• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403051006179
  • خبرنگار : 50184

اعزام تیم کرمانشاه به مسابقات لیگ بین‌المللی رولر اسکی

اعزام تیم کرمانشاه به مسابقات لیگ بین‌المللی رولر اسکی

ایسنا/کرمانشاه تیم کرمانشاه به مسابقات لیگ بین المللی رولر اسکی به میزبانی تبریز اعزام شد.

احسان اسماعیلی رئیس هیات اسکی و ورزش‌های زمستانی کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات بین المللی لیگ رولر اسکی در کشور، اظهار کرد: این مسابقات قرار است طی سه مرحله برگزار شود که میزبانی مرحله اول آن را در روزهای ۹ و ۱۰ مرداد شهر تبریز برعهده دارد. 

وی با بیان اینکه ۵۵ ورزشکار از ۱۲ استان کشور در این مسابقات حضور دارند، افزود: از استان کرمانشاه نیز یک تیم سه نفره شامل ابوالفضل ساوه‌ای، سامان سرخی و محمد اسماعیل سید به این مسابقات اعزام شده است. 

رئیس هیات اسکی و ورزش‌های زمستانی کرمانشاه تصریح کرد: مرحله اول این مسابقات که حکم انتخابی تیم ملی را نیز برای رقابت‌های قهرمانی آسیا دارد، در رشته اسپرینت ۲۰۰ متر برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه میزبانی مرحله  دوم و سوم این رقابت‌ها با استان‌های گیلان و تهران است، عنوان کرد: مرحله دوم رقابت‌ها در تاریخ ۱۳ و ۱۴ مرداد در رشته ۱۵ کیلومتر کلاسیک برگزار می‌شود، اما جزئیات مرحله سوم رقابت‌ها هنوز مشخص نشده است. 

اسماعیلی یادآورشد: کرمانشاه سال گذشته در رقابت‌های رولر اسکی قهرمانی کشور شرکت کرد که در بخش بانوان از بین ۱۵ استان کشور رتبه ششم و در بخش آقایان رتبه هفتم را کسب کرد، اما برای امسال باتوجه به تمرینات سخت و فشرده‌ای که تیم استان داشته‌ و اردوهای منظمی که برای آنها در خارج از استان برگزار کردیم، پیش بینی می‌کنیم در رقابت‌های لیگ روی سکو قرار بگیریم. 

وی در ادامه با بیان اینکه رول اسکی یکی از رشته‌های آینده دار اسکی و ورزش‌های زمستانی است، عنوان کرد: اسکی و ورزش های زمستانی رشته‌های زیرمجموعه زیادی همچون اسکی آلپاین، اسکی اسنوبرد، اسکی صحرانوردی یا کراس کانتری، اسکی روی چمن، هاکی روی یخ، بیااتلون، فری استایل و رول اسکی دارد که در بین این رشته‌ها، ظرفیت‌های کرمانشاه در رشته رول اسکی بالا است.  

رئیس هیات اسکی و ورزش‌های زمستانی کرمانشاه اضافه کرد: این رشته چندسالی است که وارد فدراسیون اسکی کشور شده و درحال وارد شدن به رقابت‌های المپیکی نیز هست. 

وی خاطرنشان کرد: حرکات، ریتم بدنی و قواعد رول اسکی کاملا مشابه با رشته صحرانوردی یا کراس کانتری است، با این تفاوت که رولر اسکی روی آسفالت شیب دار اجرا می‌شود، اما اسکی صحرانوردی یا کراس کانتری روی برف است. 

اسماعیلی که حدود یکسالی است به عنوان اولین رئیس هیات اسکی استان روی کار آمده، یادآور شد: باتوجه به اینکه در استان پیست رولر اسکی نداریم، بنابراین ورزشکاران ما در سطح آسفالت‌های شیب دار در مناطقی همچون پارک کوهستان، پارک شرقی، بلوار تاق بستان و گاها در مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد تمرین می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوب استان در این رشته، بنا داریم پس از رقابت‌های لیگ رولر اسکی، برنامه استعدادیابی این رشته را به مدت یک هفته با حضور دو مربی تیم ملی و کمیته استعدادیابی فدراسیون در کرمانشاه برگزار کنیم تا علاقمندان و مستعدین این رشته شناسایی شوند. 

رئیس هیات اسکی و ورزش‌های زمستانی استان در ادامه تاکید کرد: البته ما در استان این ظرفیت را داریم که رشته اسکی روی چمن را نیز راه اندازی کنیم، اما باتوجه به اینکه این رشته بسیار خشن، خطرناک و حادثه آفرین است،  تنها کسانی در آن فعالیت می‌کنند که برای مثال در رشته آلپاین به صورت حرفه‌ای تمرین می‌کنند، برای همین فعلا برنامه‌ای برای راه‌اندازی آن در استان نداریم. 

اعزام تیم کرمانشاه به مسابقات لیگ بین‌المللی رولر اسکی

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha