• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403041812260
  • خبرنگار : 50024

اطلاع از وضعیت هوا با شماره گویای ۱۳۴

اطلاع از وضعیت هوا با شماره گویای ۱۳۴

ایسنا/البرز مدیرکل هواشناسی البرز گفت: سامانه جدید هوا گوی خودکار ۱۳۴ با بیش از ۳۰ خط فعال اندازی شده که نقش به سزایی در اطلاع مردم از وضعیت به روز آب و هوایی استان دارد.

آرش بهاروند احمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته اقدامات مهمی در راستای توسعه شبکه ایستگاه‌های هواشناسی البرز انجام شده، اظهار کرد: طی این مدت ایستگاه هواشناسی کشاورزی مرکز چهارباغ و ایستگاه اقلیم شناسی پیست خور به بهره برداری رسیده و علاوه بر این، ۲۲ ایستگاه باران‌سنجی خودکار نیز در گوشه و کنار استان راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: با این اقدامات پایش مستمر و ۲۴ ساعته هوای استان با دقت و حساسیت بیشتری صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: طی این مدت ایستگاه اقلیم شناسی شهرستانک و دیزین بالا نیز راه اندازی شده و علاوه بر این، برای اولین بار در استان به صورت پایلوت برخی ایستگاه‌ها از جمله کندوان شمالی و جنوبی به سنسور سنجش میزان برف مجهز شده‌اند.

این مسئول در پاسخ به آخرین وضعیت تکمیل ایستگاه هواشناسی سینوپتیک اشتهارد توضیح داد: این پروژه تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم در هفته دولت یا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

بهاروند خاطرنشان کرد: طی سه سال گذشته سامانه جدید هوا گوی خودکار ۱۳۴ با بیش از ۳۰ خط فعال اندازی شده که نقش به سزایی در اطلاع مردم از وضعیت به روز آب و هوایی استان دارد.

مدیرکل هواشناسی البرز توضیح داد: جامعه مخاطب هواشناسی بسیار گسترده شده و مردم برای انجام مسافرت و تصمیم‌گیری در خصوص فعالیت‌های خود به دنبال اطلاع از وضعیت هواشناسی هستند.

وی با بیان اینکه سرعت عمل بالا و به‌ هنگام بودن پیش‌بینی‌ها می‌تواند جلوی بسیاری از خسارت‌های فردی و اجتماعی را در کشور بگیرد، افزود: این پیش بینی‌ها در زندگی جاری مردم حتی نحوه لباس پوشیدن، سفر رفتن، گشت‌وگذار، نظافت و خانه تکانی آنان اثر می‌گذارد.

این مسئول با بیان اینکه هر چه پیش‌بینی‌های هواشناسی دقیق‌تر باشد، میزان خسارت‌ها کاهش می‌یابد و عموم مردم بیشتر بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: با تمام توان در تلاشیم با به روز رسانی زیرساخت‌ها و تجهیزات صحت گزارش‌های هواشناسی را افزایش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha