• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403032919893
  • خبرنگار : 71234

تعدادی از اعضای فراکسیون زنان مجلس تاکید کردند

کاندیداها اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند

کاندیداها اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند

تعدادی از اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای ضمن دعوت مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری، گفتند: انتظار می‌رود همه کاندیداها اخلاق انتخاباتی و موازین انصاف را در عرصه رقابت رعایت کنند.

به گزارش ایسنا، متن بیانیه تعدادی از اعضای فراکسیون زنان مجلس و فعالان زن به شرح زیر است.

«بسم الله الرحمن الرحیم

ملت عزیز ایران؛ نامزدهای محترم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «مَن سَمِعَ رَجُلاً یُنادی یا لَلمُسلِمین...»

امام (رضوان الله علیه) در یک جایی گفتند که دخالت در سیاست و در مقدّرات اساسی کشور وظیفه زنان و تکلیف زنان است؛ (..) یعنی واجب کردند که زنها بایستی در مقدّرات کشور و وظایف اساسی کشور دخالت کنند و وارد بشوند، (...) یعنی در این زمینه‌ها بین زن و مرد هیچ تفاوتی وجود ندارد. در پرداختن به امور جامعه: مَن اَصبَحَ و لَم یَهتَمَّ باُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم؛ اینکه فرمودند «لَیسَ بمُسلِم»، یعنی چه زن باشد، چه مرد باشد. شما صبح که می‌کنید، زن خانه‌دارید، زن کارمندید، زن شاغلید، زن صنعتگرید، هر کاری می‌کنید، باید به فکر جامعه باشید؛ یعنی اهتمام داشته باشید که جامعه در چه وضعی است.» (۱۴۰۲/۱۰/۰۶-دیدار با اقشار مختلف بانوان)

بی شک اقتدار و عزت بین المللی جمهوری اسلامی ایران که نتیجه ارشادات و زعامت مدبرانه مقام عظمای ولایت است، برخاسته از قلب و دل تک تک ایرانیانی است که دل در گرو خاک وطن دارند و برای اعتلای آن در هر موقعیتی که باشند از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند. 

مردم ایران اسلامی جزء وفادارترین و نجیبترین مردمانند که بارها در صحنه‌های سخت روزگار نشان دادند پای وطن دوستی و حفظ آرمانهای انقلاب اسلامی محکم و استوار ایستاده‌اند. مردمی که مهمترین پشتوانه و سرمایه نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و دست پرورده مادرانی که معنای بلند الگوی سوم زن را عینیت بخشیدند. الگویی که زن را در مرکز می‌بیند، نه در حاشیه. 

و اما امروز در آستانه انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری که با شهادت شهید جمهور در حال برگزاری است، نقش زنان و مادران ایران اسلامی مهمتر از قبل در جهت تکمیل حماسه حضور و شکوه مشارکت، «میدان داری» است. فلذا ما زنان پیشران انقلاب اسلامی به پشتوانه مادران دلسوز وطن، زنان متخصص، خانواده صبور و مقاوم شهدا و دختران جوان، از تمامی آحاد ملت شریف ایران عزیز می خواهیم که در این گذر حساس و سرنوشت‌ساز تاریخ کشور، در جهت افزایش مشارکت و حضور حداکثری در انتخابات پیش رو قدم برداشته و نقش آفرینی کنند.

ضمن تقدیر از تکلیف‌مداری نامزدهای محترم، رعایت اخلاق انتخاباتی و موازین انصاف را در عرصه رقابت، از ایشان انتظار داریم. همچنین همه نامزدهای محترم جبهه انقلاب را دعوت به وحدت و همدلی و یکپارچگی می‌نمائیم تا آحاد مردم ولایتمدار و انقلابی حول اجماع جبهه انقلاب، مشارکت حداکثری خویش را رقم بزنند. 

امید آنکه انتخابات پیش رو(۸ تیرماه) مکمل حماسه بدرقه شهیدان پرواز اردیبهشت باشد.

والعاقبه للمتقین
زنان پیشران انقلاب اسلامی»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha