• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403040402702
  • منبع : روابط عمومی برنامه

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

از آماده نمایش شدن «خسرو ۱۲۷» تا رونمایی از اعلان «شورعاشقی» و ...

از آماده نمایش شدن «خسرو ۱۲۷» تا رونمایی از اعلان «شورعاشقی» و ...

آماده نمایش شدن فیلم کوتاه «خسرو ۱۲۷»، رونمایی از پوستر «شور عاشقی»، نقد و بررسی مستند ملف گند، ادامه اجرای «هاله» و... از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

فیلم‌کوتاه «خسرو ۱۲۷» به نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل ساعی مهربانی و تهیه‌کنندگی حامد مهربانی پس از گذراندن آخرین مراحل پس‌تولید آماده نمایش در جشنواره‌های داخلی و خارجی شد. 


به گزارش ایسنا، این فیلم که در ژانر فانتزی_درام ساخته شده، جدیدترین محصول باشگاه فیلم سوره است. در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «شرکت ما در خدمت شماست. کافیه هروقت دلتون گرفت با ما تماس بگیرید، برای شنیدن درد دل‌های شما سریع خودمون رو می‌رسونیم!»

از آماده نمایش شدن «خسرو ۱۲۷» تا رونمایی از اعلان «شورعاشقی» و ...

علی پورستوده، سمانه اسکندری، سینا علیزاده، شهروز آقایی، سعید هاشمی، سهراب صمیمی، شوآن داوودی، محمدعلی فاضل و سجاد گنج بخش در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

ابوالفضل ساعی مهربانی پیش از این، فیلم کوتاه «به رنگ بی رنگ» را کارگردانی کرد که حضور موفقی در جشنواره‌های داخلی داشت. «خسرو ۱۲۷»، دومین فیلم کوتاه او در مقام کارگردان محسوب می‌شود.

تهیه‌کنندگی «خسرو ۱۲۷» نیز بر عهده حامد معالی مهربانی است که پیش از این تهیه‌کنندگی فیلم‌های «بابایی مدرسه»، «عقیق» و «طلوع سرد» را بر عهده داشته است.

به گزارش روابط عمومی این فیلم، عوامل فیلم‌کوتاه خسرو ۱۲۷ عبارت‌اند از:مشاور فیلمنامه: محسن ملکی، مدیر فیلمبرداری: مهدی محسنی، صدابردار: اکبر یعقوبی، تدوین: محمدرسول شفیعی، صداگذار: مجید آقایی، طراح گریم: شاتی سعیدی، طراح صحنه و لباس: آرمیتا فرج اللهی، دستیار تهیه: محمدحسین رمضانی، مدیر تولید: بهنام روشن، تدارکات: قدرت میرک، دستیار یک کارگردان و برنامه ریز: سجاد اشراقی نیا، دستیار کارگردان: سحر غفرانی، منشی صحنه: سارا دلپاک، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: حسین سلیمانی، اصلاح رنگ و نور: اکبر لطفی، طراح جلوه‌های بصری: محمد رمه‌چی، طراح گرافیک: محمد مهرجو، روابط عمومی: فخرالدین باطنی و تولید شده در باشگاه فیلم سوره.

پوستر «شور عاشقی» رونمایی شد

فیلم سینمایی «شور عاشقی» که روایت کاروان اسرای کربلا از کوفه تا شام است، ویژه ایام محرم و صفر از هفته آینده در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فیلم، فیلم سینمایی «شور عاشقی» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی داریوش یاری از چهارشنبه ۱۳ تیرماه توسط پخش بهمن سبز در سینماها سراسر کشور اکران می‌شود.

از آماده نمایش شدن «خسرو ۱۲۷» تا رونمایی از اعلان «شورعاشقی» و ...

در خلاصه داستان شور عاشقی که ویژه ایام محرم و صفر در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود، آمده‌ است: سلما باید صدای کاروان اسرای کربلا شود تا جای راست و دروغ در تاریخ عوض نشود. او باید پیش از شمر و مامورانش وارد منازل پیش روی کاروان شود و با گفتن حقیقت اجازه فریب مردم را به ماموران ندهد. این در حالیست که تصمیم او برای همراهی این کاروان از کوفه تا شام، انتقام خون پدرش از قاتلین اوست.

شهره موسوی، پیام احمدی‌نیا، مهدی زمین‌پرداز، سیامک صفری، نادر فلاح و علیرضا استادی از جمله بازیگران این فیلم هستند. «شور عاشقی» که محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی و بنیاد شهید و امور ایثارگران است در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم بین‌الادیانی را ازآن خود کند.

پوستر فیلم سینمایی «شور عاشقی» توسط محمد روح‌الامین طراحی شده است. عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان: داریوش یاری/ بازیگران: شهره موسوی، پیام احمدی‌نیا، مهدی زمین‌پرداز، سیامک صفری، نادر فلاح، علیرضا استادی، بهزاد دورانی، بهرام ابراهیمی، بابک والی، رضا خدادادبیگی، میترا خواجه‌ئیان، روح‌الله مهرابی، هادی آقاحسینی، مرتضی آقاحسینی، مرجان شکوفکی، پانته‌آکیقبادی، مریم آهنگر/ مدیر پروژه: مسعود زمانی/ آهنگساز: مسعود سخاوت‌دوست/ مدیر فیلم‌برداری: فریدون شیردل/ تدوین‌گر: امیر ادیب‌پرور/ صدابردار: فرخ فدایی/ طراح صحنه: پیام حسین سوری/ طراح لباس: نیاز حمیدی/ طراح گریم: شهرام خلج/ صداگذار: محمود موسوی‌نژاد/ جلوه‌های بصری رایانه‌ای: روزبه شمشیری/ منشی صحنه: سیده معصومه موسوی/ عکاس: علی عارف‌نسب/ جانشین تهیه‌کننده: سعید حران‌اف/ مدیر تدارکات: بهمن صدیق/ دستیار کارگردان و برنامه‌ریزی: مهدی توکلی/ مدیر کمپین تبلیغاتی: وحید محرابیان/ روابط عمومی: زهره محرابیان

نقد و بررسی بلندترین پلان سکانس سینمای مستند ایران در بنیاد حریری 
 
مستند "ملف گند" به کارگردانی محمود رحمانی که در یک پلان ٥٣دقیقه ای فیلمبرداری شده است در بنیاد علمی حریری بابل برای علاقه‌مندان و فیلم‌سازان و عموم اکران می‌شود.
در این فیلم "محمد" که چهل و اندی سن دارد و شخصیت اصلی داستان است، مقابل دوربین بی‌واسطه رحمانی مبدل به کودکی هفت ساله می‌شود تا یک تنه تاریخ یکی از بلندترین جنگ‌های جهان را روایت کند.

این برنامه چهارشنبه ۶ تیر ماه از ساعت ۱۶ با نمایش این فیلم آغاز می‌شود و پس از آن ایلیا محمدی نیا منتقد سینما، پیرامون چگونگی تولید فیلم ملف گند و تحلیل ساختار آن ،صحبت خواهد کرد.
درپایان نیز جلسه پرسش و پاسخ مستند ملف گند برگزار می‌شود.
««ملف گند» تاکنون موفق به دریافت «جایزه بهترین فیلم جشنواره حقوق بشر نورنبرگ»، «جایزه ویژه هیات داوران جشنواره مونیخ»، «جایزه ویژه هیات داوران "میلینیوم "و حضور در جشنواره‌ها و مراکز فرهنگی کمبریج، کاسل، کالیفرنیا، ماساچوست و صوفیا و...شده است.

علاقه مندان جهت حضور در این برنامه می توانند به نشانی خیابان ۲۴ مدرس بابل بنیاد حریری مراجعه کنند.

سی و یک رویا به عباس کیارستمی تقدیم شد

نمایش «سی و یک رویا» به نویسندگی و کارگردانی جواد مولانیا و تهیه کنندگی سپهر صاحبی در شب زادروز عباس کیارستمی به این کارگردان بزرگ تقدیم شد.

مولانیا در رورانس نمایش با اشاره به اینکه سال‌ها شاگردی عباس کیارستمی را کرده است گفت: عباس کیارستمی مردی است که به من رویاپردازی را آموخت و برایم بسیار جذاب هست که در زادروز او با تیم‌ام روی صحنه تئاتر هستیم، او همواره می‌گفت “ شما در هر جا که باشید حتی در یک زندان یا یک چهاردیوار سربسته هیچ‌کس نمی‌تواند رویا را از شما بگیرد”.

بازیگران این اثر نورا هاشمی، وحید آقاپور، هومن کیایی، نازنین احمدی، مریم داننده فرد، عارف عباسی، امیر محمد رفیع‌خواه، آرسام فیروزی، سوگند قریشی، دیبا حکیم الهی، فاطمه (متینا) حسین آبادی هستند.

همچنین گروه موسیقی زنده این نمایش متشکل است از مهراد مجد، سید سپهر اوینی، الهام شجاعی نامنی، نسیم شمسی گوشکی، الناز شجاعی نامنی، آیدا شجاعی فر، ملیکا شباهنگ‌فر، حمیدرضا بنداد.

از دیگر عوامل می‌توان به سعید قیسی پور، امین عباسی (دستیاران تهیه کننده)، سجاد قربانی و پریا یاراحمدی (دستیاران اول کارگردان)، زهره آقامیر (دستیار دوم کارگردان)، مهبد مقدم(طراحی صدا، مهندسی صدا)، فربد مقدم(پشتیبانی صدا)، امیرمحمدرفیع خواه(طراح پوستر و اقلام تبلیغاتی) و سارا حدادی (مدیرروابط عمومی، مشاور رسانه‌ای و تبلیغات)اشاره کرد.

سی و یک رویا در تماشاخانه ملک در ساعت ۱۸ به روی صحنه می‌رود و علاقه مندان می‌توانند جهت تهیه بلیت به سایت تیوال یا گیشه تماشاخانه مراجعه کنند.

نمایشی براساس یک داستان واقعی

استقبال مخاطبان از نمایش «هاله» اثری براساس یک داستان واقعی به نویسندگی و کارگردانی بهنام رضایی و تهیه‌کنندگی طلوع فولادوند ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی برنامه، نمایش «هاله» از ۲۹ خرداد در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه رفته و در چهار روز نخست اجرا با اقبال عمومی مخاطبان روبرو شده و توانسته بیش از ۴۰۰ مخاطب را جذب کند.
همچنین تاکنون گلاب آدینه، دکتر محمدرضا خاکی، مهوش وقاری، دکتر ناصر آقایی، دکتر سامان خلیلیان، باقر سروش و ... به تماشای «هاله» نشسته‌اند.
«هاله» برگرفته از یک داستان واقعی، نوشته و کارگردانی شده است. در این اجرا سعی برآن بوده که فرم روایتگر محتوا و دیالوگ گره‌گشای بحران باشد.
«هاله» نه تنها یک بازیگر که نمادی از استقلال یک دختر به شیوه‌ای اشتباه است. گاه یک انتخاب اشتباه در مسیر، انسان را به بیراهه می‌کشد.
این نمایش از ۲۹ خرداد هر شب ساعت ۱۹:۳۰ روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو رفته و اجرای آن تا اوایل مرداد ماه بجز تعطیلات ماه محرم ادامه دارد.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha