• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403050905981
  • خبرنگار : 71625

مدیرکل دفتر موسیقی درباره «سرزمین تمدن‌ها» چه گفت؟

مدیرکل دفتر موسیقی درباره «سرزمین تمدن‌ها» چه گفت؟

مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجرای پروژه سرزمین تمدن‌ها را پیوست تحلیلی- فرهنگی کشورهای حوزه مقاومت دانست.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه «سرزمین تمدن‌ها» که شامگاه شنبه ششم مرداد در برج میلاد تهران افتتاح شد که همزمان با اجرای آن قرار بود کنسرت- نمایش آیینی و مذهبی «سوگواره منظومه خورشید» به مدت ۱۰ شب اجرا شود. 

در همین راستا امیرحسین سمیعی (مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، ضمن بازدید از پروژه «سرزمین تمدن‌ها» در برج میلاد و تماشای کنسرت _ نمایش «سوگواره منظومه خورشید»، گفت: اجرای پروژه سرزمین تمدن‌ها پیوست تحلیلی- فرهنگی کشورهای حوزه مقاومت است. مهمترین مواجهه غرب با حوزه فرهنگ اجرای چنین طرح‌هایی است و سرزمین تمدن‌ها اساساً یک کار فرهنگی و تبیینی است؛ یعنی فرهنگ‌ کشورهای مقاومت را برای ما تبیین می‌کند.

او ادامه داد: همین تونل‌هایی که در لبنان بازسازی شده یا معماری‌ که یمن را به یاد ما می‌آورد و تاریخچه‌ای که از کشورها گفته می‌شود، لایه‌های مهمی را از کشورهای مقاومت، فرهنگ، اقتصاد، نمادها و نشانه‌های مقاومت آنها به ما نشان می‌دهد. این متغیرها برای ما خیلی مهم است. مردمی که اخبار را می‌شنوند، باید یک پیوست تحلیلی برای آن داشته باشند. این کار سنجیده آن پیوست تحلیلی است؛ یعنی آنچه که ما این روزها از اخبار درباره اینکه چرا غزه همین الآن هم مهمترین مسئله جهان اسلام است، می‌شنویم. این کار تبیین می‌کند که چرا کشورهای جهان مقاومت این ایستادگی را سنتی و ریشه‌ای داشته‌اند و در پیشگاه فرهنگی خود ادامه می‌دهند.

نمایشگاه سرزمین تمدن‌ها در پارکینگ شماره ۳ برج میلاد، در فضای باز با گستره ۱۵ هزار مترمربع در قالب دکور تاریخی هر کشور اجرا شده که در هر کدام از این دکورها، آیین، تاریخ، آداب و رسوم و سمبل کشورهای حوزه مقاومت به مخاطب معرفی می‌شود.

در این نمایشگاه، کشورهای محور مقاومت _ ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن و البته غزه و فلسطین با نگاه تمدنی دکورسازی و برجسته شده‌اند.

این نمایانگری نمادین از دروازه ملل تخت جمشید شروع می‌شود با پالمیرا سوریه، دروازه تاریخی بعلبک در لبنان، قلعه بابل عراق، دروازه رداعه یمن ادامه یافته و به محله الجزایری‌های غزه و در نهایت به بنای مسجد الاقصی (قبه‌الصخره) در قدس شریف منتهی می‌شود.

مخاطب در طول بازدید از سرزمین مقاومت با اجراهای مختلف فرهنگی و هنری مانند اتاق تصویر، اتاق نمایش، زیارت مجازی حرم امام رضا (ع)، امام حسین (ع) و حضرت زینب (س)، نمایش‌های محیطی هنرمندان تئاتر کشور، پرفورمنس‌های «اجرای تئاترهای» دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین در اطراف دکور مسجد الاقصی، اجرای موسیقی‌های محلی، مواجه می‌شود.

در مرکز نمایشگاه سرزمین تمدن‌ها، دکور مسجدالاقصی شبیه‌سازی شده است.

بازدید از «سرزمین تمدن‌ها» بصورت رایگان تا ۲۶ مرداد از ساعت ۱۸ الی ۲۳ در پارکینگ شماره ۳ برج میلاد، برای عموم امکان‌پذیر است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha