• یکشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1403040301517
  • خبرنگار : 71664

رییس ستاد سلامت مصطفی پورمحمدی:

نظام سلامت میراث کسی نیست / شایستگان در این حوزه قرار گیرند

نظام سلامت میراث کسی نیست / شایستگان در این حوزه قرار گیرند

رییس ستاد سلامت مصطفی پورمحمدی - کاندید چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر لزوم شایسته‌سالاری در حوزه سلامت، گفت: نظام سلامت میراث کسی نیست؛ باید شایستگان در این بخش قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، دکتر میرخانی - نماینده مصطفی پورمحمدی در نشست بررسی «اولویت‌های نظام سلامت در برنامه‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری» که با حضور نمایندگان حوزه سلامت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، امروز یکشنبه در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: بخش درمان در نظام سلامت کهنه است؛ تجهیزات قدیمی و ساختمان‌ها فرسوده است؛ اگر بخواهیم با مدل کوکب خانم نظام سلامت را اداره کنیم، نمی‌توانیم و تورم نقطه به نقطه داریم.

وی ادامه داد: امیدواریم در نظام سلامت به سمت شایسته سالاری برویم. نظام سلامت میراث کسی نیست؛ باید شایستگان در این بخش قرار بگیرند. همچنین تا زمانی که نظام سیاسی آرامش نداشته و تبلور پیدا نکند، نظام سلامت نیز به آرامش نمی‌رسد.

وی درباره نیروی انسانی در حوزه سلامت، گفت: ما نمی‌توانیم خیلی از موضوعات در حوزه نیروی انسانی را کتمان کنیم؛ مهاجرت‌ها افزایش پیدا کرده و باید به شکل واقعی مردم را آگاه کنیم.

رئیس ستاد سلامت مصطفی پورمحمدی در پاسخ به پرسشی درباره رسیدگی به وضعیت پزشکان نیز گفت: سختی کار جامعه پزشکی بسیار زیاد است. متاسفانه موضوع عدالت در سختی کار پزشکان به درستی انجام نشده است.

وی با اشاره به مشکلات پزشکانی که در دوره طرح به مناطق دورافتاده و محروم اعزام شده بودند، گفت: خانواده این پزشکان می‌گویند آیا فرزندان مسئولان هم به شهرهای دور افتاده اعزام می‌شوند؟

وی همچنین این را هم گفت که ما فقط به دنبال توزیع مساوی هستیم؛ در حالی که به برتری افراد توجه نمی‌کنیم. هنگامی که به تمامی افراد به یک میزان امتیاز می‌دهیم با مسائل و مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم؛ من بر این باور هستم، ساماندهی نیروی انسانی شاغل در نظام سلامت سخت‌ترین کار به حساب می‌آید و هر کسی که به عنوان وزیر بهداشت در دولت آتی انتخاب شود باید این الگو را اصلاح کند.

نماینده ستاد سلامت مصطفی پورمحمدی در بخش سوم صحبت‌هایش، درباره اولویت‌های سلامت نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: دولت آتی باید امتیازات ویژه‌ای برای خبرنگاران در نظر بگیرد؛ شرایط معیشتی خبرنگاران نباید به نحوی باشد که آنها به دلیل درد معاش تن به خبرسازی برای کسانی بدهند که هیچ دستاوردی در حوزه سلامت ندارند.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره ضریب ایمنی بیمارستان‌ها گفت: UPS یک بیمارستان برای ۲۰ سال پیش است. همچنین قدمت دستگاه اکسیژن‌ساز یک بیمارستان به ۳۰ سال می‌رسد، این در حالیست که بودجه برای نوسازی تجهیزات بیمارستان‌ها وجود ندارد. هنگامی که اعتبار برای نوسازی تجهیزات بیمارستانی وجود ندارد چگونه می‌توانیم انتظار کارکرد درست داشته باشیم. شاید عده‌ای مطرح کنند که با مبلغ ۳۰ هزار تومان یک پرس چلوکباب می‌دهند و مردم را به پای صندوق‌های رای می‌آورند؛ چگونه با قیمت یک کیلو گوشت که معادل ۷۵۰ هزار تومان است یک پرس چلوکباب به قیمت ۳۰ هزار تومان عرضه می‌کنند؟ نظام سلامت ما به پول نیاز دارد و اقتصاد ما بسیار مشکل دارد. در چنین شرایطی ناچار هستیم یشتر به سمت خصوصی‌سازی نظام سلامت گام برداریم.

میرخانی - نماینده ستاد سلامت مصطفی پورمحمدی با اشاره به طرح دارویار و مشکلات بیماران و نظام دارویی کشور گفت: کدام مشاوران طرح دارویار را مطرح کرده‌اند؟ طرح دارویار سبب تحمیل هزینه فراوان به دولت شد؛ هنگامی که دولت برای اجرای طرح دارویار مبلغی را به بیمارستان‌ها پرداخت می‌کند بیمارستان‌ها به دلیل تامین هزینه‌های خود آن مبلغ را به داروخانه‌های تحت پوشش خود پرداخت نمی‌کنند. شرکت‌های پخش کننده دارو به دلیل اجرای طرح دارویار متضرر شدند و آنها ناچار بودند برای دارو از داروخانه‌های بیمارستان‌ها چک دریافت کنند. به دلیل اینکه پول داروخانه بیمارستان‌ها پرداخت نمی‌شود، بیماران به ناچار به داروخانه‌های خارج از بیمارستان مراجعه می‌کنند.

وی تاکید کرد که نظام سلامت کشور به یک انقلاب نیاز دارد و با شعار دادن نمی‌توان کاری انجام داد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در کشور جدی گرفته نمی‌شود، افزود: به دلیل اینکه اظهار می‌کنند اگر بخش خصوصی جدی گرفته شود از آرمان‌های انقلاب دور می‌شویم به این بخش توجه نمی‌کنند. نظام سلامت باید از بخش خصوصی کمک بگیرد. انقلاب اسلامی، عقلگرا است. اگر خواهان شفافیت هستیم اجازه دهیم افرادی که به دنبال ایجاد شفافیت هستند حرف خود را بزنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha