• یکشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403040301227
  • خبرنگار : 50046

دانشگاه‌های خراسان شمالی از انتظارات خود از رئیس‌جمهور آینده می‌گویند

دانشگاه‌های خراسان شمالی از انتظارات خود از رئیس‌جمهور آینده می‌گویند

ایسنا/خراسان شمالی کمتر از یک هفته به پایان ماراتن رقابت‌های انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری زمان باقی است و همه افراد به دقت در حال گوش کردن به برنامه‌های کاندیداهای این دور از انتخابات هستند تا بتوانند بهترین کاندیدا با بهترین برنامه‌ها را انتخاب کنند.

تولید کنندگان، بازاریان، هنرمندان، قشر جوان و ... هر یک انتظاراتی دارند که در این میان تعدادی از رؤسای دانشگاه‌های خراسان شمالی انتظارات خود را از رئیس‌جمهور آینده اعلام کردند.

دانشگاه کوثر خراسان شمالی خوابگاه دولتی ندارد

محبوبه معین مقدس رئیس دانشگاه کوثر خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاه کوثر دومین دانشگاه ویژه بانوان در کشور است باید توجه ویژه‌ای به آن شود تا بانوان بتوانند در این بستر ایجاد شده تحصیل و در آینده نقش‌آفرینی کنند.

وی گفت: خوابگاه یکی از اولویت‌ها و نیازهای اصلی دانشجویان این دانشگاه در این استان است، تعداد زیادی از دانشجویان از شهرهای دیگر برای تحصیل به این استان سفر کرده و تعدادی نیز کم برخوردار بوده، بنابراین ایجاد خوابگاه‌های دولتی یکی از نیازهای اساسی این دانشگاه است.

معین مقدس افزود: در حال حاضر خوابگاه‌های این دانشگاه خصوصی است و با توجه به مسائل اجتماعی موجود در جامعه و اینکه این افراد دختر هستند؛ نیاز است تا در خوابگاه‌های دولتی اقامت داشته باشند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به استقبالی که از این دانشگاه انجام شده، نیاز است تا زیرساخت‌های بیشتری برای تحصیل فراهم شود که یکی از آن‌ها رشته‌های دانشگاهی مورد استقبال بانوان است. هم اکنون این دانشگاه نیاز دارد تا رشته‌هایی همچون رشته‌های هنر که بانوان به آن علاقه بیشتری دارند و می‌توانند بدون نیاز بخش دولتی اشتغال برای خود ایجاد کنند را جذب کند و رشته‌های خانواده از دیگر رشته‌هایی است که به دنبال جذب آن هستیم.

معین مقدس بیان کرد: جذب اعضای هیات علمی از دیگر نیازهای این دانشگاه است، در حال حاضر ۶۷ نفر عضو هیات علمی این دانشگاه هستند و در حال جذب ۱۳ نفر دیگر هستیم اما تا یکی دو سال آینده باید اعضای هیات علمی به ۱۰۰ نفر برسد.

رئیس جمهور آینده از مدل آموزشی دانشگاه پیام نور حمایت کند

ت

حجت الاسلام و المسلمین طیبی نسب رئیس دانشگاه پیام نور خراسان شمالی نیز در ادامه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: رئیس جمهور به عنوان دومین مقام عالی در کشور می‌تواند در حوزه آموزش عالی به خصوص دانشگاه‌های پیام نور بسیار موثر باشد.

وی گفت: پیام نور یک خانواده بزرگ از آموزش عالی با رویکرد تربیت نیروی بومی است و انتظار ما از رئیس جمهور آینده این است که این مدل آموزش را حمایت کند که حمایت‌های رئیس جمهور موجب تقویت می‌شود.

طیبی نسب تاکید کرد: در واقع سیستم آموزشی پیام نور بار زیادی را از دوش دولت برداشته، سبب شده تا مهاجرت دانشجویان برای تحصیل به استان‌های دیگر کمتر شود و هزینه‌های اضافی بر دوش دولت تحمیل نشود و فقط خواستار حمایت از این مدل آموزشی هستیم.

نیاز به افزایش فضای فیزیکی داریم

اسماعیلی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همچنین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: یکی از نیازهای اساسی دانشجویان این دانشگاه حوزه رفاهی و خوابگاهی است و نیاز به حمایت رئیس جمهور آینده برای ساخت و تکمیل پروژه‌های خوابگاهی داریم.

وی تصریح کرد: یکی از نیازهای اساسی این دانشگاه در حوزه خوابگاهی، خوابگاه‌های متاهلی است و دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خوابگاه متاهلی ندارد.

اسماعیلی گفت: از سوی دیگر تعداد دانشجویان این دانشگاه طی چند سال اخیر افزایش یافته و نیاز است تا فضای دانشکده پزشکی استان توسعه یابد.

وی افزود: افزایش و جذب رشته‌های دانشگاهی یکی دیگر از نیازهای اصلی این دانشگاه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

تقویت اعتبارات پژوهشی دانشگاه‌ها از درخواست‌های دانشگاه‌های استان

ن

شیخ زاده رئیس دانشگاه‌های معین خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در ارتباط با خواسته آموزش عالی خراسان شمالی از رئیس جمهور آینده گفت: حوزه آموزش عالی در این استان جوان است و با توجه به رویکردهایی که در اسناد بالادستی و تکالیف شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص دانشگاه‌ها مطرح شده، دانشگاه‌های استانی نیز باید بتوانند پاسخگوی محیط باشند.

وی افزود: از رئیس جمهور و وزیر علوم آینده انتظار می‌رود که توجه بیشتری به توسعه و گسترش دانشگاه‌های جوان داشته باشند.

شیخ زاده ادامه داد: دانشگاه‌های استان نیازمندی‌های زیادی در حوزه فضای کالبدی و مسائل اعتباری دارند.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی دانشگاه‌های استان، خوابگاه‌های مجردی و متاهلی است، اظهار کرد: استان با کمبود خوابگاه‌های مجردی مواجه است و از سوی دیگر برای افراد متاهل نیز خوابگاه ندارد.

شیخ زاده، تقویت اعتبارات پژوهشی را یکی دیگر از نیازهای دانشگاه‌های استان بیان کرد و گفت: آنقدر محدودیت‌های اعتباری در دانشگاه‌های استان وجود دارد، اعتبارات اختصاصی برای امور ضروری تخصیص می‌یابد و مجالی برای پرداختن به اعتبارات پژوهشی باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha