• جمعه / ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403041510133
  • خبرنگار : 50972

مشارکت مردم؛ سربلندی نظام

مشارکت بالای مردم مشهد در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری

مشارکت بالای مردم مشهد در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتاق وضعیت انتخابات مشهد گفت: با توجه به آمار و نمودارها، تقریبا تا ساعت ۱۱ میزان مشارکت نسبت به مرحله اول در این تایم بالاتر است. در شعب پر ازدحام مانند حرم، پیش‌بینی صندوق سیار را انجام داده‌ایم.

جواد صادقی امروز ۱۵ تیرماه با حضور در اتاق وضعیت ستاد انتخابات مشهد، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اتاق وضعیت، تالاری شفاف شیشه‌ای است، این ساختار یکی از ابتکارات ویژه‌ در کشور بوده که در شهرستان مشهد مقدس ابداع شد.

در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۹ روز پنج‌شنبه، ساختار اتاق وضعیت دایر و تمام موضوعات پیکربندی شعب تا ساعت ۲۱ جمع‌بندی شد. امروز از ساعت پنج صبح اتاق وضعیت به صورت رسمی شروع به کار کرد و با دستور کار پوشش فرآیند توزیع اقلام اعضای انتخاباتی از مخازن فرعی به شعب و حضور به‌موقع شعب و بررسی و فعال شدن دستگاه‌های احراز هویت در دست اقدام قرار گرفت.

وی اضافه کرد: باتوجه به آمادگی بیشتر  نسبت به سه دوره انتخابات ماقبل که داشتیم، در شهرستان از یک ساعت پیش از شروع رسمی رای‌گیری، ۹۹ درصد شعب فعال شدند. در اتاق وضعیت رصد مراکز اخذ رای به صورت ساعتی تا پایان زمان رای‌گیری انجام خواهد شد. تا به این لحظه روند تدریجا افزایشی مشارکت را در شهر مشاهده می‌کنیم.

رئیس کمیته وضعیت و رصد انتخابات شهرستان مشهد ادامه داد: فعالیت شعب سیار بیشتر در ساعات پیک است، اما تا به الان هر درخواستی در خصوص ارسال شعبه سیار از طریق سامانه پاسخگویی بوده‌، سریعا پیگیری شده و این شعب به مناطق درخواستی اعزام شده‌اند.

صادقی عنوان کرد: برای ارتباط با مردم، علاوه بر فعالیت اتاق وضعیت، در فرمانداری شهرستان مرکز پاسخگویی تلفنی وجود دارد که ۳۰ اپراتور به صورت فعال پاسخگوی مردم محترم هستند و مردم می‌توانند با تماس با سامانه ۰۵۱۳۲۳۰۵ انتقادات و پیشنهادات خود را بیان کنند و در کمترین زمان مراتب پیگیری انجام خواهد شد.

وی با اشاره به ساختار اتاق وضعیت، گفت: این ساختار یکی از ابتکارات ویژه‌ در کشور بوده که در شهرستان مشهد مقدس ابداع شد. مطابق ساختار ۲۵گانه مناطق انتخاباتی، ۲۵ راهبر وضعیت برای هر منطقه لحاظ شده و در اتاق وضعیت یک راهبر برای هر منطقه وجود دارد که از طریق اپلیکیشن‌هایی که برای انتخابات طراحی شده، می‌توانند به صورت لحظه‌ای با شعب زیر مجموعه خود ارتباط تصویری و برخط بگیرند.

رئیس کمیته وضعیت و رصد انتخابات شهرستان مشهد اظهار کرد: از دیگر گروه‌های مستقر در اتاق وضعیت، ساختار رصد بوده که ۲۵ نفر از راهبران حوزه وضعیت به همراه ۲۵ نفر از هیات بازرسی و نظارت حاضر شده‌اند. در کنار این عوامل یک محور دیگر به عنوان رصد  نیز حضور دارد که با هیات بازرسی شهرستان مرتبط هستند.

صادقی افزود: بنا بر پیش‌بینی‌ها و با برآوردهای مختلف، تعدادی بازرس برای شعب در نظر گرفته می‌شود. راهبر رصد با سربازرس‌ مناطق مختلف در ارتباط است. این ارتباط برای پایش وضعیت‌ لحظه‌ای شعب اخذ رأی انجام می‌شود. در حقیقت اتاق وضعیت، تالار شفاف شیشه‌ای است و تمام مسائل در این مکان پیگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: دسته‌بندی‌های مختلفی در اتاق وضعیت انجام می‌شود و هر موضوع تخصصی در اتاق بازرگانی توسط نیروهای حرفه‌ای در آن حوزه پیگیری خواهد شد. در اتاق وضعیت، تیم پایش مشغول به فعالیت است که فرآیند و عملکرد اتاق وضعیت را مورد بررسی قرار می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha