• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403041913167
  • خبرنگار : 30057

چالش‌های تحریمی تیم ایرانی برای اعزام به مرحله نهایی مسابقات جهانی رباتیک هلند

چالش‌های تحریمی تیم ایرانی برای اعزام به مرحله نهایی مسابقات جهانی رباتیک هلند

سرپرست تیم اعزامی رباتیک دانشگاه خاتم با بیان نحوه شرکت تیم این دانشگاه به مرحله نهایی مسابقات جهانی رباتیک هلند، گفت: برای حضور در این رقابت جهانی با چالش‌های ناشی از تحریم مواجه شدیم که امیدواریم گمرک و شرکت هواپیمایی برای اعزام این تیم همکاری و مساعدت‌های لازم را با ما داشته باشند.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالله شمیسا در نشست خبری امروز با اشاره به راهیابی این دانشگاه به مسابقات جهانی ربوکاپ در آیندهوون هلند، گفت: تیم دانشگاه خاتم با عنوان کارو بر اساس شواهدی که ارسال کردیم، موفق به راهیابی به مرحله نهایی مسابقات ربوکاپ ۲۰۲۴ هلند شده است.

وی ادامه داد: برای حضور در این مسابقات پیش شرط‌هایی نیاز است که یکی از آنها ارائه مقاله علمی در ۸ تا ۱۰ صفحه است. این مقاله ارسال شد و مورد داوری و پذیرش قرار گرفت. یکی دیکر از شروط ایجاد وب سایتی حاوی مطالب و فعالیت‌های انجام شده در حوزه رباتیک و بارگذاری ویدئو و عکس از فعالیت‌ها است.

شمیسا، ارائه ویدئوی فنی از فعالیت‌های تیم را از دیگر شروط اعزام تیم به مرحله نهایی نام برد و یادآور شد: علاوه بر آن تیم‌ها باید تایید مسابقات محلی را احراز کنند که ما در مسابقات ایران آزاد در سال ۲۰۲۱ حائز رتبه شده بودیم.

سرپرست تیم اعزامی رباتیک دانشگاه خاتم با بیان اینکه تیم دانشگاه خاتم در لیگ home@ یا اَت هوم شرکت خواهد کرد، اضافه کرد: ربات ما در بخش ربات‌های استاندارد اجتماعی شرکت می‌کند و طی آن تیم‌ها در محیطی شبیه رستوران و یا آپارتمان باید ماموریت‌هایی را اجرایی کنند.

شمیسا حضور دانشگاه خاتم در این مسابقات جهانی را در راستای رویکرد این دانشگاه برای ایجاد نسل جدیدی از دانشگاه‌ها و فعالیت‌های متناسب با شرایط جامعه عنوان کرد و یادآور شد: این دانشگاه همکاری جامعه، صنعت و دانشگاه را محور فعالیت‌های خود تعریف کرده است و پیش نیاز رسیدن به این هدف محوری ایجاد زیر ساخت‌هایی چون آزمایشگاه‌ها و تیم‌سازی در حوزه‌های فناوری است.

سرپرست تیم اعزامی رباتیک دانشگاه خاتم با بیان این‌ که این دانشگاه در سال ۲۰۲۱ هم در رقابت‌های جهانی شرکت کرده بود، گفت: در آن زمان به دلیل شیوع بیماری کرونا ما به صورت مجازی، شرکت و رتبه‌ای را کسب کردیم.

وی با بیان اینکه مزیتی که ربوکاپ دارد، این است که همه تیم‌ها و دانشگاه‌ها در آن شرکت می‌کنند، گفت: تیم‌ها در کنار شرکت در رقابت می‌توانند از نمایشگاه فناوری، بازدید کنند و در جریان آخرین یافته‌های جهانی در حوزه رباتیک قرار گیرند. برگزاری کنفرانسی در این حوزه از دیگر برنامه‌های جنبی این رویداد جهانی است.

شمیسا با اشاره به چالش تیم‌های ایرانی در مسابقات جهانی، اظهار کرد: ما محدودیت‌هایی داریم و روز به روز این محدودیت‌ها در حال افزایش است. ، به گونه‌ای که به ما ربات اجاره نمی‌دهند و حتی یکی از دانشگاه‌ها حاضر شد رباتی را بدون هیچ قراردادی در اختیار ما قرار دهد که به ما اجازه ندادند.

وی تاکید کرد: ما امیدواریم بتوانیم در این مسابقات ربات خود را با خودمان ببریم.

سرپرست تیم اعزامی رباتیک دانشگاه خاتم در این باره توضیح داد: در این مسابقات توافق می‌شود که شرکت‌ها، ربات تیم‌ها را تأمین کنند و قرار بود این امر برای تامین ربات تیم ما رخ دهد که در روزهای پایانی آغاز مسابقات بدون اطلاع به ما، از واگذاری ربات به تیم دانشگاه خاتم جلوگیری شد که دلیل آن تحریم‌ها اعلام شده است.

شمیسا ادامه داد: ما برای اینکه بتوانیم ربات خود را به این مسابقات اعزام کنیم، نیاز به همکاری گمرک و شرکت هواپیمایی داریم که امیدواریم همکاری لازم را با ما داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha