• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403041913379
  • خبرنگار : 71660

گفت‌وگوهای پوتین و مودی با تاکید بر خاتمه جنگ اوکراین

گفت‌وگوهای پوتین و مودی با تاکید بر خاتمه جنگ اوکراین

«نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند که به روسیه سفر کرده، امروز –سه‌شنبه– گفت‌وگوهایی را با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در کاخ کرملین برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، نخست‌وزیر هند، رئیس‌جمهور روسیه را «دوست عزیز» خود خواند و از میهمان‌نوازی او در جریان این سفر تشکر کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از نخست‌وزیر هند گزارش کرد: «هند آماده هرگونه کمکی برای ایجاد صلح در درگیری اوکراین است.»

گفت‌وگوهای پوتین و مودی با تاکید بر خاتمه جنگ اوکراین
سفر نخست‌وزیر هند به روسیه

رئیس‌جمهور روسیه هم به نوبه خود از نارندرا مودی به دلیل توجه او به حل‌وفصل جنگ اوکراین به روشی مسالمت‌آمیز تشکر کرد.

پوتین خطاب به مودی گفت: «نخست‌وزیر عزیز، ما از اینکه شما را پاییز امسال طی نشست بریکس در کازان ملاقات کنیم، خوشحال خواهیم شد.»

آنها هم‌چنین بر ارتباط مداوم میان روسیه و هند تاکید و میزان تجارت میان ۲ کشور را که در سه ماه اول سال ۲۰۲۴، ۲۰ درصد افزایش داشته، برجسته کردند.

نخست‌وزیر هند با اشاره به جنگ اوکراین تاکید کرد: «صلح برای آینده روشن نسل‌های ما ضروری است، بنابراین فکر می‌کنیم که جنگ مسئله‌ای تعیین‌کننده نیست و از این طریق نمی‌توان راه‌حلی را جست‌وجو کرد.»

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین درخصوص مسئله تجارت اظهار کرد: «سال گذشته، تجارت ۶۰ درصد یا حتی بیشتر یعنی تا ۶۶ درصد افزایش یافت و در سه ماهه اول سال جاری، ۲۰ درصد دیگر نیز رشد کرد.»

همچنین پوتین و مودی از پاویون انرژی اتمی مسکو در نمایشگاه «دستاوردهای اقتصاد ملی مسکو» (VDNH) بازدید کردند و پوتین در جریان این بازدید گفت که اورانیوم «پرتقاضاترین ماده خام مرتبط با انرژی است.»

وی افزود: «فن‌آوری‌های هسته‌ای روسیه توانایی این صنعت را برای ایجاد مواد کامپوزیتی که هم برای اهداف غیرنظامی و هم برای اهداف نظامی استفاده می‌شوند، تضمین می‌کند. هم‌چنین، دستگاه‌های ذخیره انرژی ساخت روسیه از اهمیت یکسانی برخوردار هستند.»

نخست‌وزیر هند همچنین گفت ۲ کنسولگری جدید دهلی‌نو در شهرهای یکاترینبورگ و کازان روسیه افتتاح خواهد شد. به گفته او، این حرکت موجب تقویت سفرها و کسب و کارهای تجاری می‌شود. مودی همچنین از ولادیمیر پوتین به خاطر رهبری او تشکر کرد و گفت او در دو دهه گذشته کار قابل توجهی در تقویت مشارکت میان هند و روسیه انجام داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha