• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1403042013729
  • منبع : سازمان غذا و دارو

عناوین «ضدآب» یا «ضدتعریق» در ضدآفتاب‌ ها تبلیغاتی است

عناوین «ضدآب» یا «ضدتعریق» در ضدآفتاب‌ ها تبلیغاتی است

معاون اداره کل امور فراورده‌ های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: استفاده از عناوین «ضدآب» یا «ضدتعریق» برای ضدآفتاب‌ ها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و تمام ضدآفتاب‌ ها با گذشت زمان از روی پوست پاک می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر رویا مرجانیان با اشاره به اینکه تولیدکنندگان کرم‌های ضدآفتاب مجاز به استفاده از عناوین تبلیغاتی غیرواقع روی محصولات نیستند، اظهار کرد: برای استفاده از ادعای ضدآفتاب مقاوم در برابر آب بایستی فرآورده آزمایش شده و ادعای مقاوم‌ بودن در برابر آب ثابت شود و زمان مقاوم‌ بودن به آب نیز مشخص باشد.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی افزود: همه ضدآفتاب‌ها، چه برچسب مقاوم در برابر آب داشته باشند یا نداشته باشند، باید دستورالعمل‌هایی را در مورد زمان استفاده مجدد را بر روی برچسب خود درج کنند تا از محافظت پوست اطمینان حاصل شود.

معاون اداره کل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: ضدآفتاب‌ها به اشکال مختلف از جمله لوسیون‌ها، کرم‌ها، ژل‌ها، استیک‌ها و اسپری‌ها در دسترس هستند. دستورالعمل استفاده از محصولات ضدآفتاب بسته به شکل آنها می‌تواند متفاوت باشد. باید همیشه قبل از استفاده از یک محصول ضدآفتاب برچسب آن را بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha