• شنبه / ۳۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403043019139
  • خبرنگار : 50295

معاون مدیرکل فرهنگی وزارت امور خارجه:

دنیا تشنه شناخت مبانی اسلام است

دنیا تشنه شناخت مبانی اسلام است

ایسنا/زنجان معاون مدیرکل فرهنگی وزارت امور خارجه گفت: دنیا تشنه شناخت معارف و مبانی اسلام و مبانی شیعه بوده و نمونه شاخص این مسئله برگزاری مراسم عاشورا در نقاط مختلف دنیا است.

رضا نوریان امروز (شنبه ۳۰ تیر ماه) در آیین اختتامیه دومین آفرین‌واره بین‌المللی فیلم و عکس راوی عشق، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه سال‌های طولانی و دهه‌ها اسلام هراسی و شیعه هراسی در بسیاری از کشورها عمدتا غربی در جریان بوده ولیکن الان دنیا تشنه شناخت معارف و مبانی اسلام و مبانی شیعه است و می‌توان گفت اتفاق با عظمت، بزرگ و جدیدی است که چنین مراسمی با استقبال گسترده‌ای مواجه می‌شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در سال‌های آینده بخش بین‌المللی آفرین‌واره فیلم و عکس راوی عشق پررنگ‌تر شود، گفت: امیدواریم با برگزاری این برنامه هنرمندان نه تنها از کشورهای اسلامی بلکه از همه کشورهای غیراسلامی و غیرهمسایه نیز در آن حضور یابند و واقعیت این مراسم بی‌نظیر را به دنیا مخابره کنند.

دستیار معاونت فرهنگی مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه تصریح کرد: تاثیری که در جلوه‌های ویژه وجود دارد، بسیار متفاوت است، تاثیر فیلم و عکس اصحاب هنر و خبرنگاران که از جان خود مایه می‌گذارند باعث بیان مطالبی می‌شود که سالیان سال عنوان شده ولی نیاز به بیانی نو دارد تا مخاطب را به خود جذب کند؛ بنابراین کاری که در آفرین‌واره بین‌المللی می‌کنید کار بزرگی است.

او با بیان اینکه آفرین‌واره می‌تواند مبنایی برای بین‌المللی کردن استان زنجان باشد، ادامه داد: وزارت خارجه دستگاه حاکمیتی و تسهیلگر در حوزه‌های فرهنگی، دینی، ورزشی، علمی و دانشگاهی و ... است و باید از این ظرفیت برای توسعه فرهنگ ناب خود استفاده کنیم.

معاون مدیرکل فرهنگی وزارت امور خارجه گفت: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در زنجان دایر است و هر چقدر ارتباطات ما بیشتر شود می‌توانیم برنامه‌های خود را تدوین و اولویت‌ها را شناسایی کرده و کمک کنیم کار خود را در دنیا پیش ببرید. اگر تصاویر این آفرین‌واره را بتوانیم به عنوان یک نمایشگاه نمایش دهیم، می‌توانیم سفرای خارجه مقیم ایران را برای بازدید دعوت کنیم که هم سفرای کشورهای اسلامی و غیراسلامی تمایل دارند نسبت به ظرفیت‌های این استان شناخت پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، ۱۳ عکاس از ۱۰ کشور و در مجموع ۷۸ عکاس در بخش های مختلف در این آفرین‌واره شرکت کرده و جلوه‌های ویژه محرم زنجان را پوشش دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha