• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403033020130
  • خبرنگار : 50441

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

‌اقبال عمومی مردم برای انتخاب کاندیدا در جهت تداوم راه شهید جمهور است

‌اقبال عمومی مردم برای انتخاب کاندیدا در جهت تداوم راه شهید جمهور است

ایسنا/فارس به اعتقاد رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، تمامی کاندیداهای انتخابات هشتم تیرماه شایستگی و توانایی اداره مملکت را دارند اما اقبال عمومی به سمت کسی خواهد رفت که تصور کنند راه شهید آیت‌الله رئیسی را در پیش خواهد گرفت.

سید ابراهیم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص اهمیت انتخاب پیش‌رو، ابتدا به اتفاق تلخی اشاره کرد که زمینه انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را رقم زد.

وی با بیان اینکه کنار آمدن با شهادت آیت‌الله رئیسی آسان نیست، گفت: این مسئله یک شوک بزرگ به کشور و جامعه ما وارد کرد، هر چند انقلاب اسلامی حوادث بسیاری را در طول این سال‌ها تجربه کرده است و مقام معظم رهبری نیز در همان ساعات اول حادثه فرمودند که هر چیزی که رخ داده باشد، مملکت راه خود را خواهد رفت.

حسینی افزود: بنده ۱۵ سال داشتم که انقلاب پیروز شد و در طول این سال‌ها با انواع رؤسای جمهور آشنا شده‌ام. بنابراین اطمینان دارم که انقلاب راه خود را می‌رود و مشکلی به‌وجود نخواهد آمد. مردم درون نظام زندگی می‌کنند و ممکن است مشکلات و ناراحتی‌هایی وجود داشته باشد و اعتراضی اتفاق بیفتد اما وقتی اصل نظام در میان باشد، همواره شاهد عکس العمل مثبت مردم بوده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با ذکر این نکته که از دیرباز با شخصیت شهید رئیسی آشنا بوده است، گفت: ما شخصیت ویژه‌ای را از دست دادیم و نمی‌توانیم شخص دیگری را با ایشان مقایسه کنیم، اما این واقعیت به این معنی هم نیست که سایرین توانایی اداره مملکت را ندارند. همین که نظام آن‌ها را تایید کرده است، یعنی کارآمد هستند و فکر می‌کنم از ناحیه هیچ‌یک از این کاندیداها، کشور با مشکلی مواجه نخواهد شد.

حسینی گفت: البته عقیده دارم هر چه شخصیت دوم مملکت که قدرت و مسئولیت اجرایی دارد، از نظر فکری و دیدگاه با مقام معظم رهبری هماهنگی بیشتری داشته باشد، سرعت و کیفیت کار بالا می‌رود. در حوزه سیاست خارجی، این هماهنگی با رهبری باعث می‌شود که رژیم صهیونیستی با کوچکترین تعرضی، با دریای پهپادهای جمهوری اسلامی مواجه شود. در حالی که شاید قبل از آن، این هماهنگی کمتر بود و کارها کُندتر پیش می‌رفت. بنابراین اهمیت انتخاب در سرعت و کیفیت بخشیدن به کارهاست که آثارش را در زندگی مردم مشاهده می‌کنیم.

وی در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت: آنچه از فضای کلی درک می‌کنم، این است که به برکت شهدای خدمت و به‌خصوص شهید آیت‌الله رئیسی، مردم احساس کرده‌اند که باید محکم‌تر پای کار نظام بایستند. بنابراین به نظر می‌رسد مشارکت قطعا بیشتر از انتخابات اخیر مجلس خواهد بود.

رئیس شورای شهر شیراز در پاسخ به اینکه کدام کاندیدا را نزد مردم‌ مقبول‌تر از سایرین تصور می‌کند، گفت: اینکه رای‌ها به کدام سمت برود، هنوز مشخص نیست اما فکر می‌کنم برای بخش زیادی از مردم مهم است که شخصی مسئولیت را به‌عهده بگیرد که راهی که شهید آیت‌الله رئیسی شروع کرده بود را ادامه دهد. البته هر کدام از کاندیداها شاخصه‌هایی دارند که هر یک به‌نوعی ادامه دهنده راه آن شهید بزرگوار خواهند بود. شاید هم کار به جایی برسد که برخی از این‌ها باهم یکی شوند و به نفع دیگری کنار بروند.

حسینی با بیان اینکه اعضای شورای شهر و شهرداری، هیچ‌وقت دخالتی به نفع یا علیه کاندیداها نخواهند کرد، گفت: عملکرد ما در شورای شهر و شهرداری باعث می‌شود که مردم نسبت به کلیت نظام خوش‌بین یا خدای ناکرده بدبین شوند، زیرا به صورت مستقیم با مردم ارتباط داریم، در میزان رضایتمندی آن‌ها تاثیر زیادی داریم.

وی افزود: مردم به ما و عملکردمان نگاه می‌کنند و چون بخشی از نظام هستیم، اگر کارمان را خوب انجام داده باشیم، به آینده امیدوار و به نظام خوش‌بین می‌شوند. در نتیجه، مشارکت نیز به همین تناسب بالا می‌رود. اما اگر بد کار کنیم و خراب کنیم، می‌گویند دوباره رای بدهیم که چه شود؟

رئیس شورای شهر شیراز ادامه داد: کسی که رای نمی‌دهد، در حقیقت حق انتخاب خود را به دیگری واگذار می‌کند و او هم در سرنوشت انتخابات تاثیرگذار است. در یکی از شهرستان‌ها، یک کاندیدا با اختلاف ۳ رای نماینده شد. یعنی اگر یک خانواده به کاندیدای دیگر رای می‌دادند، نتیجه تغییر می‌کرد. در انتخابات ریاست جمهوری هم نمونه بزرگتری از این قضیه را شاهد بوده‌ایم، بنابراین حضور هر یک از افراد جامعه پای صندوق، ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه وقتی میزان مشارکت بالا باشد، قدرت‌های جهانی برای آمدن پای میز مذاکره به ایران داوطلب می‌شوند، گفت: هر چه رضایتمندی بالاتر برود، مشارکت بالاتر می‌رود و در نتیجه پشتوانه رئیس جمهور و اصل نظام افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha