• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403051408753
  • خبرنگار : 71145

حزب‌الله دایره حملات را گسترش داد

شلیک ده‌ها موشک به الجلیل/ حمله مقاومت لبنان برای اولین بار به شهرک صهیونیست‌نشین «بیت هلل»

شلیک ده‌ها موشک به الجلیل/ حمله مقاومت لبنان برای اولین بار به شهرک صهیونیست‌نشین «بیت هلل»

حزب‌الله لبنان اعلام کرد برای اولین بار شهرک صهیونیست نشین «بیت هلل» را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داد.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی لبنان - حزب‌الله بامداد روز یکشنبه اعلام کرد که یک شهرک جدید اشغالگران در شمال فلسطین اشغالی را وارد دایره عملیات مستمر خود برای حدود ۱۰ ماه در جبهه حمایت از غزه در جریان نبرد طوفان الاقصی کرده است.

مقاومت لبنان در بیانیه‌ای توضیح داد که «شهرک جدید بیت هلل را به دستور کار هدف گیری و شلیک خود وارد کرده است».

مقاومت لبنان برای اولین بار شهرک صهیونیست‌نشین «بیت هلل» را هدف قرار داد
بیت هلل

رسانه‌های نظامی حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کردند: «در حمایت از ملت ثابت قدم فلسطین و در حمایت از مقاومت شرافتمندانه و دلیرانه آنها و در پاسخ به حملات دشمن اسرائیلی به روستاها و خانه‌های امن جنوب، به‌ویژه حملاتی که  روستاهای «کفرکلا» و «دیر سریان» را هدف قرار داد و مجروح شدن غیرنظامیان را در‍ پی داشت، مقاومت اسلامی شهرک جدید بیت هلل را بمباران کرد.

طبق این بیانیه، این شهرک صهیونیست‌نشین برای اولین بار با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار گرفت.

شبکه ۱۴ عبری نیز گزارش داد: حدود ۵۰ موشک از جنوب لبنان به سمت الجلیل علیا پرتاب شد.

شورای عالی الجلیل خسارت وارده به یک منطقه کشاورزی بین مناطق مناره و یفتاح را در نتیجه شلیک موشک از جنوب لبنان تایید کرد.

این در حالی است که شبکه الجزیره فاش کرد که «موشک‌های رهگیر در حریم هوایی روستاهای مرزی در بخش شرقی جنوب لبنان منفجر شدند» و اشاره کرد: «صدای آژیرهای خطر در چندین منطقه از الجلیل علیا درخصوص هشدار درباره شلیک موشک شنیده شد.»

بر اساس آنچه که کانال خبری قاهره در خبر فوری گزارش داد جبهه داخلی ارتش اشغالگر از ساکنان شهرهای مرزی خواست در نزدیکی پناهگاه‌ها بمانند.

در همین حال روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» در خصوص پیامدهای جبهه لبنان بر رژیم اشغالگر، با استناد به تصاویر ماهواره‌ای از خسارات گسترده به اراضی اشغالی پس از ۱۰ ماه درگیری با حزب‌الله خبر داد.

این روزنامه تاکید کرد که عملیات‌های حزب الله منجر به بزرگترین عملیات تخلیه در شمال (شمال فلسطین اشغالی) از زمان «تاسیس اسرائیل» در بیش از ۷۵ سال گذشته شده و اشاره کرد که «آتش حملات حزب‌الله به ساختمان‌ها، محصولات کشاورزی و فعالیت‌های تجاری خسارت وارد کرد».

این روزنامه گزارش داد که بر اساس داده‌های ارتش اشغالگر، حزب‌الله بین اکتبر ۲۰۲۳ تا اواسط ژوئیه ۲۰۲۴ تنها بخش کوچکی از زرادخانه عظیم خود را مستقر کرده و حدود ۶۷۰۰ موشک و ۳۴۰ پهپاد را به سمت شمال پرتاب کرده است.

این روزنامه تاکید کرد با این حال، این حملات تاثیر گسترده و قابل توجهی داشته‌اند.

بر اساس آنچه رسانه‌ جنگ در آمار جدید فاش کرد مقاومت اسلامی در لبنان (حزب‌الله) طی ۳۰۰ روز عملیات پشتیبانی از تاریخ ۲۰۲۳/۰۸/۱۰ تا تاریخ ۲۰۲۴/۰۸/۰۳، ۲۵۰۰ عملیات نظامی را با هدف قرار دادن اماکن، شهرک‌ها و پادگان‌های اشغالی در امتداد مرز لبنان و فلسطین انجام داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha