• جمعه / ۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403050503066
  • خبرنگار : 50160

امام جمعه زنجان:

رئیس جمهور منتخب در معرفی کابینه به معیارهای مدنظر رهبر انقلاب توجه کند

رئیس جمهور منتخب در معرفی کابینه به معیارهای مدنظر رهبر انقلاب توجه کند

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه دولت چهاردهم در معرفی کابینه خود بر معیارهای مدنظر رهبر انقلاب توجه جدی داشته باشد، گفت: امیدواریم انتخاب کابینه دولت تحقق منافع ملی را به دنبال داشته و همچنین اندیشه‌های رهبر انقلاب نیز مبنی بر معرفی کابینه‌ای هم‌تراز جمهوری اسلامی تحقق یابد و و موجب رضایت مردم شود.

آیت‌الله علی خاتمی امروز (جمعه ۵ مرداد ماه) در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم هر دو در معرض آزمون بزرگی قرار دارند و بهترین راهکار این است که هر دو منویات مقام معظم رهبری را محقق و انتظارات مردم را نیز برآورده کنند.

وی همچنین با بیان اینکه نماز جمعه‌ برکات فراوانی دارد، تصریح کرد: یکی از این برکات، شکست طاغوت و شکل‌گیری جمهوری اسلامی نماز جمعه است.

خاتمی با بیان اینکه اولین نماز جمعه در کشور پنجم مرداد سال ۵۸ به امامت آیت‌الله طالقانی اقامه شد، گفت: وی نیمی از عمر خود را در زندان‌ سپری کرده و توانست اولین نماز جمعه را برگزار کند.

وی با اشاره به اینکه اولین نماز جمعه اسلام نیز توسط پیامبر اکرم (ص) برپا شد، اضافه کرد: بالاترین ذکر و عبادت نماز جمعه است و از ابعاد مختلف اهمیت دارد.

امام جمعه زنجان ادامه داد: بزرگترین اجتماع سیاسی و عبادی مسلمانان برگزاری نماز جمعه است و به نوعی، وحدت و همدلی را نشان می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان به ۶ مرداد روز فرهنگ عمومی و آموزش‌های فنی حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: هر جامعه‌ای که می‌خواهد به توسعه و بالندگی برسد باید نیروهای توانمند ماهر و دانشمند را تربیت کند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در منطقه به لحاظ پیشرفت علمی اول است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵ میلیون سرمایه عظیم دانشمند در کشور وجود دارد که باید به  نحو  مطلوب از آنان استفاده کرد.

خطیب جمعه زنجان هم چنین به ۶ مرداد سال ۵۸ سالروز همه‌پرسی برای اصلاح قانون اساسی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: محتوا و قالب در کشور مردم هستند چرا که در ابعاد مختلف و انتخاب‌های گوناگون نقش‌آفرینی می‌کنند؛ لذا اصلاح قانون اساسی ضرورتی بود که توسط خبرگان انجام گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha