• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۸
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403041208310
  • خبرنگار : 50673

دبیرکمیسیون نظارت برمبارزه باقاچاق کالا و ارز استانداری هرمزگان:

واردات بی رویه، قاچاق کالا و سوخت معضل تولیدات داخل است

واردات بی رویه، قاچاق کالا و سوخت معضل تولیدات داخل است

ایسنا/هرمزگان مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان در یادداشتی نوشت: ورود بی‌رویه کالای قاچاق مشکل اصلی تولیدکنندگان است، مسئولان امر با تبیین و تعامل بین دستگاهی جهت رفع و به حداقل رساندن این معضل تلاش نمایند.

متن یادداشت احمدپویافر دبیرکمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت برمبارزه باقاچاق کالا و ارز استانداری هرمزگان که امروز سه‌شنبه ۱۲تیر، به مناسبت هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز نوشته شده به شرح ذیل است:‌

«دوازدهم تیرماه سال ۱۳۸۱ طی دستور معظم له به دولت وقت به منظور ایجاد ساز و کاری منسجم و قانونی برای مقابله با پدیده شوم و پیچیده قاچاق کالا و ارز ثبت شد و از آن پس هرساله با گرامیداشت این روز اثرات و زیان های جبران ناپذیر قاچاق کالا و سوخت بر اقتصاد کشور تشریح می شود.

رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) هر ساله نیز با نامگذاری سال به بیان اولویت بخشی و رویکرد و تبیین اقدامات و فعالیت های شاخص کشور می پردازند که در چند سال اخیر اولویت اول ایشان حوزه اقتصادی می باشد.

اما واردات بی رویه، قاچاق کالا و سوخت معضل تولیدات داخل است و رفع این موانع حائز اهمیت می باشد و بایستی مسئولین استان در صدا و سیما به تبیین آن بپردازند و با تعامل بین دستگاهی و همکاری مردم تلاش نمایند تا قاچاق به حداقل برسد.

مشارکت خانواده ها و دستگاه ها در حوزه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، تقویت باور عمومی برای مصرف کالای داخلی عامل مهم و تاثیرگذار در جهت حمایت از اقتصاد کشور می باشد که سیاست و رویکرد کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا وارز استان هرمزگان در عملیاتی نمودن اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای با حمایت استاندار محترم و همکاری و مشارکت حداکثری دستگاه های عضو کمیسیون استان و براساس برنامه های راهبردی ستاد مرکزی درحال اجرا می باشد. 

در این راستا نیز گام های موثری در جلوگیری از توزیع مازاد فرآورده های نفتی در همه بخشهای مصرفی همچنین ساماندهی شناورهای سنتی و رویه ملوانی برداشته شده است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha