• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403041913370
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد

مبارزه با آفات در سطح ۱۳۴ هزار هکتار از مزارع گندم آذربایجان شرقی

مبارزه با آفات در سطح ۱۳۴ هزار هکتار از مزارع گندم آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از مبارزه با علف‌های هرز گندم در سطح ۱۰۴ هزار هکتار، مبارزه با بیماری زنگ زرد در سطح ۱۹ هزار و ۱۲۰ هکتار و مبارزه با آفات در مزارع گندم استان آذربایجان شرقی در سطح ۱۳۴ هزار و ۲۶ هکتار خبر داد.

اکبر کرامتی در جلسه ستاد گندم استان آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از اقدامات این سازمان در خصوص کشت و خرید تضمینی گندم، جو و دانه‌های روغنی اعلام کرد: در مرحله کاشت تدارکات مختلفی انجام شده است که از آن جمله می‌توان به تولید، فرآوری و توزیع بذور یارانه‌ای به میزان ۲۱ هزار و ۳۲۵ تن مخلوط با ۵۷ تن کود بذرمال در طرح جهش تولید، تامین و توزیع انواع کودهای شیمیایی پاییزه به میزان ۷۲ هزار و ۲۵۸ تن اشاره کرد.

وی ادامه داد: تامین و پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون به مبلغ ۲۰۸۰ میلیارد ریال برای خرید ۴۴۱ دستگاه ماشین آلات کشاورزی در وجه کشاورزان، پرداخت ۶۶۰ میلیارد ریال یارانه بذر به تولیدکنندگان بذور، ضدعفونی ۸۳ هزار و ۵۰ تن بذور رسمی و خودمصرفی کشاورزان با ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع سموم قارچ‌کش، برگزاری دوره‌های آموزشی کاشت، استفاده از بدور اصلاح شده، مصرف ۸۰ درصد کود ازته در هنگام کشت و تنظیم ردیف‌کار برای ۲۱ هزار و ۱۰۰ نفر روز بهره‌بردار گندم‌کار و ۱۰۵ هزار نفر آموزش انفرادی و احداث ۱۵ مورد مزارع مشارکتی ارقام و لاین‌های مختلف غلات از دیگر برنامه های اجرا شده است.

وی افزود: در مرحله داشت نیز تامین و توزیع ۳۰هزار و ۷۷۶ تن کود سرک بهاره، محلول‌پاشی گندم آبی در سطح ۲هزار و ۵۰۰ هکتار، تخصیص یارانه به کود سولفات پتاسیم پودری به مقدار ۸۰ تن برای محلول‌پاشی مزارع طرح جهش تولید در دیمزارها در سطح ۲۶ هزار و ۷۰۰ هکتار، برگزاری دوره‌های آموزشی در دوره داشت به میزان ۳۵هزار و ۲۸۰ نفر روز، مبارزه با علفهای هرز گندم در سطح ۱۰۴ هزار هکتار، مبارزه با بیماری زنگ زرد در سطح ۱۹ هزار و ۱۲۰ هکتار و مبارزه با آفات در مزارع گندم در سطح مجموع ۱۳۴ هزار و ۲۶ هکتار انجام شده است.

وی به اقدامات انجام شده در مرحله برداشت نیز اشاره کرد و گفت: در این مرحله ۱۰۲ دستگاه کمباین با تسهیلات یک هزار و ۱۲۲ میلیارد ریال جذب شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۲۰ کارشناس جهت معاینه فنی و ۱۶۰ راننده برای کمباین نیز آموزش دیدند، افزود: ۶۵ مرکز خرید تضمینی گندم اعم از سیلوهای دولتی، خصوصی و انبار کارخانه‌های آردسازی و تعاون روستایی نیز برای خرید تضمینی گندم آماده شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، ۶ جلسه برای خرید تضمینی گندم برگزار شده که ۳۱ مصوبه در این جلسات تصویب شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha