• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403041812503
  • خبرنگار : 71588

لیبرمن: از هفتم اکتبر هیچ درسی نگرفتیم/ ایران قدرت بازدارندگی ما را به صفر رسانده است

لیبرمن: از هفتم اکتبر هیچ درسی نگرفتیم/ ایران قدرت بازدارندگی ما را به صفر رسانده است

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» اعلام کرد: ما از هفتم اکتبر هیچ درسی نگرفته‌ایم و قدرت بازدارندگی ما صفر شده است.

به گزارش ایسنا، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» تاکید کرد: «ما از هفتم اکتبر هیچ درسی نگرفته‌ام و دولت اسرائیل در ششم اکتبر گیر کرده است.»

لیبرمن با ابراز نگرانی از تاثیر ایران در منطقه افزود: «بدون مقابله با ایران، ما بر حزب‌الله یا حماس غلبه نخواهیم کرد.»

رهبر حزب صهیونیستی «اسرائیل خانه ما» افزوده است: «ما دستاوردهای تاکتیکی زیادی به دست آورده‌ایم، اما ضرر استراتژیک بزرگ‌تری را انباشته‌ایم. ما قدرت بازدارندگی خود را به صفر رسانده‌ایم و ایرانی‌ها به ما می‌گویند تا زمانی که آتش‌بس در جنوب برقرار نشود، در شمال صلح برقرار نخواهد شد. حوثی‌ها در یمن و شبه‌نظامیان شیعه در عراق و سوریه نیز همین‌طور است. از هر طرف به سمت ما شلیک می‌کنند. این بدان معناست که قدرت بازدارندگی ما به صفر رسیده است.»

وی گفته است: ایرانی‌ها در ماه‌های اخیر از همه خطوط قرمز عبور کرده‌اند. اولین بار مستقیماً از ایران به ما حمله کردند و ما را تهدید کردند که اگر در لبنان حمله کنیم دوباره به ما حمله خواهند کرد. من معتقدم که واقعا هم این کار را می‌کنند. گزارش‌های هسته‌ای نشان می‌دهند آنها در حال حرکت به جلو هستند و ما باید جلوی آنها را بگیریم. هر کس از تشکیل ائتلاف بین‌المللی صحبت می‌کند، نمی‌فهمد در مورد چه چیزی صحبت می‌کند. یک ائتلاف بین‌المللی فقط مانع ما خواهد شد و ما را پایین می‌آورد.

 لیبرمن درباره «اعلامیه‌های بی وقفه نتانیاهو» در این زمینه گفت: مشکل این است که او فقط صحبت می‌کند. یک دهه از زمانی که او طرحی را به سازمان ملل آورده بود، می‌گذرد که خط قرمز را مشخص کرد. از آن زمان، آنها چهار بار از خط قرمز عبور کرده‌اند و نتانیاهو چه کرده است؟ هیچ کاری جز صحبت کردن انجام نشده است.»

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، لیبرمن در بخش دیگری از سخنانش همچنین تصریح کرد که در مذاکرات آتش‌بس تنها به تیم وزارت جنگ اعتماد دارد و رئیس موساد نباید به پرونده رسیدگی کند: «او باید مشغول موضوع ایران باشد.»

پیشتر رسانه‌های عبری گزارش دادند که تیم مذاکره‌کننده این رژیم امروز (دوشنبه) برای ادامه رایزنی‌ها درخصوص آتش‌بس در غزه راهی دوحه می‌شود.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه شب در سخنانی گفت: هرگونه توافق در مورد غزه باید به اسرائیل این را اجازه بدهد که به جنگ ادامه دهد تا زمانی که تمام اهداف جنگ محقق شود.

نتانیاهو تصریح کرد هرگونه توافقی نباید اجازه انتقال سلاح به حماس را از مرز غزه و مصر بدهد.

وی تأکید کرد طرح پیشنهادی که تل‌آویو با آن موافقت کرد، امکان بازگشت اسرا را بدون ضربه زدن به اهداف جنگ فراهم می‌کند.

این در حالی است که «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی، اظهارات نتانیاهو در مورد توافق آتش بس را «تحریک‌آمیز» توصیف کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha