• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403033020759
  • خبرنگار : 50403

رئیس دانشگاه تبریز:

شهید چمران در خط مقدم مبارزه با نفس و کفر حاضر شد

شهید چمران در خط مقدم مبارزه با نفس و کفر حاضر شد

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه تبریز گفت: شهید چمران ترجیح داد در خط مقدم مبارزه با نفس و کفر حضور داشته باشد.

صفر نصرالله‌زاده روز چهارشنبه ۳۰ خرداد، در آئین گرامیداشت روز ملی بسیج اساتید در دانشگاه تبریز، با بیان اینکه بسیجیان در هر برهه‌ی زمانی که انقلاب نیاز دارد، حاضرند، اظهار کرد: شهید چمران مصداق بارز کسانی است از خود و دنیای خود عبور و راه کمال و رضایت خداوند را طی کرده‌اند که البته پای نهادن در این راه آسان نیست. این نوع زندگی، زندگی رهبانیت نیست بلکه یک زندگی آگاهانه و الهی است. 

نصرالله‌زاده افزود: ما باید در هر لحظه از خدا بخواهیم که توفیق استقامت در این راه پر خطر را عطا کند. چراکه ما همیشه در معرض اغفال شیطان هستیم و باید نسبت به مسئولیت‌های دنیوی و آنچه که ممکن است ما را از خدا دور کند، مواظب باشیم.

وی با بیان اینکه شهید چمران ترجیح داد در خط مقدم مبارزه با نفس و کفر حضور داشته باشد، خاطرنشان کرد: هرکسی نمی‌تواند شهید رئیسی باشد که همه‌ی تهمت‌ها را بخاطر انقلاب تحمل و شب و روز خدمت کند. چرا عده‌ای هر روز رنگ عوض می‌کنند؟ چرا ثبات ندارند؟ چرا در مسیر مستقیم نیستند؟ تناقض در رفتار بخاطر عدم ثبات و تزلل در ایمان است.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مذاکره با آمریکا، یادآور شد: کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند، یا الفبای سیاست را نمی‌دانند یا الفبای غیرت را بلد نیستند. چرا عده‌ای یک روز استکبارستیز و روز بعد استکبارپرست هستند؟ مسئله‌ی امروز ما انتخابات است و اولین اولویت ما حضور حداکثری و سپس انتخاب فرد اصلح و رئیس‌جمهور تراز انقلاب است.

وی با بیان اینکه آمریکا نماد استکبار است و هرکس دم از مذاکره با آمریکا می‌زند، استکبار ستیز نیست، افزود: ما باید بیانیه‌ی گام دوم انقلاب را پیگیری کنیم که بسیج اساتید یکی از نهادها و تشکل‌هایی است که این کار را باید انجام دهد.

نصرالله‌زاده در خاتمه با اشاره به افتخارات دانشگاه تبریز در سطح ملی و بین‌المللی نیز گفت: از ابتدای روی کار آمدن دولت شهید رئیسی تاکنون تعداد شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان سه برابر و تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی ۳.۵ برابر شده و ما موفق شدیم در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی از جمله شانگهای، تایمز و کیو اس صعود کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha