• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403032919615
  • خبرنگار : 71567

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر:

مشارکت گسترده و انتخاب اصلح دو امر مهم در انتخابات پیش رو است

مشارکت گسترده و انتخاب اصلح دو امر مهم در انتخابات پیش رو است

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر مشارکت حداکثری و انتخاب فردی مطلع، متدین و شایسته را دو امر مهم در انتخابات پیش رو دانست و گفت: این دو موضوع را همواره در فرمایشات مقام معظم رهبری مشاهده می کنیم، امیدوارم همه ما نیز در راه تحقق این دو هدف تلاش کنیم تا کشور بتواند در هشتم تیر ماه آینده انتخابی موفق برای ادامه راه دولت سیزدهم داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از  روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پانزدهمین نشست مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور نگاهداری رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی،  علیرضا رهایی رئیس این دانشگاه و با شرکت جمعی از اساتید دانشگاه های مختلف با موضوع انتخابات پیش روی ریاست جمهوری برگزار شد، در این نشست رهایی ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری بحث انتخابات از دو بعد مهم مشارکت مردمی گسترده و انتخاب یک فرد انقلابی و شایسته مطرح است، در واقع مشارکت بالاتر پشتوانه ای مهم برای رییس جمهور آینده کشور خواهد بود. امیدوارم موفق شویم درصد بزرگی از مشارکت مردمی را برای انتخابات پیش رو داشته باشیم. همچنین ان شالله فردی شایسته،مطلع ،متعهد وبا تجربه که همه ویژگی های مورد نظر رهبری را دارد  برای ریاست جمهوری این دوره انتخاب شود.

رهایی همچنین تاکید کرد: رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در بیانات خود  تحقق اقتصاد دانش بنیان و به دنبال آن صنعت دانش بنیان، براساس  قانون جهش تولید و قانون اقتصاد دانش بنیانی که در مجلس مصوب شده را مورد تاکید قرار دادند. من فکر می کنم یکی از انتظاراتی که بسیاری از مردم و دانشگاهیان از کاندیداها دارند تحقق وعده های اعلام شده در دوره تبلیغات انتخاباتی است. متاسفانه گاها مباحثی که توسط کاندیداها در فضای انتخابات مطرح می شود  با ناباوری نگریسته می شود، چرا که عملا برخی از این مسائل پس از انتخابات محقق نشده و به فراموشی سپرده می شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطر نشان کرد: همه می دانند مدیریت موفق امروز دنیا باید مدیریتی مبتنی بر علم باشد و اقتصاد و صنعت موفق نیز دانش بنیان خواهد بود؛ دیپلماسی اقتصادی فعال باید در روابط خارجی جایگاه مهمی داشته باشد و در واقع پیشران همه فعالیت ها به تحولات علم و فناوری برمی‌گردد بر این اساس جا دارد این موضوع از سوی کاندیداها بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و علاوه بر رئیس دولت، اعضای کابینه هم به این اصول اعتقاد و باور داشته باشند کاندیدای موفق متعهد باشد که در یک فاصله زمانی 4 ساله که رئیس جمهور می شود حداقل هر سال یک بار اعلام کند تا چه اندازه ای از وعده هایی که داده  محقق شده و به چه میزان به این مبانی علمی پایبند بوده است.

این استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآور شد: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی جایگاه بسیار مهمی در زمینه بررسی انجام مطالعات علمی، کارشناسی ونظارتی دارد و می‌تواند از موضع نظارتی میزان پایبندی دولت ها به را به وعده هایی که در دوره تبلیغات انتخاباتی داشتند، را بررسی و گزارش های منظمی به مردم و مجلس شورای اسلامی بدهد که قطعا در روند کار دولت و پیشرفت کشور بسیار اثر گذار خواهد بود .

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: برآیند بحث این نشست این است که در هفته های پیش رو که به انتخابات منتهی می‌شود همه اقشار دانشگاهی علاقمند به نظام و کشور مشارکت حداکثری را تاکید و تبلیغ کنند  تا بر اساس بحث‌ها، بیانات و برنامه هایی که توسط کاندیداها ارائه می شود انتخاب یک فرد شایسته که بتواند مدیریت اجرایی کشور را بر عهده بگیرد و کشور را در ادامه مسیر پیشرفت هدایت کند، را شاهد باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha