• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403032416528
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

یک مسئول در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان:

توانمندسازی دانشجویان در مهارت‌افزایی از اولویت‌های دانشگاه‌ها است/ برگزاری۵۰ دوره مهارتی

توانمندسازی دانشجویان در مهارت‌افزایی از اولویت‌های دانشگاه‌ها است/ برگزاری۵۰ دوره مهارتی

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر مرکز مهارت افزایی و آموزش های آزاد دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: توانمندسازی دانشجویان در راستای مهارت افزایی و کسب و کار در رأس اولویت‌های دانشگاه است تا بعد از اتمام تحصیلات، بتوانند راحت تر جذب بازار کار شوند.

 مهدی ثقفی در گفت‌وگو با ایسنا- افزود: یکی از مهمترین وظایف دانشگاه‌ها را توانمندسازی اقشار مختلف بویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دانست و بیان کرد: با توجه به محدودیت ظرفیت‌های موجود در سیستم رسمی آموزشی و ایجاد، توسعه و تنوع جریان‌های متنوع آموزش‌های عمومی و تخصصی؛ ارائه خدمات آموزشی مکملی به صورت غیر رسمی در دانشگاه امری ضروری است که این مهم در قالب «آموزش‌های آزاد» انجام می‌شود.

وی افزود: آموزش‌های آزاد با هدف ارتقای سطح علمی و توان تخصصی منابع انسانی انجان شده و با تکیه بر اساتید، مشاوران، نیروهای مجرب و همچنین امکانات و تجهیزات آموزشی مناسب و با در نظر گرفتن نیازهای واقعی صنعت کشور، برای ارائه آموزش‌های تخصصی، حرفه‌ای و رفع نیاز تخصصی دانش آموختگان دانشگاه‌ها، کارشناسان، متخصصان و مدیران سازمان‌ها و صنایع کشور بنا نهاده شده است.

مدیر مرکز مهارت افزایی و آموزش های آزاد دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر این اساس دانشگاه پیام نور استان به منظور افزایش و ارتقای توانایی های تخصصی-کاربردی رشته‌های تحصیلی دانشجویان و همچنین به منظور رفع نیازها و پاسخگویی به درخواست‌های سازمان ها و دستگاه های اجرایی کشور جهت ارائه آموزش‌های حرفه‌ای و کاربردی به آنان در سال‌های اخیر اقدامات مهمی را انجام داده است.

وی تاکید کرد: دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با وجود ۱۰ مرکز و واحد فعال در استان و برخورداری از امکانت مطلوب آموزشی در دو بخش آموزش حضوری و مجازی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت براساس شیوه نامه‌های مصوب کرد و در این راستا در گام اول با هدف ارتقای توانمندی‌های مهارتی، شغلی، هنری و حرفه‌ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی و همچنین به منظور بسترسازی خود اشتغالی دانشجویان، هموار کردن زمینه‌های اشتغال و ارتقای کمی و کیفی مهارت‌های فردی و اجتماعی افراد، اقدام به نیازسنجی دوره‌های مورد نیاز در تمامی مراکز و واحدها کرده است.

ثقفی گفت: در گام دوم جهت برگزاری دوره‌ها، اقدام به الویت بندی برگزاری و در برخی موارد به منظور تسهیل در برگزاری دوره‌ها و ایجاد امکانات و بستر آموزشی لازم اقدام به انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری با برخی دستگاه ها یا نهادهای اجرایی سیستان و بلوچستان همچون استانداری، نظام مهندسی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و علوم پزشکی زاهدان در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: هر دوره مطابق با برنامه ریزی صورت گرفته برگزار و پس از کسب نتیجه لازم برای تمامی شرکت کنندگان در دوره ها براساس نوع دوره گواهی نامه معتبر با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سازمان اداری استخدامی کشور، مرکز مدیریت دولتی و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر می‌شود.

مدیر مرکز مهارت افزایی و آموزش های آزاد دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در این بین با همکاری مرکز مدیریت دولتی استان دوره‌های مورد نیاز ضمن خدمت دستگاه‌های اجرایی نیز شناسایی و برگزار شده که برگزاری ۵۰ دوره آموزشی مهارت‌های هفت گانه ICDL(مقدماتی-پیشرفته)، دوره های سطح بندی زبان انگلیسی، آموزش مربی گری پیش دبستانی، نقشه کشی عمومی، سبک‌های فرزند پروری، کارآفرینی و خلق ایده، مشاوره قبل از ازدواج، عکاسی با موبایل، آموزش قرآن و پروپوزال نویسی و روش تدوین پایان نامه بخشی از آنها است.

وی با بیان اینکه مجموعه دوره‌های ضمن خدمت و ارتقای شغلی کارکنان شرکت شهرک‌های صنعتی نیز در قالب آموزش‌های عالی آزاد در این دانشگاه برگزار شده است، ادامه داد: در تمامی دوره‌های برگزار شده‌ بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ نفر شرکت کرده و مهارت‌های لازم را فرگرفتند.

ثقفی گفت: دوره‌های آموزش آزاد برای علاقمندان در شهرهای زاهدان، زابل، چابهار، سراوان، ایرانشهر و خاش برگزار شده و همچنان تداوم دارد.

وی افزود: پروپوزال نویسی و روش تدوین پایان نامه، کلیات بهداشت، ایمنی و محیط زیست-HSE، آشنایی با بازار سرمایه (بورس و اوراق)، دوره جامع مالیاتی، دوره جامع و کاربردی تحلیل تکنیکال سهام(بورس)، اتوکد، آموزش مربی گری پیش دبستانی، آموزش مقدماتی فتوشاپ، اسکیس، آموزش مقدماتی نجوم و اختر فیزیک، مهارت‌های هفت گانه ICDL(مقدماتی-پیشرفته)، سوزن دوزی سنتی، بازاریابی حرفه‌ای، فروشنده حرفه‌ای، دوره زبان برنامه نویسی C++، آموزش +NETWORK و دوره مقدماتی اینترنت اشیا، سخت افزار و نرم افزار از دیگردوره‌های در حال ثبت نام در سطح مراکز و واحدهای سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha