• پنجشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403033121082
  • منبع : نمایندگی مرکزی

توضیحات پیمانکار فرهنگسرای آئینه اراک درخصوص برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی

توضیحات پیمانکار فرهنگسرای آئینه اراک درخصوص برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی

ایسنا/مرکزی بدنبال انتشار گزارشی تحت عنوان « فروش لوازم خانگی در فرهنگسرای آئینه اراک!» پیمانکار این فرهنگسرا به موارد مطرح شده در این گزارش پاسخ و به اظهارات مدیرکل ارشاد که پس از انتشار این گزارش توسط این اداره کل ارائه و در ایسنا منتشر شد واکنش نشان داد.

ایسنا جوابیه «ابوالفضل عیسی آبادی» مدیر فرهنگسرای آئینه را که در پاسخ به این گزارش و همچنین موارد مطرح شده توسط مدیرکل ارشاد داده شده است را، در ادامه می‌آورد:

«برپایی نمایشگاه لوازم خانگی در راستای حمایت از هنرمندان و حمایت از تولیدات داخلی و حمایت رفاهی از هنرمندان با اخذ مجوز های قانونی برپا شده است.

در زمان تحویل محیط فرهنگسرا به تیم موسسه فرهنگی و هنری تندیس هنر دادافرین، تقریبا یک ویرانه‌ای بدون استفاده تحویل مجموعه جدید شد که طی یکسال با پرداخت هزینه‌های مختلف و تعمیرات بدون حمایت هیچ مسئول و نهادی، محیط فرهنگسرا تا حدودی در شأن و منزلت هنرمندان قرار گرفت.

با توجه به این که اداره کل ارشاد اسلامی در اجرای تعهدات خود به موسسه دچار تخلفات متعددی شده است موسسه برای احقاق حقوق خود از طریق سازمان بازرسی اقدام کرده که در حال رسیدگی است.

ضمنا موسسه فرهنگی هنری تندیس هنر دادافرین در طول یکسال گذشته نمایشگاه های متعدد در زمینه های  قرآن، کتاب و هنرهای نمایشی، تجسمی، صنایع دستی و نمایشگاه حجاب و عفاف با هدف اشاعه فرهنگ حمایت از هنرمندان اراکی را در فرهنگسرا با کمک هنرمندان برگزار کرده است.

همچنین در راستای حمایت از هنرمندان مختلف غرفه های رایگان نیز در اختیار نویسندگان و هنرمندان و کارآفرینان شهر اراک در فرهنگسرای آیینه قرار گرفته است که این مهم از چشم رسانه ها و مسئولین دور ماند.

برپایی نمایشگاه فرهنگی با هدف حمایت از تولیدات داخلی و تامین اقساطی لوازم خانگی هنرمندان در فرهنگسرای آیینه انجام شد. طی نشست هم اندیشی که با هنرمندان شهر اراک برگزار شد، یکی از گلایه های آنها عدم حمایت مسئولان و درآمد کم این قشر از جامعه، همچنین متضرر شدن آنها در دوران کرونا بود و در این نشست عنوان شد هیچ نهادی از هنرمندان برای تهیه لوازم خانگی و رفاهی حمایت نمی کند، بنابراین در این راستا رایزنی‌های بسیاری با فروشندگان تولیدات داخلی لوازم خانگی انجام شد که با شرایط  اقساطی برای هنرمندان خدمات ارائه نمایند ولی به علت عدم صرفه اقتصادی، حاضر به همکاری در این زمینه نشدند و در نهایت یکی از فروشگاه‌ها با اخذ مجوزهای لازم به شرط در اختیار قرار دادن فضای رایگان، حاضر شد با تعداد روز بسیار محدود، این نمایشگاه را برگزار کند.

بنابراین با توجه به این موارد بر آن شدیم تا با رایزنی نسبت به برپایی نمایشگاه لوازم خانگی به صورت اقساط برای هنرمندان در فرهنگسرای آیینه اقدام کنیم، لذا این نمایشگاه حلقه مفقوده نیاز هنرمندان در زمینه تهیه مایحتاج زندگی آنهاست.

حمایت از هنرمندان ضمن کمک به توسعه فرهنگ هنر و هنرپروری می تواند زمینه اشتغال آفرینی و شور و نشاط اجتماعی را نیز در جامعه و بویژه بین جوانان مهیا کند.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان برپایی نمایشگاه بوده ‌و هیچ اخطاری مبنی بر خلاف قانون و مقررات بودن را در این زمینه اعلام نکرده است. بلکه در طول یکسال گذشته حتی یک تذکر خلاف قانون هم از ارشاد دریافت نکرده، برعکس چندین بار مورد تقدیر اداره ارشاد و سایر دستگاه های اجرایی قرار گرفته است، ضمنا فرهنگسرا همچنان در اختیار پیمانکار است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha