• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403040402090
  • خبرنگار : 71062

معلم نمونه عملیات «نصر ۴»

معلم نمونه عملیات «نصر ۴»

در حین تصویر برداری، برای شهید بهروز محمد حسینی، خبر آوردند که از طرف آموزش و پرورش به عنوان معلم نمونه انتخاب شده است برای زیارت خانه خدا. ایشان گفتند: ان شاءالله بعد از اتمام عملیات.

به گزارش ایسنا، عملیات نصر ۴ در ادامه عملیات کربلای ۱۰ و با طراحی و فرماندهی سپاه پاسداران در منطقه جبهه شمالی: سلیمانیه و ماووت، در چهار  اجرا شد.

در این عملیات که با هدف پیشروی به سوی سلیمانیه و تصرف ماووت انجام شد، رزمندگان خودی در دو شبانه روزموفق شدند به اکثر اهداف مورد نظر دست یابند.

متقابلا نیروهای دشمن در روزهای بعد چندین بار پاتک کردند که همه به شکست انجامید. در جبهه خودی نیز با اعزام یگان های تازه نفس به منطقه، چند عملیات به منظور رفع نواقص محورهای قشن و تپه دوقلو انجام شد.

این عملیات پس از ۱۵ روز پایان یافت و نتایج آن آزادسازی شهر ماووت و ارتفاعات ژاژیله، قشن، یال غربی ارتفاع گلان، تپه دوقلو (بالوکاوه) و دشت بالوسه و نیز ترمیم برخی خطوط پدافندی عملیات کربلای ۱۰ بود.

روایت رحمت انصاری

معلم نمونه

عملیات نصر ۴ بود. بعد از نبرد سنگین رزمندگان اسلام (در قالب) نیروهای لشکر قدس گیلان و آزادسازی شهر ماووت و شکست سنگین دشمن در ساعات اولیه عملیات، دشمن جهت روحیه دادن به نیروهای شکست‌خورده خود، پاتک‌های سنگینش را شروع کرد.

لشکر قدس هم به‌سرعت نیروهای تازه‌نفس خود را جایگزین نیروهای خط‌شکن کرد و ما هم در حال تصویربرداری و عکس‌برداری از منطقه آزادشده و رزمندگان پیروزمند این عملیات بودیم.

در حین تصویربرداری، برای شهید بهروز محمد حسینی که یکی از بسیجیان عاشق امام با بیش از بیست بار حضور در جبهه بود، خبر آوردند که از طرف آموزش‌وپرورش به‌عنوان معلم نمونه انتخاب‌ شده است برای زیارت‌خانه خدا. ایشان گفتند: ان‌شاءالله بعد از اتمام عملیات.

وقتی‌که دوربین به‌طرف این شهید رفت، شهید بهروز محمد حسینی با چهره‌ای خندان برگشت و گفت: از ما فیلم نگیرید؛ ما شهید نمی‌شویم.

این را گفت و رفت. بعد از چند ساعت به عقبه برگشتیم. دوستان شهید محمد حسینی را دیدم که چهره‌ای گرفته دارند. بعضی‌ها هم‌صدای گریه‌شان بلند بود. یکی از آن‌ها گفت: بهروز پیش خدا رفت. گفتم: بهروز تمام‌ کارهایش خدایی و شهادت حقش بود.

منابع:

۱-رشید، محسن، اطلس جنگ ایران و عراق، تهران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، چاپ چهارم، ۱۳۹۹، ص ۹۴

۲-جعفر زاده، حسن، نبرد ماووت(شرح عملیات نصر ۴)،، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، تهران، ۱۴۰۰، صص ۴۸۲، ۴۸۳

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha