• یکشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403040301177
  • خبرنگار : 50136

گزارش ایسنا از فضای انتخابات/

تابستان گرم ۱۴۰۳ و تب داغ انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان‌غربی

تابستان گرم ۱۴۰۳ و تب داغ انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی به ۸ تیرماه ۱۴۰۳ نزدیک می شویم و شور و حال فضای انتخابات در شهر بیشتر شده است. صدای هیجان تبلیغات از ستادهای انتخاباتی در خیابانها به اوج خود رسیده است و همگی برای انتخابی دیگر در حال آماده شدن هستند.

طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی چنانچه در صورت فوت، عزل، استعفا، غیبت یا بیماری بیش از دو ماه رئیس جمهور و یا در موردی که مدت ریاست جمهوری پایان یافته و رئیس جمهور جدید بر اثر موانعی هنوز انتخاب نشده و یا امور دیگری از این قبیل، معاون اول رئیس جمهور با موافقت رهبری اختیارات و مسئولیت های وی را بر عهده می گیرد و شورایی متشکل از رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه و معاون اول رئیس جمهور موظف است ترتیبی دهد که حداکثر ظرف مدت 50 روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود که به دنبال شهادت ناگهانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دولت سیزدهم، مقدمات برگزاری انتخابات برای تشکیل دولت چهاردهم زودتر از موعد آغاز شد.

طبق گفته معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی تمام زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخاباتی بی نقص و سالم در استان مهیا شده است و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

ابراهیمی از انجام اقدامات اولیه و فرآیندهای لازم برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان خبر داد و گفت: در این دوره از انتخابات، ۲۳۵۷ شعبه اخذ رای در استان پیش‌بینی شده است.

آذربایجان غربی جزو استانهایی است که همواره نقش پر رنگی در مشارکت در صحنه های سیاسی و تاثیرگذار کشور داشته و این بار نیز مردم این استان شهید پرور بار دیگر برای تجدید میثاق با آرمانهای انقلاب و نظام و لبیک به فرمان رهبری مبنی بر مشارکت حداکثری در انتخابات، پای صندوق‌های رای مشت محکمی بر یاوه گویی دشمنان خواهند زد.

اما پیش از حضور در روز موعود ( ۸ تیرماه) این شور و شوق را در ستادهای انتخاباتی کاندیداهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در آذربایجان غربی شاهدیم.

دوستداران و علاقه مندان به کشور و آینده آن، با حضور در ستادهای تبلیغاتی، پیگیری مناظرات فعالان سیاسی و شنیدن برنامه های نامزدهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، برای انتخاب فردی اصلح که بتواند مشکلات موجود کشور را مرتفع کند و آینده ای روشن‌تر را عینیت بخشد، در تکاپو هستند.

تابستان گرم ۱۴۰۳ و تب داغ انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان‌غربی

‌بانوی جوانی که در یکی از ستادهای نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ارومیه پای صحبت‌های رئیس ستاد نشسته بود به ایسنا گفت: به امر رهبری برای انتخاب فردی اصلح در ستادهای نامزدها حاضر می شوم تا علاوه بر پیگیری مناظرات تلویزیونی از کلیه برنامه های رئیس جمهور آینده آگاه شوم و فردی اصلح را انتخاب کنم.

او در ادامه با بیان اینکه تاکنون در تمامی انتخابات کشور شرکت کرده است، افزود: شرکت نکردن من در انتخابات دردی را دوا نخواهد کرد بلکه باید با آگاهی در این ماراتون سرنوشت‌ساز شرکت کرد، چرا که همه ما در سرنوشت و آینده کشور به واسطه این انتخاب سهیم هستیم.

احمدی از کسبه ارومیه که نزدیک ستاد مرکزی یکی از کاندیداها مغازه دارد از هیجان مردم برای انتخابات پیش رو به ایسنا گفت: اگر چه بواسطه از دست دادن رئییس جمهور شهید همگی ناراحتیم اما مردم برای آینده کشور و انتخاب فردی که همانند شهید جمهور برای محرومان پناه بود در تلاشند.

او ادامه داد: علاوه بر اینکه هر روز شاهد حضور پر شور علاقه مندان و یا طرفداران این نامزد انتخابات در ستاد هستم، از صحبت‌هایی که مشتریان با هم دارند یا حرف‌هایی که در محافل خانوادگی و دوستانه می شنوم، مشخص است که مردم با وجود مشکلات هنوز به آرمان‌های انقلاب پایبند هستند و چون معظم له فرمودند همه باید در انتخابات مشارکت کنند این مردم بار دیگر پای کار خواهند بود.

افزایش تعداد شعب و صندوق‌های اخذ رای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در آذربایجان غربی

رضا ابراهیمی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در نشست خبری انتخابات و رسانه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این دوره از انتخابات تعداد صندوق و شعب اخذ رای استان افزایشی است، گفت: بخشی از این صندوق‌های اخذ رای افزایش یافتهو  برای مناطق ییلاقی و عشایرنشین و بخشی برای روستاها و بخشی برای مناطق شهری با تراکم بالا در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برگزاری الکترونیکی انتخابات، افزود: در انتخابات مجلس دوازدهم بیش از ۹۹ درصد شعب اخذ رای استان از پوشش اینترنتی برخوردار بودند و انتخابات در اکثر شعب به شکل آنلاین برگزار شد. در راستای پوشش ۱۰۰ درصدی آنلاین چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  بررسی و اقدامات لازم فنی در تمامی شعب انتخاباتی در حال انجام است.

ابراهیمی با اشاره به چهار راهبرد رهبری در انتخابات اظهار کرد: امنیتی پایدار به عنوان یکی از چهار راهبرد در انتخابات، در آذربایجان غربی برقرار است و این استان جزء استان‌های امن کشور است و تدابیر لازم اندیشیده شده تا مردم در امنیت کامل در انتخابات هشت تیرماه شرکت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه تمام ظرفیت‌ها برای صیانت از آرای مردم بکار گرفته شده است، گفت: دشمن بدنبال مشارکت حداقلی و تحریم انتخابات پیش رو است، در حالی که مشارکت حداکثری اصل مهمی در انتخابات است.

تابستان گرم ۱۴۰۳ و تب داغ انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان‌غربی

مشارکت بیش از ۴۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی و بازرسان در انتخابات ۸ تیرماه

محمد صادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به روند برگزاری انتخابات پیش روی ریاست جمهوری، افزود: ستاد انتخابات استان تشکیل شده و در راستای برگزاری یک انتخابات سالم و صیانت شرعی و قانونی از آرای مردم، تمامی تمهیدات لازم در آذربایجان غربی اندیشیده شده است.

وی در ادامه با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای تامین امنیت انتخابات، اظهار کرد: در کنار تمهیدات امنیتی با همکاری نیروهای نظامی و امنیتی استان، بیش از ۴۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی و بازرسان، انتخابات را در آذربایجان غربی برگزار خواهند کرد.

استاندار آذربایجان غربی به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات نیز اشاره کرده و افزود: حضور حداکثری در انتخابات از اولویت های مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و ما نیز در استان شرایط را برای برگزاری یک انتخابات باشکوه و سالم فراهم خواهیم کرد.

مشارکت در انتخابات بر همه واجب است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه (اول تیر ماه) در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، ادامه داد: مشارکت در انتخابات بر همه واجب است، چون حضور حداکثری در انتخابات در واقع تقویت هویت، قدرت، اسلامیت، انسانیت کشور و وظیفه شرعی و ملی است.

وی با اشاره به اینکه دشمن با تمام توان در مقابل ایران ایستاده و با تبلیغات در تلاش برای مشارکت حداقلی مردم در انتخابات است، بیان کرد: اگر به وظیفه خود عمل نکنیم به کشور صدمه زده‌ایم و راه نفوذ دشمن را به کشور باز کرده‌ایم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه مهمترین وسیله دفاع از کیان مملکت اسلامی حضور حداکثری در پای صندوق رای و انتخاب فرد اصلح است، اظهار کرد: کاندیداها دقت کنند که اقتدار ملی را تضعیف نکنند و اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند.

به گزارش ایسنا؛ انتخابات یک رویداد مهم سیاسی در هر کشوری است و برگزاری آن یکی از ابزارهای تحقق دموکراسی است؛ از سوی دیگر شرکت در انتخابات نشانه بلوغ و رشد سیاسی و اجتماعی مردم محسوب می شود و هرچه مشارکت آحاد مردم در انتخابات بیشتر باشد نشانه آگاهی و دانایی بیشتر مردم آن جامعه است.

اگرچه دشمنان نظام و ایران اسلامی همواره بدنبال توطئه افکنی و پر رنگ تر کردن مشکلات کشور با هدف ترویج ناامیدی در جامعه و مشارکت حداقلی در رخدادهای سیاسی کشور هستند اما برهمگان واضح است که با حضور خود در انتخابات و مشارکت در انتخاب فردی اصلح زمینه را برای رشد و پیشرفت کشور مهیا کنند.

مطمئنا مردم کشور و آذربایجان غربی نیز هم پا به پای هم، ۸ تیرماه پای صندوق‌های رای، تیر دیگری بر پیکر دشمن خواهند زد و بار دیگر ثابت خواهند کرد برای تعیین سرنوشت و آبادانی کشور خود در صحنه هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha