حضور در صنعت ضروری است، در این زمینه هم از جهاد دانشگاهی کمک گرفتیم.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود تاکید کردند، جهاددانشگاهی، نهادی مهم است، زیرا هم با دانشگاه به‌عنوان سنگر علم و مرکز پیشرفت علمی کشور مرتبط است و هم دارای تلاش جهادی است و در مقابل موانع و مزاحمت‌ها از حرکت نمی‌ایستد.

رئیس دانشگاه صنعتی قم، تاکید کرد: مروری بر دستاوردهای این نهاد انقلابی که جهادی بودن را سرلوحه خود قرار داده است، می‌تواند روحیه خودباوری و خودشکوفایی را به ویژه در این برهه از زمان که دشمن با ایجاد تهدیدها و تحریم‌ها می‌خواهد موتور حرکت کشور را متوقف کند، بسیار مهم و حیاتی است.

رضایی نور در پایان گفت: طی یک سال اخیر جهاد دانشگاهی با مدیریت دکتر حامد حیاتی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، توسعه محصولات دانش بنیان، اشتغال و کارآفرینی، آموزش، پژوهش و فناوری در قالب‌های برگزاری دوره‌های مهارتی، کنفرانس‌های تخصصی، تولید محتوا کمک شایانی به جوانان استان داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha