• جمعه / ۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403040100237
  • خبرنگار : 50175

رئیس دادگستری شهرستان خبر داد

رسیدگی به بیش از ۴۵ هزار فقره پرونده در دادگستری بروجرد

رسیدگی به بیش از ۴۵ هزار فقره پرونده در دادگستری بروجرد

ایسنا/لرستان رئیس دادگستری بروجرد گفت: طی یکسال گذشته به بیش‌ از ۴۵ هزار پرونده رسیدگی شده است.

خیرعلی کرمی عالم امروز (یکم تیرماه) در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه بروجرد، اظهار کرد: یکی از افتخارات دستگاه قضا در انقلاب که معمار آن شهید بهشتی بوده عدالت‌محوری است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی عدالت را سرلوحه قرار داده و تمام تلاش دستگاه قضا برگرفته از اندیشه‌های اسلامی در راستای خدمت به مردم بوده است، افزود: شهید بهشتی بسیار متواضع و منظم بود و جانش را در مسیر اسلام و منافع ملی فدا کرد، شهدای خدمت، رئیس‌جمهور شهید و همراهانش نیز در همین مسیر خدمت به شهادت رسیدند.

رئیس دادگستری بروجرد با اشاره به انتخابات، اضافه کرد: حماسه‌ای بزرگ در پیش است و باید تلاش کرد تا با شناخت رای دهیم و این نامزدها مورد تائید شورای نگهبان هستند اما انتخاب اصلح مهم است و این یعنی رهایی از مشکلات و از بین رفتن معضل بیکاری و مهار کردن تورم و کسی که این شایستگی را دارد انتخاب کنیم.  

کرمی عالم با اشاره به اقدامات دادگستری بروجرد طی یکسال گذشته، تصریح کرد: طی این مدت ۴۵ هزار و ۷۰۰ پرونده قضایی در دادگستری شهرستان رسیدگی شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۴۹۵ فقره ازدواج و ۹۲۰ فقره طلاق در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق شهرستان بروجرد ثبت شده است.  

رئیس دادگستری بروجرد با بیان اینکه در یک‌ساله گذشته ۱۰ هزار و ۶۶۶ پرونده به‌صورت الکترونیکی صادر شده است، خاطرنشان کرد: سرقت با ۲ هزار و ۱۲۱ فقره بیشترین جرائم بروجرد بوده است و در مدت یک‌ سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۱۴۵ نفر در جرایم‌ مختلف زندانی و تعداد یک هزار و ۹۳۲ نفر زندانی آزاد شدند.  

رئیس دادگستری بروجرد یادآور شد: همچنین اداره ثبت‌اسناد شهرستان در مدت یک‌ساله گذشته ۱۸ هزار و ۶۵۰ برگ سند تک‌برگ صادر و نقشه حدنگاری ۸۵ هزار هکتار اراضی زراعی که ۷۱ درصد اراضی شهرستان بوده تثبیت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha