به گزارش ایسنا، در حال حاضر، بسیاری از شرکتها در چین به طور فزایندهای بر این پایه و اساس ساخته شدهاند تا محصولاتی را توسعه دهند که فراتر از یک چتبات است.
به نقل از دیبیسی، هوش مصنوعی بایدو که بیشتر به دلیل داشتن موتور جستجو و چتبات ارنی شهرت دارد، روز سهشنبه اعلام کرد پلتفرم ونکو (Wenku) یکپارچه با هوش مصنوعی را برای ایجاد سریع پاورپوینتها و سایر اسناد در اختیار ۴۰ میلیون کاربر مشترک گذاشته است و درآمد آن نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است. ویژگیهای به روز شده، مانند استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد یک ارائه بر اساس پرونده مالی یک شرکت، در هفته گذشته برای کاربران عرضه شد.
بن یان (Ben Yan)، تحلیلگر مدیر تحلیل و دادههای گارتنر تخمین میزند که بیش از ۱۰ درصد از مشاغل در چین از هوش مصنوعی مولد استفاده میکنند که در مقایسه با ۸ درصد نسبت به حدود ۶ ماه قبل افزایش داشته است. او روز چهارشنبه گفت که این افزایش سرعت خواهد داشت و افزایش ۲ درصدی اخیر بیش از یک سال برای سازگاری طول کشیده است.
مدلهای هوش مصنوعی بر عملکردهای خاصی مانند جستجو و ایجاد خلاصه متن تمرکز دارند، در حالی که عوامل هوش مصنوعی پیشرفتهتر هستند و آنها میتوانند کل فرآیندها را از جستجو تا رزرو، خودکار کنند. برای مثال، هوش مصنوعی جدید اُپنایآی ادعا میکند که میتواند از طرف یک کاربر چتجیپیتی، رزرو رستوران انجام دهد.
عوامل هوش مصنوعی نیز در آستانه ورود به بازار چین در مقیاس بالا هستند.
شرکت تنسنت قصد دارد به زودی عوامل هوش مصنوعی را با اپلیکیشن پیامرسانی و رسانههای اجتماعی خود یعنی ویچت (WeChat) ادغام کند.
توسعه اپلیکیشنهای کاربردی هوش مصنوعی چینی ویژگیهایی را ایجاد میکند که با تلفنهای همراه هوشمند داخلی ادغام میشوند. عملکردهای هوش مصنوعی اپل هنوز به کاربران آیفون در چین ارائه نشده است.
شرکتهای چینی تلفنهای هوشمند مانند آنر، شیائومی و ویوو به لطف تلاشها برای بهبود کارایی مدلهای هوش مصنوعی که میتوانند بدون اتکا به ابر متصل به اینترنت روی دستگاه اجرا شوند، توانستهاند تجربه کاربری از ویژگیهای هوش مصنوعی را بهبود بخشند.
آخرین تحولات همچنین نشان دهنده تفاوت در بررسی نظارتی با ایالات متحده و نوع فناوری ایجاد شده است.
در حالی که مدلهای هوش مصنوعی برای استفاده در چین باید گواهی رسمی دریافت کنند، استفاده از آنها در اپلیکیشنها بسیار سادهتر است. از طرف دیگر، او با یک تیم کوچک روی ابزاری با هوش مصنوعی کار میکند.
اما یک چالش بزرگتر میتواند این باشد که شرکتها را وادار به دسترسی هوش مصنوعی به دادههای اختصاصی یا استفاده تجاری از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی کنیم.
هوش مصنوعی برای کاربران جهانی
برخی از اپلیکیشنهای کاربردی هوش مصنوعی ایجاد شده در چین در خارج از کشور نیز مورد استفاده قرار می گیرند.
انتهای پیام
نظرات