• سه‌شنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403050200791
  • خبرنگار : 50233

مدیرکل غله‌و خدمات بازرگانی استان اعلام کرد:

رشد خرید تضمینی گندم در استان سمنان/ آغاز پرداخت مطالبات گندمکاران

رشد خرید تضمینی گندم در استان سمنان/ آغاز پرداخت مطالبات گندمکاران

ایسنا/سمنان مدیرکل غله‌و خدمات بازرگانی استان سمنان از خرید تضمینی حدود ۸۳ هزار تن گندم از گندمکاران این استان از ابتدای آغاز خرید تضمینی گندم تا ابتدای مرداد ماه خبر داد.

عبدالرحیم تحصیلی، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر فرآیند خرید تضمینی گندم از گندمکاران این استان در ۱۳ مرکز خرید استان همچنان در حال انجام است.

وی با اشاره به تفاوت زمان برداشت محصول در شهرستان‌های استان ادامه داد: در مجموع ۳۲ مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های هشتگانه استان سمنان راه اندازی شده بود که در حال حاضر ۱۳ مرکز آنها فعال هستند.

مدیرکل غله‌وخدمات بازرگانی استان سمنان از خرید بیشترین حجم گندم در شهرستان میامی خبر داد و گفت: تاکنون ۴۰ هزار و ۹۴ تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شده که حدود نیمی از کل خرید گندم استان را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: فرآیند خرید تضمینی گندم در چندین مرکز شهرستان میامی همچنان ادامه دارد.

وی از رتبه دوم شهرستان گرمسار در خرید تضمینی گندم خبر داد و گفت: گندمکاران گرمساری در مجموع ۱۳ هزار و ۳۸ تن گندم تحویل مراکز خرید گندم شهرستان دادند.

تحصیلی از رتبه سوم شهرستان شاهرود در خرید تضمینی گندم خبر داد و افزود: کشاورزان شاهرودی تاکنون ۱۲ هزار و ۸۲۳ تن گندم تحویل مرکز خرید تضمینی گندم دادند.

وی با بیان اینکه آرادان با ۱۰ هزار و ۲۲۶ تن رتبه سوم در خرید تضمینی گندم را داشته است، ادامه داد: مراکز خرید تضمینی در شهرستان دامغان سه هزار و ۱۸۹ تن، مراکز خرید تضمینی در شهرستان سمنان دو هزار و ۲۸۱ تن و مراکز خرید تضمینی شهرستان سرخه نیز یک هزار و ۳۲۱ تن گندم از گندمکاران شهرستان خرید کردند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص تفاوت خرید تضمینی امسال با سال قبل از افزایش خرید تضمینی گندم در استان خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم تاکنون ۸۲ هزار و ۹۷۲ تن گندم خریداری کردند در حالی که سال گذشته در همین بازه زمانی ۷۲ هزار و ۹۰۴ تن گندم خریداری شده بود.

مدیرکل غله‌وخدمات بازرگانی استان سمنان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران، از آغاز فرآیند پرداخت مطالبات کشاورزان در این استان خبر داد و گفت: طی روزهای اخیر ۵۱۱ هزار و ۱۸۶ میلیون ریال از کل مطالبات گندمکاران است پرداخت شده است.

وی ارزش کل گندم خریداری شده در استان را ۱۴ میلیارد و ۶۳۴ میلیون و ۴۷۵ میلیون ریال اعلام و اظهار کرد: فرآیند پرداخت مطالبات کشاورزان آغاز شده و به مرور مطالبه همه گندمکاران پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha