• سه‌شنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403050201136
  • خبرنگار : 50034

شناسایی ۸۶۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در استان همدان

شناسایی ۸۶۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در استان همدان

ایسنا/همدان مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از شناسایی ۸۶۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان طی سال جاری خبر داد.

فرهنگ زمانی سه‌شنبه دوم مرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۸۶۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز از ابتدای سال تاکنون در استان شناسایی و برای متخلفان اخطاریه صادر شده است، افزود: تغییرات شناسایی شده فاقد مجوز مبتنی بر تصاویر ماهواره خیام نیز ۴۵ مورد بوده است. 

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان  با اشاره به اینکه ۱۶۷ مورد تبصره ۲ ماده ۱۰ به مساحت ۱۸ هزار و  ۱۰۰ مترمربع پس از شناسایی‌ و صدور اخطاریه‌ اجرا شده است، یادآور شد: ۴۲ مورد احکام قلع و قمع نیز به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع در استان اجرا شده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

زمانی با تاکید بر اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی، تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است، افزود: این مهم جزء با فعالیت گسترده گشت‌های ۱۳۱ و همکاری مردم امکان‌پذیر نیست. 
 
وی در بخش دیگر تاکید کرد: بی‌توجهی به روند تغییرات کاربری اراضی کشاورزی ممکن است به مسائل متعدد زیست‌ محیطی مانند تهدیدهای ناشی از تغییرات آب‌ و هوایی، جنگل‌زدایی، بیابان‌زایی و از دست دادن تنوع زیستی منجر شود.

 مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به حساسیت فصل تابستان در این حوزه، ادامه داد: در این ایام سودجویان اقدام به قطعه‌بندی و تغییر کاربری می‌کنند، از همین رو مردم باید هوشیارانه عمل کنند و به دام این افراد گرفتار نشوند. 
 
وی یادآور شد: سامانه ارتباط مردمی حفاظت از اراضی کشاورزی ۱۳۱  آماده دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۲ ۲۰:۰۱

سلام ضمن تشکر از امور اراضی و سایر دستگاه‌های اجرایی بیشترین تخلف در حیدره و تفریجان و آبشینه که دارای ارزش شده است تخلف بیشتری می‌شود که امیدوارم اقدام گردد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۳ ۱۶:۵۵

لطفا از کشاورزی باآب فاضلاب درکوی خضر استان همدان جلوگیری کنید با اب فاظلاب سبزی فلفل سیر باقاله .... لطفا پیگیر کنید