• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403040503101
  • خبرنگار : 71560

با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب

فلسفی: انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی در کشور ماست

فلسفی: انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی در کشور ماست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مردم در روز انتخابات بار دیگر مردم دنیا را شگفت زده خواهد کرد و مردم از هر گرایش و جناح و سلیقه و گروهی باید بدانند که حضور آنان در پای صندوق رای حائز اهمیت و سرنوشت ساز است.

پیمان فلسفی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بیانات امروز (سه شنبه) مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از مردم پنج استان کشور، بیان کرد: فرمایشان حضرت آقا مانند همیشه راهگشاست و امروز نیز همان طور که همه منتظر بودند در تکمیل فرمایشات قبلی خود مطالب راهگشایی را بیان کردند. مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به عنوان یک ضرورت امروز انقلاب ما و برای تقویت عمق راهبردی نظام مورد توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب قرار داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده فکر می کنم مردم ما گوش به فرمان رهبری انقلاب هستند. هم حضرت امام و هم حضرت آقا همواره نقش مردم را در طول سالیان حتی قبل از پیروزی انقلاب تا به امروز مورد توجه قرار داده اند. محوریت مردم در تمامی عرصه ها می تواند بسیار تعیین کننده بوده و به تمام دنیا مردمی بودن نظام و استواری نظام بر پایه رای و نظر مردم را ثابت می کند. تمام مردم دنیا نگاهشان به نظام جمهوری اسلامی است تا بتوانند بهترین نتیجه را از فعل و انفعالاتی که در کشور به وقوع می پیوندد بگیرند. انتخابات نیز نماد مردم سالاری دینی در کشور ما است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز حضرت آقا اشاره جالبی به نهج البلاغه داشتند و اینکه نهج البلاغه می تواند راهنمای ما باشد.  بیان امیر المومنین در متن نهج البلاغه به نوعی این  حقیقت را روشن کرد که دموکراسی دینی یا مردم سالاری دینی چیزی نیست که از غرب آمده باشد. ما به عنوان یک کشور شیعه و پیرو امام علی (ع) این مردم سالاری را از دین خود و تعالیم امیر المومنین آموخته‌ایم.

وی در ادامه اظهار کرد: مردم سالاری دینی ریشه در دین و اعتقادات ما دارد. حضور مردم در صحنه و مردمی بودن انقلاب ما ریشه در اعتقادات ما دارد. امام ما بر پایه حضور مردم انقلاب را رقم زدند. رهبر معظم انقلاب نیز که امروز بر مشارکت مردم در عرصه های مختلف به ویژه انتخابات تاکید  می کنند، به خاطر آن است که این موضوع ریشه در اعتقادات ما و تعالیم اهل بیت دارد. حکومت امام علی (ع) نیز بر مبنای حضور مردم شکل گرفت. این یک حقیقتی است که هم دنیا باید بپذیرد و هم مردم خودمان باید به آن توجه کنند. با این مشارکت حداکثری که ان شاءالله رقم خواهد خورد، همان طوری که رهبری در سخنرانی خود در روز ۱۴ خرداد فرمودند حماسه انتخابات مکمل حماسه بدرقه شهدا است.

و افزود: ما شاهد حضور میلیونی مردم در تشییع پیکرهای شهدای خدمت بودیم. بنابراین این حماسه پیش رو نیز باید مکمل آن حماسه باشد. مردم عزیز  ما همواره در این عرصه خوش درخشیدند. ان شاءالله در روز هشتم تیرماه نیز یکبار دیگر مردم ما ثابت خواهند کرد هم گوش به فرمان رهبری بوده و هم بسیار زمان شناس و موقعیت شناس هستند. حضور مردم بار دیگر مردم دنیا را شگفت زده خواهد کرد. از هر گرایش و جناح و سلیقه و گروه و با هر نگرشی حضور مردم در پای صندوق های رای حائز اهمیت است. هر کسی که عاشق ایران بوده و دلش برای ایران می تپد و می خواهد برای آینده نقش خود را ایفا کند باید در انتخابات حضور گسترده و همه جانبه داشته باشد که ان شاءالله رقم خواهد خورد.

فلسفی در ادامه خاطرنشان کرد: پیرامون انتخاب گزینه اصلح نیز حضرت آقا مواردی را مورد تاکید قرار دادند که باید حتما مورد توجه قرار گیرد. یکی از مهم ترین مواردی که رهبری مورد تاکید قرار دادند توجه به ظرفیت های انسانی، نخبگانی و جوان کشور در مدیریت و برنامه ریزی آینده است. این راهبرد همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است. در بیانیه گام دوم انقلاب نیز رهبری بر این موضوع تاکید کردند و فرمودند که ما از نظر ظرفیت های انسانی استفاده نشده در کشور در رتبه یک جهان هستیم. این هم فرصت است و هم اگر از آنها استفاده نشود یک تهدید به شمار می رود. بنابراین بایستی همان طوری که رهبری تاکید کردند یک کاندیدای اصلح علاوه بر داشتن ویژگی های فعال بودن، پرکار بودن، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب بودن و توانایی پرکردن حفره های فرهنگی و اقتصادی کشور، به ظرفیت های انسانی واقف بوده و بتواند از این ظرفیت های انسانی استفاده کند.

وی در ادامه بیان کرد: در وهله بعدی باید از ظرفیت های طبیعی که در کشور داشته و معمولا مورد غفلت قرار می گیرد به درستی بهره برداری داشته باشیم. باید در ادامه راه شهید جمهور که نگاه وی به ظرفیت درونی بود، کاندیدای اصلح نیز این  ویژگی را به طور بارز داشته باشد. یعنی هم نگاه به ظرفیت های انسانی استفاده نشده جوان و نخبگانی داشته باشد از سوی دیگر باید به منابع داخلی و ظرفیت های طبیعی داشته باشد. از سوی دیگر باید نگاه راهبردی برای تعامل با دنیا داشته باشد.

فلسفی در پایان بیان کرد: ما نمی خواهیم مرزهای کشور را به روی دیگران ببندیم. تعاملات بین المللی ما باید تقویت شده و عمق راهبردی نظام نیز با انتخاب یک فرد اصلح و شایسته در جایگاه ریاست جمهوری گسترش خواهد یافت. ان شاءالله شاهد باشیم که مناسب ترین فرد در روز هشتم تیر ماه توسط مردم انتخاب شده و بار دیگر مردم ما حماسه بی بدیلی را رقم خواهند زد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha