• دوشنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403050100437
  • خبرنگار : 71451

سردار سلیمانی: راهیان نور شفا بخش است

سردار سلیمانی: راهیان نور شفا بخش است

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اما امام خمینی صحنه‌ای را ترتیب داد که از دل فرهنگ عاشورایی و علوی، دفاع مردمی و عاشورایی در مقابل بیگانه شکل گرفت.

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش «تجلی اخلاص» در سالن شهدای ۵ آذر در سخنانی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران اردوهای راهیان نور و پیشرفت، در سخنانی بیان کرد: اگر دقیق به جهاد تبیین بپردازیم و از نرم‌افزار راهیان نور استفاده کنیم می‌توانیم به واسطه آن به تربیت نسل خود بپردازیم.

وی ادامه داد: در راهیان نور ما با موضوعات مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس مواجه هستیم. تاکنون ۴۴ سال از زمان آغاز تجاوز صدام به میهنمان می‌گذرد. در نخستین روزهای جنگ ما زیرساخت درستی برای مقابله با دشمنان نداشتیم، اما پیشرفت کردیم در این سال ما با دشمنان مقابله کردیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: این در حالی است که در شهریور ۱۳۲۰ حدود ۱۶ سال از حکومت رضاخان گذشته بود. به زعم خودش توانسته بود تمام نافرمانی‌ها را سرکوب کند و یک نیروی نظامی قدرتمند را تشکیل بدهد. این نیروی قدرتمند یک ارتش فرسوده نبود ولی در این تاریخ، فرمانده کل قوای مملکت ایران بدون قید و شرط تسلیم شد. پس از آن کشور اشغال شد و ما حتی یک مصاحبه از محمدرضا پهلوی ندیده‌ایم که نسبت به این وضعیت اعتراض کرده باشد.

سردار سلیمانی گفت: رضا خان از ترس تسلیم نشد بلکه او نوکر بیگانگان بود و بیگانگان او را کنار گذاشتند. اما امام خمینی صحنه‌ای را ترتیب داد که از دل فرهنگ عاشورایی و علوی، دفاع مردمی و عاشورایی در مقابل بیگانه شکل گرفت. امام خمینی یک نسخه شفابخش از فرهنگ مقاومت را که امروز کشورهای دیگر از آن الگو می‌گیرند را ارائه کرد. به این دلیل است که راهیان نور متعالی و شفابخش است.

وی ادامه داد: یکی از درخواست‌های مقام معظم رهبری از ما توسعه راهیان نور است و ما باید در ذیل جهاد تبیین به موضوع راهیان نور و راهیان پیشرفت بپردازیم. ملت ایران امام خمینی لبیک گفتند و فداکاری کردند تا بیگانگان کشور را نگیرند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به توسعه زیرساخت‌های راهیان نور و پیشرفت اعلام کرد: شبکه سازی خود را در این راستا گسترش خواهیم داد و تعاملاتمان با سایر دستگاه‌های قوا و حاکمیت را افزایش می‌دهیم اما از ظرفیت‌های مردمی استفاده خواهیم کرد و مردم‌های بودن این فعالیت‌ها یک رسالت سنگین است که آن را انجام خواهیم داد.

در ادامه همایش تجلی اخلاص، محمد مهدی تهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی با اشاره به وضعیت کنونی جهان، یادآور شد: مقام معظم رهبری راهیان نور را یک فناوری نرم نامیدند که می‌توانند در تعلیم تربیت جوانان موثر باشد.

وی ادامه داد: غرب، نسل‌های مختلفی از انقلاب صنعتی را پیش برده است و علم و فناوری در این مسیر در دستان غرب بوده است. آنها سعی کردند که سبک زندگی را بر دیگر کشورها تحمیل کنند و اختیار سیاست و اقتصاد را در دست خود بگیرند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: غرب امروز به دنبال ابزار انسان واره است و اکنون با نسل چهارم انقلاب صنعتی مواجه هستیم که فضای دوگانه سایبری و فیزیکی را ایجاد کرده است. آنها در پی پیوند  دادن جوانان با ماشین هستند تا موارد تربیتی را از طریق ماشین به او القا کنند. در نسل پنجم انقلاب صنعتی نیز تزویج انسان و ماشین از دیگر اهداف غرب است. در اصل پنجم سند ۲۰۳۰ غرب این موارد اشاره شده است.

طهرانچی گفت: نهضت مقاومت به رهبری مقام معظم رهبری تنها جاییست که می‌تواند با این رویکرد مقابله کند. در راهیان نور ما به واسطه شهدا محبت خدا را در دل جوانان روشن می‌کنیم و آنها را در مقابل چشمانمان می‌سازیم. این است که راهیان نور  به عنوان یک اثر تربیتی در جوامعی که جوانان ما تحصیل می‌کنند به عنوان یک فناوری تربیتی مطرح است. علی رغم اینکه در دانشگاه آزاد هیچ کمکی از سوی دولت برای برگزاری اردوهای راهیان نور نداریم آن را برگزار می‌کنیم چرا که موجب تربیت جوانان ما می‌شوند.

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در بخش دیگر همایش «تجلی اخلاص» ضمن گرامیداشت یاد شهدا، بیان کرد: امروز سالگرد سفر با برکت مقام معظم رهبری به ستاد نیروی دریایی در بندرعباس است. ایشان اول مرداد سال 1390 به بندرعباس آمدند و ما این روز را ارج می‌نهیم. در همین سال بود که قرارگاه راهیان نور دریایی را بنا کردیم به عبارت دیگر قرارگاه راهیان نور دریایی ۱۳ سال پیش تاسیس شد.
وی ادامه داد: خوزستان، بوشهر و خارک که در گیر جنگ تحمیلی بودند راهیان نور برگزار شد و  پس از آن جزایر هرمز و لارک هم مقصد راهیان نور دریایی شدند. در مناطق ۴ و ۵ نیز دو قرارگاه برای راهیان نور ایجاد شد.
سردار تنگسیری با تشکر از دست‌اندرکاران راهیان نور، توضیح داد: امروزه یادمان «والفجر ۸» میزبان زائران بسیاری در راهیان نور است و بیش از ۳۰ هزار نفر از دانشجویان و دانش آموزان در این یادمان حضور یافتند.
وی تأکبد کرد: اعتقاد داریم که راهیان نور یک فناوری است بنابراین باید از آن استفاده کنیم. شاید بسیاری از مردم ما ندانند که در جزیره لارک ۲۴ چترباز خودمان را از دست دادیم و آنها شهید شدند. همچنین در جزیره هرمز نیز ۳۵ شهید ثبت شده است جوانان ما باید بدانند که چه اتفاقی در این جزایر افتاده است و اهمیت این جزایر و آب خلیج فارس در چیست.
فرمانده نیروی دریایی سپاه اعلام کرد: هرچه که برای توسعه فناوری راهیان نور لازم باشد را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha