• دوشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94052614550
  • منبع : نمایندگی سمنان

پرداخت 85 درصد مطالبات گندمکاران سمنانی

پرداخت 85 درصد مطالبات گندمکاران سمنانی

ایسنا/سمنان مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان از پایان رسمی خرید تضمینی گندم کشاورزان در این استان خبر داد و گفت: ارزش ریالی گندم خریداری شده از کشاورزان استان سمنان در سال‌جاری بالغ بر 830 میلیارد ریال بوده که تاکنون افزون بر 700 میلیارد ریال آن به گندمکاران استان پرداخت شده است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان از پایان رسمی خرید تضمینی گندم کشاورزان در این استان خبر داد و گفت: ارزش ریالی گندم خریداری شده از کشاورزان استان سمنان در سال‌جاری بالغ بر 830 میلیارد ریال بوده که تاکنون افزون بر 700 میلیارد ریال آن به گندمکاران استان پرداخت شده است.

محمدباقر منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، از پرداخت طلب 85 درصدی گندمکاران این استان خبر داد و اظهار کرد: امسال در مجموع بیش از 72 هزار تن گندم خوراکی مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شده است.

وی، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص پرداخت مابقی طلب گندمکاران استان، از تسویه‌حساب کامل با کشاورزان گندمکار استان تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: تنها 130 میلیارد ریال از بهای گندم خریداری شده از کشاورزان استان باقی‌مانده که این رقم نیز در صف‌ پرداخت قرار دارد و تا پایان همین هفته پرداخت می‌شود.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با اظهار رضایت از حجم گندم مازاد بر نیاز خریداری شده در استان، خاطرنشان کرد: میزان گندم خریداری شده در سال‌جاری در قیاس با مدت مشابه سال پیش از آن هشت درصد افزایش داشته است.

منوچهری با اشاره به گستردگی عملیات خرید گندم در استان و پراکندگی جمعیتی در استان، توضیح داد: گندم‌های خریداری شده از کشاورزان استان در قالب 13 هزار و 291 محموله انجام شد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان با اشاره به پایان رسمی عملیات خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های هشت‌گانه این استان، تصریح کرد: با این وجود امکان خرید گندم از کشاورزان استان در همه شهرستان‌های استان فراهم است و کشاورزان می‌توانند گندم خود را به مراکز پیش‌بینی شده تحویل دهند.

این مقام مسئول، با بیان این‌که کار خرید تضمینی گندم در استان پهناور سمنان در 32 مرکز خرید در اقصی نقاط استان انجام شد، یادآوری کرد: کار خرید گندم از گندمکاران استان از 12 خرداد از شهرستان‌های گرمسار و آرادان آغاز و در مردادماه جاری در شهرستان‌های شرقی استان در شاهرود و میامی به طور رسمی پایان یافت.

وی هم‌چنین با اشاره به ظرفیت بالای سیلوها و انبارهای ذخیره‌سازی گندم در این استان، توضیح داد: ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در استان بالا و بیش از گندم تولیدی است و این استان، مشکلی از نظر ذخیره‌سازی گندم‌های خریداری شده ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha