• پنجشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403061508871
  • خبرنگار : 50535

دبیر اجرایی سی و هشتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور: 

جشنواره‌ قرآنی با هدف ایجاد فضای معنوی در دانشگاه برگزار می شود

جشنواره‌ قرآنی با هدف ایجاد فضای معنوی در دانشگاه برگزار می شود

ایسنا/آذربایجان شرقی دبیر اجرایی سی و هشتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور با تأکید براینکه هدف از برگزاری جشنواره‌ی قرآنی در دانشگاه سوق دادن افراد به سمت قرآن و ایجاد فضای معنوی در دانشگاه است، از برگزاری بیست سی و هشتمین جشنواره‌ی ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد.

علی عابدالهی روز پنجشنبه، ۱۵ شهریور ماه در نشست خبری سی و هشتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سی هشتمین جشنواره‌ی ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور متشکل از دانشجویان دانشگاه‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه فرهنگیان، فنی حرفه‌ای، علمی کاربردی و آزاد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دانشجویان برگزیده‌ی این دانشگاه‌ها در این جشنواره مشارکت خواهند کرد، این جشنواره برای اولین بار توسط وزارت بهداشت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اجرا خواهد شد. 

وی افزود: در سال‌های گذشته این جشنواره اغلب در قالب‌های غیر دانشجویی برگزار می‌شد، هدف ما از برگزاری جشنواره‌ی قرآنی در قالب دانشگاه ایجاد و افزایش فضای معنوی در بین دانشجویان و دانشگاه است.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش آوایی و غیرآوایی برگزار می‌شود، گفت: بخش غیرآوایی خود نیز متشکل از دو بخش هنری و ادبی با ۴۰ رشته و ۵۲۹ اثر است.

وی بیان کرد: بخش دوم بخش معارفی است که طی آن برای اولین بار به ۳۱ مرکز استان سوالاتی طرح و فرستاده شده و آزمون انجام گرفته است که برگزیدگان آن انتخاب شده‌اند، ‌ روز چهارشنبه نیز از این برگزیدگان تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی عنوان کرد: بخش آوایی نیز متشکل از دو گروه خواهران و برادران با شرکت ۱۵۹ مرد و ۱۲۸ زن در ۱۰ رشته‌ی تواشیح، اذان، دعا گویی، مداحی، تحقیق و ترتیل و حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء و حفظ برگزار می‌شود.

عابدالهی گفت: ۱۶۷ نفر در بخش غیرآوایی انتخاب شده‌اند که ۸۲ نفر در گروه معارفه و ۸۵ نفر از گروه ادبی هنری برگزیده شده است.

وی تاکید کرد: از مجموع ۱۳۷۰ نفر شرکت کننده در جشنواره ۴۲۰ نفر برگزیده‌ی نهایی خواهند بود که در ۲۱ شهریورماه از آن‌ها تجلیل بعمل خواهد آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha