• سه‌شنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403050201285
  • خبرنگار : 50649

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز مطرح کرد:‌

‌اجرای راهکارهای علمی برای جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های ولگرد در شیراز

‌اجرای راهکارهای علمی برای جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های ولگرد در شیراز

ایسنا/فارس رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز از اجرای راهکارهای علمی به منظور جمع آوری و نگهداری از سگ‌های ولگرد و بلاصاحب خبر داد.

صمد پناهیان امروز، ۲ مردادماه در حاشیه همایش سگ‌های بلاصاحب در شیراز با تاکید بر این موضوع که شهرداری شیراز روش‌های جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را بر اساس دستور العمل وزارت کشور اجرا می‌کند، بیان کرد: با اتخاذ رویکردهای علمی به دنبال افزایش آگاهی‌های عمومی و فرهنگ‌سازی برای مدیریت سگ‌های بلاصاحب هستیم.

 وی با بیان اینکه با چالش‌های عدیده‌ای در حوزه جمع‌آوری سگ‌های ولگرد روبه‌رو هستیم، بیان کرد: غذارسانی به سگ‌های ولگرد از سوی برخی شهروندان که از سر دلسوزی و ترحم نابه‌جا صورت می‌گیرد، زمینه‌ساز بروز مشکلاتی شده است. 

پناهیان از برگزاری همایش‌های علمی به منظور یافتن راهکاری برای مقابله با سگ‌های ولگرد در شیراز، پایتخت محیط زیستی آسیا خبر داد و افزود: این همایش‌ها با همکاری دانشگاه دامپزشکی شیراز و با حضور اساتید مجرب کشوری با هدف افزایش آگاهی‌های عمومی پیرامون بیماری‌های مشترک سگ‌های ولگرد و انسان برگزار شد.

 رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز از آموزش پیمانکاران به منظور فعالیت مثبت در این زمینه خبر داد و افزود: شهرداری شیراز عملیات جمع‌آوری علمی سگ‌های ولگرد و بلاصاحب را به صورت گسترده در دستور کار قرارگاه خدمات شهری قرار داده است.

 به گفته این مقام مسئول، سگ‌های بلاصاحب در محل مرکز نگهداری و با حضور دامپزشک تحت درمان قرار گرفته و پس از آن آماده تحویل به متقاضیان با رعایت دستورالعمل‌های قانونی است.

 رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در بخش پایانی سخنانش تاکید کرد: عملیات جمع‌آوری سگ‌های ولگرد معطوف بر گزارش‌های مردمی است و شهروندان با اطلاع‌رسانی به موقع به تهیه نقشه پراکندگی کمک شایانی می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۳ ۱۳:۱۴

بسیار عالی باور کنید دیگه شب ها صبح ها جرات رفتن به بوستان های اطراف شهر را نداریم.لطفا از غذارسانی مردم به این حیوانات جلوگیری کنید.با نصب تابلو پیامک یاهرروش دیگر

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۳ ۱۳:۳۵

مدیریت جمعیت حیوانات شهری در دنیا اصول و ضوابطی داره ولی در ایران تنها راهکار فقط کشتاره و ما اعتراض داریم ،لطفد بر اساس اصول بین المللی مدیریت جمعیت حیوانات شهری در تمام دنیا که عقیم سازی توسط شهرداریه اجرا کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۳ ۱۵:۰۹

شما فکر میکنید با نصب تابلو و پیامک میشه فهموند که بهشون غذا ندید..فقط باید مثله بعضی کشورایه دیگه جریمه نقدی سنگین کنن..اینایی که ادعایه روشنفکری و حیوان دوستی دارن فکر میکنن بقیه حیوان دوست نیستن یا ظالم هستن..والا ما هم حیوانات رو دوست داریم ولی دیگه داره ضرر وارد میشه از همه نظر..

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۳ ۱۳:۳۳

حیون مزاحم رو باید حذف کرد و زاد و ولد شون رو کنترل کرد.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۳ ۱۳:۴۹

ترو خدا مردم عزیز به سگ های ولگرد غذا ندید به گربه های خیابانی غذا ندید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۳ ۱۳:۵۴

وقتی به سگ های ولگرد غذا میدن تا تعدادشون رو زیاد کنن یه عده هم مجبورن سگ ها رو معدوم کنن که شاید از این کار راضی نباشن ولی بخاطر آسایش مردم مجبور به معدوم کردن سگ ها میشن که گناهش گردن آنهایی هستش که به سگ های ولگرد غذا دادن تا تعدادشون زیاد بشه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۳ ۱۳:۵۵

اگه لطف کنید اتباع هم جمع و جور کنید عالی میشه کل کشور رو گرفتن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۳ ۱۳:۵۸

سگ چیه بابا از دست سگ های خونگی خلاص نشدیم که تعدادشون هم داره زیاد میشه سگ های ولگرد هم اومده روش شاید نزدیک 20 سال می‌شد تو خیابان سطح شهر سگ نمی‌دیدم ولی الان نزدیک 4 ساله دوباره سگ ها به سطح شهرها برگشتن این مقصرش کیه کدوم ارگانه که کم کاری کرده لطفاً رسیدگی کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۳ ۱۴:۰۰

جمع کنید لطفاً این سگ ها رو با تشکر

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۳ ۱۴:۰۲

مسعولین جدیداً به مسعولیتشون خوب عمل نمی‌کنند وگرنه قبلاً چرا سگ نبود تو خیابان ولی الان سگ هست از کجا اومدن این سگ ها مقصرش کیه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۳ ۱۷:۱۵

قبلاً می‌کشتند الان بخاطر اعتراض بعضیا دیگه نمیکشند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۳ ۱۴:۱۰

باید از دانش و تجربه و عقل و دین برای فهمدیدن مساله استفاده کرد. سپس اگر معلوم شد که مساله ای به نام سگ بلاصاحب (آنطور که ابراز می شود) وجود دارد، آنگاه با استفاده از دین که شامل عقل و علم و تجربه است، اقدامی نمود که حق حیات سایر مخلوقات خدا نیز برایشان محفوظ باشد. به نظر من هیچ موجود جانداری، بیشتر از انسان به سایر جانوران حمله نکرده و هیچ جانداری به اندازه ی انسان به محیط زیست آسیب نزده و حیوانات را نکشته است.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۳ ۱۴:۲۱

ممنون از همه مسئولینی که سگ های بدون صاحب با اصول اخلاقی وانسانی ساماندهی میکنن .امیدوارم این زبون بسته ها با عقیم کردن جمعیتشان کنترل شود .کشتن زبون بسته ها خشم الهی ودوستداران حیوانات رو به دنبال داره .سپاس از شهردارانی که راه درست رو انجام میدن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۳ ۱۵:۲۵

با سلام لطفا ی نظری هم به شهر سگها (صدرا) بیندازید یواش یواش امارشون صبحها که میریم پیاده روی از ادما بیشتره شبها هم که از صدای پارسشون نمیشه خوابید شهرداری محترم صدرا لطفا پیگیر باشید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۳ ۱۵:۴۴

نمیدونم چرا این چند ساله برای افزایش بی رویه سگ های ولگرد کاری انجام نشد. که اینهمه آرامش و آسایش مردم دچار بهم خوردگی نشه.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۳ ۱۵:۵۵

اونایی که مدافع سگها هستن،لطفا در سطح شهرها پراکنده بشن. و فضولات سگها رو جمع آوری کنن.همه جا رو نجس کردن. افتاد یا نه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۳ ۲۳:۵۶

بسیار کار خوبی میکنن ..سگهای ولگرد به بچه ها صدمه میزنن و حمله میکنند و مدفوعشون باعث بیماریست

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۴ ۰۲:۰۶

اتباع افغانی ک خیلی خیلی خطرناکترهستن زودتر جمع و اخراج کنن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۴ ۱۲:۳۶

اگرپروتکل جهانی رعایت بشه سگها عقیم و واکسینه بشن هیچ مشکلی ایجاد نمیشه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۴ ۱۳:۵۱

کسانی که ب این حیوانات غذا میدهند وب نوعی در طبیعت دست درازی میکنند.که اکثرا جو گیر فضای مجازی هستن.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۴ ۱۴:۰۲

سلام بهترين راه پناهگاه ساخته بشه وعقیم سازی بکنن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۴ ۱۴:۳۸

عقیم سازی بهتر از کشتار حیوانات زبون بستس

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۴ ۱۵:۳۶

باید سگهای ولگرد جمع اوری بشن.