• یکشنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 95050105669
  • منبع : نمایندگی زنجان

رکوردزنی خرید تضمینی گندم در استان سمنان طی پنج سال اخیر

رکوردزنی خرید تضمینی گندم در استان سمنان طی پنج سال اخیر

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان سمنان از ثبت یک رکورد در خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان در این استان خبر داد و گفت: خرید گندم در این استان برای اولین‌بار در پنج، شش سال اخیر به نزدیک 100 هزار تن رسید.

محمدباقر منوچهری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تاکنون بیش از 98 هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شده است.

وی از ادامه کار خرید تضمینی گندم مازاد از کشاورزان این استان خبر داد و افزود: در حال حاضر کار خرید محصول گندمکاران این استان در شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میامی ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان سمنان در خصوص پرداخت بهای گندم کشاورزان این استان نیز، تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر 40 درصد طلب گندمکاران پرداخت شده است.

منوچهری در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص پرداخت ماباقی طلب کشاورزان این استان اظهار کرد: کار واریز بهای گندم گندمکاران هم‌استانی به مرور در حال انجام است و تمامی طلب گندم‌کاران به مرور و به فاصله چندی بعد از تحویل محموله به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی با اشاره به موجودی 100 هزار تنی گندم در مراکز ذخیره‌سازی این استان، ظرفیت ذخیره‌سازی گندم استان را 280 هزار تن اعلام و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شد امسال حدود 85 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان این استان خریداری شود که این رقم تا کنون که همچنان کار خرید گندم به پایان نرسیده به 98 هزار تن رسیده است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان یادآوری کرد: ازاوایل خرداد کار خرید گندم در 30 مرکز فعال خرید تضمینی گندم در سطح استان سمنان آغاز شده و هنوز برخی از این مراکز در شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میامی و سمنان فعال هستند.

منوچهری با اشاره به امکان عدم موفقیت برخی کشاورزان در تحویل محصول امسال خود، ادامه داد: امکان خرید تضمینی گندم در همه مناطق این استان همچنان وجود دارد.

وی سطح زیرکشت گندم در این استان را بالغ بر 34 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: برآورد کارشناسان این بخش حکایت از تولید 111 هزار تن گندم در استان سمنان دارد که بخشی از آن توسط خود کشاورزان ذخیره‌سازی و یا برای بذر استفاده می‌شود. ضمن اینکه این رقم احتمالا افزایش بیشتری داشته باشد.

 این مقام مسئول با با بیان اینکه سال گذشته 72 هزار و 500 تن گندم از کشاورزان سطح استان خریداری و ذخیره‌سازی شد، افزود: خرید تضمینی گندم امسال از کشاورزان این استان از نظر حجم در پنج سال اخیر یک رکورد محسوب می‌شود.

وی با اذعان به اینکه خرید گندم در سمنان بعد از کاهش محسوس در سال 89 در پنج، شش سال گذشته همواره با روندی صعودی روبرو بوده که امسال با عبور از پیش‌بینی‌ها به بیشترین میزان در پنج سال اخیر رسیده است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha