• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۵:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403060602837
  • خبرنگار : 90067

بنیانگذار سایت مگاآپلود: دستگیری مالک تلگرام با هماهنگی دولت آمریکاست

بنیانگذار سایت مگاآپلود: دستگیری مالک تلگرام با هماهنگی دولت آمریکاست

کیم اشمیتز، موسس خدمات اشتراک فایل «مگاآپلود» و «مگا»، معروف به «کیم داتکام» که اخیرا با استرداد وی به ایالات متحده توسط نیوزیلند موافقت شد، تردیدی ندارد که دستگیری پاول دوروف، بنیانگذار پیام رسان تلگرام با هماهنگی دولت آمریکا است.

به گزارش ایسنا، پیش از این، دفتر مطبوعاتی دادستانی پاریس به نووستی گفته بود پرونده‌ای که دوروف در آن مورد بازجویی قرار گرفته، مربوط به ۱۲ جرم مختلف است که بیشتر آنها جرایم سایبری هستند.

داتکام در پلتفورم ایکس در این باره نوشت: «ظالمانه! این یک نبرد بسیار سخت و طولانی خواهد بود. "#پاول‌راآزادکنید" چون بزرگی، مقدار و سبک جنایی اتهامات، هیچ شکی در من باقی نگذاشته که دولت ایالات متحده این کار را هماهنگ می‌کند. فقط وزارت دادگستری بایدن بی بند و بار است که از چنین قانون کثیفی استفاده می‌کند.

 اتهامات علیه Dotcom در مگاآپلود که در چندین حوزه قضایی از جمله ایالات متحده مطرح شده است، مشابه اتهاماتی است که طبق گزارش‌ها علیه دوروف در تلگرام مطرح شده است و به مسئولیت مالک یک سرویس آنلاین برای سانسور اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در آن مربوط می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده سال‌هاست که به دنبال استرداد داتکام بوده است. وزیر دادگستری جدید نیوزیلند، پل گلداسمیت، دستور استرداد داتکام را در ۱۵ اوت امضا کرد.

دوروف در ۲۴ اوت در فرودگاه لوبورژه پاریس بازداشت شد. طبق بیانیه دادستانی پاریس، او مظنون به دست داشتن در تعدادی از جرایم از جمله عدم ارائه اطلاعات درخواستی به مقامات و مدیریت یک پیام رسان است که گفته می‌شود برای توزیع پورنوگرافی کودکان و تجارت مواد مخدر استفاده می‌شود. بر اساس گزارش‌های رسانه‌های فرانسوی، دوروف که تابعیت فرانسه نیز دارد، در فهرست تحت تعقیب این کشور قرار داشت. این تاجر ممکن است با ۲۰ سال زندان روبرو شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha