• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403041812775
  • خبرنگار : 50042

احیای امر به معروف و نهی از منکر موجب حل فساد در جامعه می‌شود

احیای امر به معروف و نهی از منکر موجب حل فساد در جامعه می‌شود

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: در هیأت‌های مذهبی قضیه امر به معروف و نهی از منکر جدی گرفته شود زیرا امر به معروف و نهی از منکر موجب حل همه فسادها در جامعه می‌شود و جامعه باتقوا از سختی‌ها به راحتی عبور می‌کند.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز، ۱۸ تیرماه در نشست با دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر استان، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، بر لزوم احیا و نهادینه کردن فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در همه عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی تأکید کرد.

وی حل مشکلات جامعه را نیازمند احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در همه عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دانست و گفت: مسئولین امر باید برای احیای این فریضه واجب الهی تلاش کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود در کشور وزارت امر به معروف و نهی از منکر راه‌اندازی شود، گفت: در کشورهایی مثل عمان، قطر، عربستان وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، استفاده از روش‌های درست در اجرای فریضه امر به معروف خیرخواهی است و در غیر این صورت و در صورتی که خارج از مشورت و خرد جمعی صورت گیرد، خود تبدیل به آسیب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان به اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع دولتمردان دولت سیزدهم تصریح کرد: بخش بیشتر سخنرانی رهبر انقلاب جهاد تبیین در مورد خدمات دولت شهید رئیسی بود تا روشنگری صورت بگیرد و در تاریخ ماندگار شود.

وی بر انجام دادن کار فرهنگی در ایام محرم با محوریت مردم تأکید کرد و گفت: در هیأت‌های مذهبی قضیه امر به معروف و نهی از منکر جدی گرفته شود زیرا امر به معروف و نهی از منکر موجب حل همه فسادها در جامعه می‌شود و جامعه باتقوا از سختی‌ها به راحتی عبور می‌کند.

امام جمعه رشت، هدایت، حمایت و نظارت بر فعالیت گروه‌های مردمی امر به معروف و نهی از منکر را بسیار حایز اهمیت دانست و گفت: رسانه‌های داخلی در این مسیر وظیفه سنگینی برعهده دارند زیرا رسانه‌های معاند از پستی و کفر و بی‌دینی ابایی ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha