• سه‌شنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403050201344
  • خبرنگار : 71505

رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۲۲:

راهی جز جایگزین کردن درختان بومی در چیتگر نداریم

راهی جز جایگزین کردن درختان بومی در چیتگر نداریم
عکس تزئینی است

رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۲۲ تهران درباره راه حل احیاء شدن بوستان جنگلی چیتگر گفت: راهی جز جایگزین کردن درختان بومی در این منطقه نداریم و باید به این موضوع توجه شود.

به گزارش ایسنا، نعمت‌الله نعمتی در حاشیه افتتاح خط لوله انتقال ۳ هزار و ۱۰۰ متر طول آب خام به بوستان جنگلی چیتگر گفت: در این بوستان درختان سوزنی‌برگ شامل گونه‌های اقاقیا، بلوط و افرا است که حدود ۴۰ درصد از درختان پهن‌برگ و ۶۰ درصد سوزنی‌برگ هستند.

وی تصریح کرد: قدمت درختان سوزنی‌برگ و پهن‌برگ در بوستان جنگلی یکسان هستند و در واقع یک بوستان همسان را در چیتگر داریم.

رئیس اداره فضای سبز منطقه ۲۲ تهران خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر شرایط اقلیمی هرگونه تغییر آب و هوا مشکلاتی را برای درختان بوجود می‌آورد و می‌تواند یک قتل عام برای درختان باشد و آفت سوسک پوست‌خوار مدیترانه‌ای بر اثر ضعیف شدن برخی از گونه‌ها و درختان فراگیر شده است و میزبان این آفت  فقط درختان کاج هستند.

نعمتی تصریح کرد: درختانی که ضعیف هستند و کمتر آب خورده‌اند دچار بیماری افت سوسک پوست خوار مدیترانه‌ای می‌شوند و این بیماری به صورت تساعدی به سایر درختان انتقال پیدا می‌کند و متاسفانه این بیماری در بوستان جنگلی چیتگر فراگیر شده است.

وی افزود: متأسفانه در سنوات گذشته، کمبود آب شهر تهران و قطع شدن مکرر آب‌های خام و پساب، باعث شده که استرسی به درختان وارد شود و شاهد هستیم که پوست درختان خشک شده در بوستان چیتگر کنده شده است و این درختان برگشتی ندارند و قاعدتا باید حذف شوند.

رئیس اداره فضای سبز منطقه ۲۲ ادامه داد: درختان سوزنی‌برگ با آبی که امروز به بوستان جنگلی انتقال داده شد شرایط بهتری را پیدا خواهند کرد و ان‌شاءالله در آینده شاهد سبز شدن درختان خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۳ ۰۲:۰۱

درختی که ن فتوسنتز داره ن زیبایی به چه کاری میاد