• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403051308267
  • خبرنگار : 50663

یک نماینده مجلس با اشاره به تشییع هنیه در ایران؛

چنین تشییع پیکر باشکوهی در یک کشور شیعه برای یک رهبر اهل سنت بی‌سابقه است

چنین تشییع پیکر باشکوهی در یک کشور شیعه برای یک رهبر اهل سنت بی‌سابقه است

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم تربت حددریه در مجلس با اشاره به مراسم تشییع پیکر شهید هنیه در ایران، گفت: در تاریخ چنین تشییع پیکر باشکوهی در یک کشور شیعه برای رهبر اهل سنت نداشته‌ایم.

محسن زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه اظهار کرد: ۷۶ سال پیش اسرائیل بر اساس شعار «امنیت» شکل گرفت و کسانی که از کشورهای اروپایی در اسرائیل کنار هم جمع شدند، با این تصور که رژیم صهیونیستی امن است، در سرزمین‌های اشغالی حضور یافتند. با اتفاقاتی که از طوفان‌الاقصی افتاد و همچنین پیش از آن در جنگ‌های ۳۳ و ۲۹ روزه، شاخصه اصلی دولت اسرائیل، یعنی امنیت زیر سوال رفت و هیمنه رژیم صهیونیستی شکست و شأن تشکیل کشور اسرائیل از بین رفت.

وی افزود: اسرائیل با هدف از بین بردن حماس و همچنین آزاد کردن اسرایی که در دست حماس دارد، به غزه حمله کرد، اما اکنون پس از ۱۰ ماه به هیچ‌کدام از اهداف خود نرسیده است. از طرف دیگر اسرائیل تا اکنون تلاش داشت تا چهره موجهی از خود در دنیا ارائه دهد، اما اکنون این چهره هم شکسته شده است. حتی آمریکا که مهد حمایت از اسرائیل است و نمایندگان آن در کنگره نتانیاهو را تشویق می‌کنند، در دانشگاه‌های آن دانشجویان علیه اسرائیل قیام کرده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه اقداماتی که رژیم اسرائیل انجام می‌دهد، انتقام از کارهایی است که جبهه مقاومت و حماس انجام داده‌اند، اضافه کرد: ما قبلا ضربه‌های خود را وارد کرده‌ایم و این اقدامات در حقیقت پادزهر و پاسخ‌های رژیم صهیونیستی به حملات قبلی ماست. اکنون اسرائیل مانند گربه‌ای در فضای بسته است که برای نجات خود به هر وسیله‌ای چنگ می‌زند. رژیم صهیونیستی تمام پروتکل‌ها را کنار گذاشته و هر کاری را انجام می‌دهد. 

زنگنه بیان کرد: شهید هنیه مهمان ما در ضیافتی رسمی بود که توسط اسرائیل ترور شد و این نشان‌دهنده استیصال رژیم صهیونسیتی است. ترور شهید هنیه نکات بسیاری را به همراه داشت؛ از جمله اینکه برای اولین بار رهبر اول جهان شیعه بر پیکر رهبر بزرگترین جریان اهل سنت نماز خواند. در تاریخ چنین تشییع پیکر باشکوهی در یک کشور شیعه برای رهبر اهل سنت نداشته‌ایم.

وی با اشاره به برهم‌ خوردن معادلات دنیا به نفع جبهه اسلام، عنوان کرد: همبستگی و اتحاد چند لایه در جبهه مقاومت در حال شکل‌گیری است. همواره در تاریخ مقاومت، شخصیت‌هایی که بعد ترور افراد روی کار آمدند، افرادی قوی‌تر و جسورتر بوده‌اند. ترورهایی که تا کنون اتفاق افتاده، اضمحلال رژیم صهیونیستی را سرعت بخشیده و شرایط امروز دنیا هم این موضوع را نشان می‌دهد. اکنون اگر اسرائیل نتواند امنیت ساکنان شهرک‌های صهیونیستی را تأمین کند، نابود می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اکنون امنیت رژیم صهیونیستی با چالش‌های جدی مواجه است و ادامه یافتن این فضای ناامنی در سرزمین‌های اشغالی، باعث مهاجرت ساکنان صهیونیست از سرزمین‌های اشغالی خواهد شد، زیرا اساساً این افراد با تصور وجود امنیت، در فلسطین گرد هم جمع شدند و حال با از بین رفتن این امنیت می‌توان خالی شدن اسرائیل از سکنه را پیش‌بینی کرد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha