• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403041812428
  • خبرنگار : 50121

رئیس اداره هواشناسی اردستان:

گرمای تابستان امسال در وضعیت نرمال است

گرمای تابستان امسال در وضعیت نرمال است

ایسنا/اصفهان رئیس اداره هواشناسی شهرستان اردستان گفت: با برسی نقشه‌های هواشناسی پیش‌بینی می‌شود گرمای تابستان امسال در وضعیت نرمال قرار گیرد.

محمدصادق شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: وضعیت آب و هوای شهرستان اردستان طی روزهای اخیر صاف تا قسمتی ابری، غبارآلود و گاهی وزش باد شدید و گردوخاک بوده است. این وضعیت ناشی از بادهای ۱۲۰ روزه سیستان است و معمولاً تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طی هفته‌های گذشته بیشتر در مناطق شهرستان شاهد گرد و خاک و ریزگردها بودیم، افزود: آخرین هشداری که هواشناسی برای وضعیت هوا اعلام کرده است ناسالم و بسیار ناسالم بود و از روز یکشنبه تا اوایل روز سه‌شنبه وضعیت نارنجی اعلام شد.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان اردستان گفت: وضعیت آلودگی هوا از روز سه‌شنبه بهتر خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم از هفته آینده دمای هوا ۲ تا ۳ درجه سانتی گراد خنک‌تر شود. البته وضعیت آلودگی هوا و معلق بودن ریزگردها تا پایان شهریورماه با شدت و ضعف در منطقه وجود دارد.

شفیعی در پاسخ به این سوال که چرا علیرغم اعلام وضعیت نارنجی و ناسالم بودن هوا تصمیمی برای تشکیل جلسه مدیریت بحران و اعمال محدودیت‌ها صورت نگرفت، گفت: اداره هواشناسی شهرستان هشدارهای لازم را برای عموم مردم و ستاد مدیریت بحران اعلام کرده است ولی تصمیم‌گیری‌های بعدی با مسئولان مربوطه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: نظر هواشناسی در وضعیت نارنجی این است که همشهریان برای محافظت سیستم تنفسی خود در برابر نفوذ گرد و غبار و ذرات معلق موجود در هوا و پیشگیری از ایجاد عوارض بعدی حداقل از تردد غیرضروری در معابر و اماکن خودداری کنند و در غیر این صورت حتماً از ماسک تنفسی یا دستمال مناسب استفاده کنند و از ساعت اولیه صبح برای انجام کار خارج منزل استفاده کنند.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان اردستان، گفت: با بررسی نقشه‌های هواشناسی پیش‌بینی می‌شود گرمای تابستان امسال در وضعیت نرمال قرار گیرد. تاکنون دمای ۴۲ درجه سانتی‌گراد برای اردستان ثبت شده که نسبت به سال گذشته خنک‌تر بوده است. البته همواره گرمای هوا در شهرهای زواره و مهاباد ۲ تا ۳ درجه گرم‌تر گزارش می‌شود.

شفیعی در خصوص وضعیت بارندگی‌های هوا هم گفت: وضعیت بارش‌ها در سال زراعی تاکنون ۱۷۸ میلی‌متر باران ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد افزایش داشته است. همچنین میزان بارش‌ها نسبت به بلند مدت ۴۰ درصد بیشتر بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha