• جمعه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403051207815
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

امام جمعه یاسوج:

رژیم غاصب صهیونیستی ۷۵ سال مرتکب جنایت شده است

رژیم غاصب صهیونیستی ۷۵ سال مرتکب جنایت شده است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قطعاً جنایت بزرگ و ترور اسماعیل هنیه باید پاسخ کوبنده و درخور داشته باشد و حتماً ما به آن پاسخ کوبنده خواهیم داد.

آیت الله سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، با اشاره به سالروز صدور فرمان مشروعیت در سال ۱۲۸۵ هجری قمری، اظهارکرد: با فرمان تشکیل مجلس ملی به دستور مظفرالدین شاه قاجار، قانون اساسی و مشروطیت که بیشتر جنبه مسئله انتخابات مجلس را داشت تشکیل شد.
امام جمعه یاسوج با بیان اینکه برای نخستین بار این قانون مشروطیت و حکومت مشروطه در سرزمین ایران بعد از اعتصابی که مشروطه خواهان داشتند، تصویب شد، خاطرنشان کرد: قبل از این کار حکومت شاه مطلقه بود و شاه هر فرمانی می‌داد، باید همان اجرا می‌شد اما بعد از همه ظلم‌های بیشماری که در سلسله پادشاهان و حتی قاجار به ویژه در دوره مظفرالدین شاه اتفاق افتاد، علما، بازرگانان و مردم معترض شدند و برخی از علما مهاجرت کردند، در نهایت به این نتیجه رسیدند که مسئله حکومت پادشاهی مشروطه شود.
وی ادامه داد: این یک گام بسیار بزرگی برای کشور ما در زمینه دخالت مردم در حکومت بود و تطبیق آنچه که به عنوان قانون مطرح می‌شود، باید مطابق با شرع و خلاف شرع مقدس نباشد.
امام جمعه یاسوج عنوان کرد: مبارزه با اسلام و احکام اسلامی، مبارزه با خداوند است و خداوند کسی را که بخواهد در مقابل اسلام ایستادگی کند، ریشه کن می‌کند.
حسینی با اشاره به روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اظهارکرد: اگر قرار است حق بشر و کرامت و آزادی انسانی ادا شود، راه آن عمل به دستورات خداوند است.
امام جمعه یاسوج گفت: انسان‌های متدین و افراد اهل حلال و حرام، افراد کریمی هستند و با نماز خواندن، روزه گرفتن، رعایت حجاب و عفاف، پرداختن به حقوق الهی، حق الناس و حق النفس انسان بزرگ و کرامت وی حفظ و از این وادی حیوانی خارج می‌شود.
امام جمعه یاسوج ضمن تبریک سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، حمله اتمی آمریکا به ژاپن را یادآور شد و افزود: بیش از ۱۶۰ هزار انسان در عرض چند ثانیه کشته و مجروح شدند.
وی تاکید کرد: آمریکایی که امروز مدعی حقوق بشر است، در غزه و فلسطین همه این حقوق بشر ادعایی را می‌بینند که چه فجایع غمبار و اشکباری آمریکا و غرب در حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی انجام می‌دهند.
آیت الله حسینی با اشاره به اینکه رژیم غاصب صهیونیستی با سلاح‌های پیشرفته آمریکایی و غربی جنایت‌های بی‌شماری در غزه انجام می‌دهد و آنها ادعای حقوق بشر دارند، افزود: کسی که در خون و جنایت متولد شد و می‌خواهد برای دنیا تصمیم بگیرد جنگ‌هایی که اتفاق افتاد، بانیان اغلب آنها کشورهای غربی هستند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی ۷۵ سال مرتکب جنایت شده و امروز نیز شاهد جنایت بزرگ این رژیم، یعنی ترور شهید اسماعیل هنیه در کشورمان بودیم.
وی خاطرنشان کرد: همه جنایت‌هایی که امروز توسط اسرائیل و صهیونیست‌ها اتفاق می‌افتد، با حمایت آمریکا و انگلیس صورت می‌گیرد که خود را مدافع حقوق بشر می‌دانند.
آیت الله حسینی تصریح کرد: کسانی که فکر آمریکایی و غربی دارند در نزد آنها بشر هستند و سایر مردم، کودکان و زنان فلسطینی و همچنین کسانی که در برابر ظلم آنها ایستادگی می‌کنند را بشر به حساب نمی‌آورند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۷ مرداد ماه و روز خبرنگار را به همه خبرنگاران تبریک گفت و از زحمات و تلاش‌های ارزشمند این قشر تشکر کرد و افزود: خبرنگاران باید توجه داشته باشند که مصلحت‌ها، حکمت‌ها، صداقت در بیان و زمان بیان مطالب را مد نظر داشته باشد.
وی ولادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام را تبریک گفت و به شهادت اسماعیل هنیه اشاره کرد و ادامه داد: ترور این شخصیت بزرگ خسارتی برای جبهه مقاومت است.
آیت الله حسینی ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه، افزود: این جنایت بزرگی است که این‌ها اسماعیل هنیه را مورد ترور قرار دادند و به شهادت رساندند.
امام جمعه شهر یاسوج بیان کرد: شخص ایشان سال‌های سال به عنوان رهبر حماس، فلسطین و جبهه مقاومت با رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی در حال مبارزه بوده و سالیان سال این رژیم به دنبال حذف رهبران جبهه مقاومت بوده است.
وی با اشاره به اینکه این رژیم غاصب و صهیونیستی صدها رهبر ارزشمند جبهه مقاومت و فلسطین را در این چند سال به شهادت رساندند، افزود: هدف قرار دادن امنیت ایران اسلامی از دیگر اهداف این ترور بود.
آیت الله حسینی گفت: آنها با این کار می‌خواهند ادعا کنند که می‌توانند امنیت ایران اسلامی و ملت ایران را مورد هدف قرار دهند و میهمان ارزشمند کشور را به شهادت برسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha