• یکشنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403032718191
  • خبرنگار : 50046

یک مدرس دانشگاه:

رئیس جمهور باید منشأ تزریق امید به جامعه باشد

رئیس جمهور باید منشأ تزریق امید به جامعه باشد

ایسنا/خراسان شمالی یک مدرس دانشگاه گفت: رئیس جمهور باید منشأ تزریق امید به جامعه باشد.

قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: رجال سیاسی - مذهبی بودن یعنی کسی که در عرصه سیاسی و دینداری ثابت کرده که معارف دینی و اصول مبانی دینی را خوب می‌فهمد و عامل به انجام آن‌هاست و در عرصه سیاسی فرد باید ثابت کرده باشد که سیاست‌ورزی است که معادلات داخلی و بین‌المللی را خوب درک می‌کند و می‌تواند سکان‌داری کشور را به دوش بکشد و التزام به قانون و شریعت داشته باشد.

وی افزود: یک رئیس جمهور باید اراده و توانمندی انجام کار را داشته باشد. این کشور پتانسیل‌های خیلی زیادی در تمام عرصه‌ها دارد و باید تمام توان خود را به کار گیرد و از این پتانسیل‌ها استفاده کند و کشور را در مسیر رشد و توسعه قرار دهد.

جعفری با اشاره به نکاتی درباره ویژگی‌های یک رئیس جمهور، ادامه داد: رئیس جمهور باید مسئولیت‌پذیر باشد. فردی که به‌عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود به مردم قول داده و مسئولیت قبول کرده است و هیچ بهانه‌ای قبول نیست. فردی که برای رئیس جمهور شدن پا به عرصه می‌گذارد، باید توانمندی‌های داخل را بشناسد، از سرمایه‌های مادی و معنوی مردم آگاهی داشته باشد و براساس آن وارد عرصه شود.

معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید مظهر «ما می‌توانیم» در کشور باشد، گفت: رئیس جمهور باید مدام منشأ تزریق امید به جامعه باشد و از مسئولیت‌ها شانه خالی نکند.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های رئیس جمهور این است که باید کارشناس ارشد مدیریت باشد و به تمام دستگاه‌های زیرمجموعه خود اشراف کامل داشته باشد، تاکید کرد: رئیس جمهور باید از مدیران کاردان استفاده کند و براساس برنامه حرکت کند و در مقابل زیاده‌خواهان ایستادگی کند. رئیس جمهور باید منشأ و منبع قلوب در جامعه باشد و از ایجاد چند قطبی شدن جلوگیری کند.

جعفری گفت: رئیس جمهور وارد جرگه‌ای می‌شود که کار او ریاست قوه مجریه است و در هماهنگی باید هماهنگ با دو قوای دیگر باشد. قوه مجریه از سه قوای دیگر بزرگتر است، بنابراین باید از افراد کاردان‌تر استفاده کند.

وی بیان کرد: مسائل فرهنگی باید مورد توجه رئیس جمهور باشد و نباید در این مورد کوتاهی شود، چراکه جامعه ضرر خواهد کرد. رئیس جمهور باید بتواند برای نسل جوان که آینده‌ساز است ظرفیت‌های بالقوه را تبدیل به ظرفیت‌های بالفعل کند.

این مدرس دانشگاه افزود: رئیس جمهور باید در راستای آزادی‌های مشروع مدنی گام‌های دقیق بردارد، او زمانی می‌تواند رئیس جمهور باشد که اشراف کامل بر همه موارد داشته باشد. ساده‌زیست و در دسترس بودن رئیس جمهور حس مثبت را به مردم منتقل می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر امروز از سیره شهید آیت‌الله رئیسی به‌عنوان مکتب یاد می‌شود، به‌دلیل آن است که او برای خدمت، شب و روز نمی‌شناخت.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha