• چهارشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403050302204
  • خبرنگار : 50653

رتبۀ نخست شهرداری اصفهان در تولید انرژی خورشیدی

رتبۀ نخست شهرداری اصفهان در تولید انرژی خورشیدی

ایسنا/اصفهان معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان ۱۰درصد برق مصرفی خود را از انرژی خورشیدی تأمین می‌کند و در این حوزه رتبۀ نخست را دارد.

مهدی بقایی امروز (سه‌شنبه ۳ مردادماه) در سی‌وپنجمین برنامۀ «به احترام مردم اصفهان» با محوریت تولید ۱۰درصد از برق مصرفی شهرداری اصفهان از طریق انرژی خورشیدی، اظهار کرد: امروز، شهرداری اصفهان چهارمین مانور خود را با همکاری شرکت توزیع برق انجام می‌دهد. شهرداری اصفهان با تأمین ۱۰درصد برق مصرفی خود از انرژی خورشیدی رتبۀ نخست را در بین شهرداری‌های کشور دارد؛ تاکنون برای تداوم این مسیر طبق برنامه حرکت کرده‌ایم و امید است که از این رقم فراتر برویم.

او با بیان اینکه هم‌زمان با جشن تولید ۱۰درصدی برق اصفهان از طریق انرژی خورشیدی، مانور سنجش آمادگی در مناطق شهرداری اصفهان نیز برای گذر از پیک مصرف برق برگزار می‌شود، افزود: در این مانور، مناطق پانزده‌گانۀ شهرداری ملزم می‌شوند با حفظ سطح خدمات، مصرف انرژی را به حداقل برسانند. همچنین اگر سازمان منطقه‌ای نیز به کمترین مقدار مصرف انرژی برسد، رتبه نخست را به دست می‌آورد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به اینکه تمام مناطق و سازمان‌ها در ۲ سال گذشته به تیزر ژنراتور مجهز شده‌اند و مصرف بهینه دارند، تصریح کرد: در مانوری که چهارمین سال برگزاری آن است، برق هر سازمان و منطقه قطع و روی تیزر منتقل می‌شود، حالت دیگر این است که در مصرف تیزر، برق‌ها را به‌صورتی که نیاز ضروری است کم و بررسی می‌کنیم تا مشخص شود که کمترین حالت ممکن برای استفاده از برق در هر منطقه چه میزان است.

بقایی درخصوص اینکه تا سال ۱۴۱۰ شمسی تمام برق مصرفی شهرداری باید از طریق انرژی خورشیدی تأمین شود، خاطرنشان کرد: طبق برنامه باید تا سال ۱۴۰۲ به انرژی ۱۰درصدی می‌رسیدیم که این اقدام انجام شد. تا پایان سال جاری باید به ۲۰درصد برسیم که در این راستا مناقصات انجام شده است و برنامه‌ها نیز طبق روال پیش می‌رود تا به ظرفیت موردنظر دست پیدا کنیم.

در ادامۀ این مراسم مهرداد دادخواه، مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان و برق منطقه‌ای اصفهان توضیح داد: اقدامات شهرداری در تأمین برق مصرفی خود از انرژی خورشیدی و حرکتی در راستای توسعۀ پایدار است، یعنی هدف مهمی که کمتر در کشور موردتوجه واقع شده، اما شهرداری اصفهان گام مؤثری در این زمینه برداشته است.

او با بیان اینکه توسعۀ شهر بدون تأمین انرژی آن مفهومی ندارد، یادآور شد: شهرداری اصفهان در کنار توسعۀ شهر به این مهم توجه کرده است و اقدامات ارزشمندی در این حوزه همچون روشنایی پارک‌ها و معابر، آب‌نما و ساختمان‌ها انجام داده. اصفهان در مقام یک الگو در سطح کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha