• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۰
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403051307966
  • خبرنگار : 71967

هشدار به دانشگاه‌های استرالیا در مورد اتکای مالی به دانشجویان بین‌المللی

هشدار به دانشگاه‌های استرالیا در مورد اتکای مالی به دانشجویان بین‌المللی

کارشناسان و محققان هشدار داده‌اند که وابستگی دانشگاه‌های استرالیا به شهریه‌ دانشجویان بین‌المللی، شکل‌گیری فضای سود و رقابت را تقویت کرده و از طرف دیگر یک مدل کسب ‌و کار ناپایدار ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، منتقدان در حالی این هشدار را می‌دهند که دولت فدرال طی چند سال گذشته به شدت تلاش کرده تا تعداد دانشجویان بین‌المللی را کاهش دهد. لوک شیهی، مدیر اجرایی دانشگاه‌های استرالیا در همین رابطه گفت: موسسات عالی به درآمد دانشجویان بین‌المللی تکیه کرده‌اند تا از این طریق با کاهش حمایت‌های دولت در سال‌های اخیر مقابله کنند.

از نظر آماری، استرالیا در میان کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی بیشترین تعداد دانشجویان بین‌المللی را دارد و در این زمینه حتی از بریتانیا، کانادا و ایالات متحده نیز جلوتر است. بر همین اساس است که ۴۷ درصد از کل ثبت‌نام‌ها در دانشگاه سیدنی و بیش از ۳۵ درصد از این موارد در دانشگاه ملبورن، دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه کوئینزلند و دانشگاه آدلاید را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند.

درآمد دانشگاه‌ها نیز از دانشجویان خارجی تقریبا دو برابر بیشتر از دانشجویان داخلی است. بنا بر گزارش‌های رسمی، متوسط ​​درآمد هر دانشجوی استرالیایی تمام وقت نزدیک به ۲۲ هزار دلار در سال ۲۰۲۳ بود؛ این در حالی است که این رقم برای یک دانشجوی خارجی حدود ۴۲ هزار دلار است.

در همین حال، آلیسون بارنز رئیس اتحادیه ملی آموزش عالی استرالیا گفت که وابستگی فزاینده به درآمد خارجی باعث شده تا نهادهای آموزش عالی شکل شرکتی به خود بگیرند. او در این رابطه گفت: دانشجویان بین‌المللی مزیت‌های زیادی به همراه دارند، اما مشکل اینجاست که ما به عنوان پول نقد به آنها نگاه می‌کنیم که این یک خطر سیستماتیک است.

از سوی دیگر، گویلیم کروچر، کارشناس آموزش عالی در دانشگاه ملبورن بر این باور است که استرالیا از بسیاری جهات قربانی موفقیت خود شده است.  کروچر با اشاره به دانشگاه سیدنی که بیش از ۴۰ درصد از کل درآمد خود را از ثبت نام های خارجی به دست می‌آورد، گفت: درآمد دانشجویان بین‌المللی منابع زیادی را فراهم کرده است، اما باعث نابرابری بین موسسات شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha