• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403041812700
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۱۸ تیر؛ ادامه دیدارها با رئیس جمهور منتخب/تجهیزات به‌روز نیروی زمینی ارتش

اخبار سیاسی ۱۸ تیر؛ ادامه دیدارها با رئیس جمهور منتخب/تجهیزات به‌روز نیروی زمینی ارتش

«ادامه دیدارها با رئیس جمهور منتخب» و «توانمندی‌های نیروی زمینی ارتش» از موضوعات مهم خبری هجدهم تیر ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، همایش بزرگداشت شهدای هوانیروز صبح امروز برگزار شد و فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این همایش درباره توانمندی این نیرو، گفت: تجهیزات و تسلیحات نیروی زمینی به‌روز شده و در لبه فناوری قرار دارد و قابل مقایسه با دوران دفاع مقدس نیست. تمام پرنده‌های ما قابلیت ناوبری و پرواز در شب را دارند.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری افزود: امروز هوانیروز به یک یگان راهبردی تبدیل شده است. برای مکانیزه شدن سامانه ناوبری پرنده‌های هوانیروز  اقدامات مهمی انجام شده است و مجموعه این اقدامات هوانیروز را نسبت به گذشته بسیار متمایز کرده است.

****

دیدار مقامات و چهره هایی سیاسی با مسعودپزشکیان، رئیس جمهور منتخب مردم ایران در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری همچنان ادامه دارد که در ادامه این گزارش می‌توانید مرور کنید.

* صبح امروز علی طیب‌نیا وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی با حضور در دفتر پزشکیان ضمن تبریک کسب رای اعتماد مردم، برای او در مسیر خدمت به مردم و رفع مشکلات به خصوص بهبود وضعیت معیشتی مردم آرزوی موفقیت کرد.

پزشکیان نیز در این دیدار بار دیگر بر عزم خود برای بهبود شرایط اقتصادی و معیشت مردم تاکید و از حضور و کمک‌های طیب‌نیا در کارزار انتخاباتی خود تشکر کرد.

* سردار احمدرضا رادان هم در دیداری با رئیس جمهور منتخب، کسب اعتماد مردم را از طرف خود و تمامی کارکنان خدوم و فداکار فراجا تبریک گفت و تاکید کرد: نیروی انتظامی همواره با زعامت فرمانده کل قوا با دولت برخاسته از اراده ملت و در انجام وظایف قانونی همکاری کرده است.

 پزشکیان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر حفظ حقوق اجتماعی و احترام به کرامت مردم، از ابراز محبت سردار رادان و خدمات خالصانه همه نیروهای انتظامی در عرصه‌های مختلف، به ویژه تلاش برای برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری در سایه امنیت و نظم کامل، قدردانی کرد.

* ظهر امروز،‌ محمدرضا عارف در دیدار با دکتر مسعود پزشکیان، برای رئیس جمهور منتخب در عمل به وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی خود و خدمت به ملت شریف ایران اسلامی آرزوی موفقیت کرد.

پزشکیان نیز در این دیدار از حمایت‌های بی‌دریغ و حضور و ابراز محبت دکتر عارف قدردانی کرد.

*‌ علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی هم با حضور در دفتر مسعود پزشکیان، برای رئیس جمهور منتخب در جایگاه خدمت‌رسانی به مردم و همچنین پیشبرد اهداف نظام سلامت کشور آرزوی موفقیت کرد.

پزشکیان نیز بر توجه ویژه دولت چهاردهم به ارتقای سلامت جامعه به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های سند چشم‌اندازه توسعه کشور تاکید کرد.

* همچنین حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوریبا حضور در دفتر رئیس جمهور منتخب با وی دیدار و ضمن تبریک انتخاب وی از سوی مردم برای او آرزوی موفقیت کرد.

پزشکیان نیز در این دیدار ضمن تشکر از ابراز محبت حجت الاسلام پورمحمدی از حضور جدی وی در رقابت‌های انتخاباتی و کمک به رقابتی شدن فضای انتخاباتی و تلاش برای افزایش مشارکت مردم با طرح مباحث مهم و موثر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قدردانی کرد.

*‌ محمدباقر قالیباف نیز با حضور در دفتر مسعود پزشکیان ضمن تاکید بر حمایت مجلس دوازدهم از دولت چهاردهم، نظارت همدلانه و موثر بر دولت جدید در راستای پیشرفت کشور و آسایش مردم را از جمله وظایف ذاتی مجلس عنوان کرد.

پزشکیان نیز ضمن تقدیر از مشارکت پرشور مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و گرامیداشت یاد رئیس جمهور شهید، بر همدلی و هم‌افزایی واقعی همه دستگاه‌ها در مسیر حل مشکلات مردم و پیشرفت کشور تاکید کرد.

* از دیگر چهره هایی که به دیدار رئیس جمهور منتخب ایران رفت،  حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق بود که در این دیدار برای پزشکیان در این مسئولیت‌ خطیر آرزوی موفقیت کرد.  

رئیس‌جمهور منتخب نیز بر ضرورت توجه جدی بر معیشت مردم و پیشبرد گفت‌وگو، وفاق ملی و همگرایی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تأکید کرد. ز

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی هم به منظور تبریک پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دفتر رئیس‌جمهور منتخب حضور یافت.  

تولیت حرم حضرت امام خمینی(ره) ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور منتخب در این مسئولیت خطیر، بر لزوم حمایت همه مردم و ارکان کشور از دولت برگزیده در راستای تقویت انسجام ملی در عرصه داخلی و  بین‌المللی، تاکید کرد.

پزشکیان نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، اندیشه‌های امام راحل (ره) را چراغ راه دولت جدید در خدمتگذاری به مردم عنوان و بر تحقق عدالت و رفع تبعیض در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در دولت چهاردهم تأکید کرد.

* همچنین اسحاق جهانگیری معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم با حضور در دفتر پزشکیان، برای وی در انجام وظایف سنگین و خطیر ریاست جمهوری آرزوی موفقیت کرد.

پزشکیان نیز در این دیدار ضمن تشکر از حضور و تبریک جهانگیری بر عزم خود برای تلاش در راستای ایجاد همدلی و رفع مشکلات کشور به ویژه بهبود وضعیت معیشتی مردم تاکید کرد.

امروز همچنین محمدجواد ظریف مشاور رئیس جمهور منتخب در رقابت‌های انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، در جمع اعضای ستاد تبلیغات و رسانه ستاد انتخاباتی  پزشکیان گفت: خیلی‌ها بیشتر از اینکه می‌خواستند رای بدهند، می‌خواستند امید ما را بگیرند اما رسانه‌ها اجازه ندادند که این امید از ما گرفته شود، خواهشم از اهالی رسانه این است که این راه را ادامه دهند و دست‌اندرکاران دولت را نقد منصفانه و مشفقانه کنند.

در پی انتشار فهرست‌ و گمانه زنی های متناقض و متنوع از اسامی اعضای کابینه پیشنهادی چهاردهم،‌ حمیده زرآبادی سخنگوی ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: این گمانه زنی ها امری معمول و رایج در فضای رسانه‌ای پس از پیروزی در انتخابات است؛ این امر نباید منجر به ایجاد بیم و امید کاذب در میان مردم شود. همان‌طور که رویکرد انتخاباتی دکتر پزشکیان بر کارشناس‌محوری، تخصص‌گرایی، شایسته‌سالاری و مشارکت جمعی استوار بود، در فرآیند انتخاب اعضای کابینه نیز این چهار اصل دنبال خواهد شد.

همچنین محمدجواد آذری جهرمی از اعضای ستاد انتخاباتی رئیس جمهور منتخب با انتشار پستی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس از همکاری دولت سیزده در انتقال دولت تقدیر کرد و نوشت: رئیس جمهور منتخب، در ۴۸ ساعت گذشته و پس از استماع گزارش های مهم از شرایط کشور، به زودی به میان کارآفرینان و تولیدکنندگان خواهند آمد و سخنان آنان را بی واسطه خواهند شنید. همکاری جناب آقای دکتر مخبر در تحویل و تحول دولت، مانند مدت زمان سرپرستی مدیریت دولت، قابل تقدیر و تشکر است.

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری هم در گفت و گویی خاطرنشان کرد: انتخابات بدون هیچ‌گونه خللی برگزار شد و تا امروز کسی متعرض انتخابات و مدعی وقوع تخلف در برگزاری آن نشده است. به نظرم تمام دولت و دستگاه‌های حاکمیتی با جدیت برای این کار بزرگ کمک کردند و در رأس همه‌ اینها خود مردم بودند. خود مردم انصافاً مایه‌ دلگرمی ما و وسیله‌ انجام کارهای ما بودند و این کار الحمدلله شکل گرفت. خدا را شاکریم که یک انتخابات سالم، با امنیت کامل بدون هیچ‌گونه در حقیقت خللی شکل گرفت. در عین حال خب مسائل کشور هم اداره شد.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

پزشکیان، رئیس‌جمهور «ایران» است

نیروهای مسلح هرگونه توفیقات دولت را توفیق خود می‌داند

آقای پزشکیان به هیچ کسی غیر از مردم، مدیون نیست

انتخابات امسال بسیار پرمعنا بود

دوران رقابت انتخاباتی تمام شده است

رئیس جمهور منتخب نگاه فراجناحی در دولت داشته باشد

تبریک حزب مؤتلفه اسلامی و حزب تمدن اسلامی به پزشکیان 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha