• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403032416204
  • خبرنگار : 71381

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

چهارده روز مانده به برگزاری انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اخبار مربوط به کاندیداها و آخرین اظهاراتشان را می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

به گزارش ایسنا، در ادامه برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداهای چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ملی،‌ علیرضا زاکانی با حضور در برنامه «صف اول» شبکه خبر، با تاکید بر اینکه «پاسخگوی هر مسئولیتی که در چهل و پنج سال گذشته داشتم، هستم» افزود: سخت‌ترین کاری که انجام دادم مبارزه با فساد با قوی‌ترین شاخه‌ها و تنه‌های فساد در کشور از دهه ۱۳۸۰ بوده؛ مواجهه با فساد اقتصادی را از قوی‌ترین بخش آن یعنی بخشی که حمایت ویژه داشت، شروع کردم و در دستگاه‌های اجرایی و قضایی و سایر مجموعه‌ها از جمله خودِ مجلس ادامه دادم. معتقدم باید از قوی‌ترین آدم‌ها که برای خودشان حریم تعریف کرده‌اند شروع می‌کردیم. دهها بار برای تحقق حق مردم به دادسرا و بیش از ۷-۸ بار دادگاه رفتم.

این نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بیان کرد: در سه پرونده که به دادسرا و دادگاه رفته بود با منطق و استدلال توانستم، ۱۵ رای از هیات منصفه بگیرم، این بخش شیرین‌ترین بخش بود.

زاکانی همچنین با حضور در مدرسه و حوزه علمیه معصومیه قم در اظهاراتی  با بیان اینکه قانون اساسی را برای اجرا نوشته‌اند اما این قانون اجرا نشده است، اظهار کرد: همین امر سبب مشکلات مردمی شده است. رفع دردهای مردم به تعبیر بزرگان نظام عمل به قانون اساسی است. یک قانون، امر به معروف مسئولان از سوی مردم است اما چه کسی حاضر است بنشیند تا مردم او را نقد کند؟ اگر آن مسئول پذیرای این امر به معروف از مردم باشد مردم هم پذیرای امر به معروف می‌شوند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در بخشی از اظهاراتش در برنامه تلویزیونی «بامردم»، با اشاره به مذاکره خود با صدام حسین برای آزادی اسرا به پیشنهاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری وی، گفت: من با بدترین دشمن این ملت مذاکره کردم. با پشتوانه قدرت ملی و هوشمندی و تکنیک مذاکراتی، می‌توان با دشمنان بزرگ هم مذاکره کرد اما از موضع قدرت و با توانایی و هوشمندی. آنچه که امروز به نام میدان و دیپلماسی می‌شناسیم یکدیگر را تکمیل می‌کنند و به جای تاثیرگذار می‌رسند. 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به سابقه‌اش در امور امنیتی، اطلاعاتی و قضایی اشاره کرد و افزود: اطمینان می‌دهم که به امنیت کشور، امنیت داخلی و خارجی و امنیت ملی بیفزایم. امنیت ابعاد مختلف دارد؛ هم به تولید و افزایش امنیت سخت نیاز داریم هم به افزایش امنیت نرم در همه حوزه‌ها. من با شعار «خرد، شادی و شکوفایی» گام برمی‌دار-م. دولت من دولت قرار است که به معنای آرامش، مطانت و سکونت و محبت در کنار مردم است.

از سومین روز تبلیغات نامزدهای انتخابات چه خبر؟

پورمحمدی ظهر امروز-پنجشنبه هم با حضور در برنامه تلویزیونی «میزگرد سیاسی»، تاکید کرد که باید تمرکز فوق‌العاده‌ای برای افزایش توان ملی در قدرت نرم و سخت داشته باشیم و از هوشمندی و برنامه‌ریزی مناسب بهره ببریم و از کارشناسان مسلط سیاست خارجی که معتقد به آرمان‌های ملت و انقلاب اسلامی باشند استفاده کنیم.

در برنامه گفت وگوی ویژه خبری هم، سعید جلیلی با بیان اینکه برنامه داشتن و باور داشتن به آن لازمه جهش کشور است،‌ تصریح کرد: من می گویم یک جهان فرصت داریم و باید یک ایران جهش داشته باشیم. 

این کاندید  چهاردهیمن دوره انتخابات ریاست جمهور در بخش دیگری از اظهاراتش  با بیان اینکه مدیریت بازار ارز، حاکمیت ریال، پیش‌بینی پذیر بودن سیاست‌های اقتصادی از وظایف رئیس جمهور است که باید آن را دنبال کند، گفت: ما ده‌ها ساعت روند گردش ارز در داخل کشور را بررسی کردیم که چه عاملی موجب ایجاد اخلال در بازار ارز می شود. در این زمینه ایرادهایی وجود دارد که باید رفع شود. لازمه ثبات در بازار ارز این است که مصارف و منابع ارزی و اولویت های تخصیص باید مشخص باشد تا بازار آرامش داشته باشد.

از سومین روز تبلیغات نامزدهای انتخابات چه خبر؟

جلیلی همچنین در جمع مردم مرکز خراسان جنوبی در مصلی بیرجند،‌  با بیان این که ما نمی‌توانیم زمان را تلف کنیم، گفت: یک رئیس جمهور باید بداند چه می‌خواهد و از همان روز اول کار را شروع کرده و فرصت‌های ملی و منطقه‌ای را به درستی شناخته و با برنامه کار را دنبال کند. عقب‌ماندگی ۸ ساله‌ پیش از دولت شهید رئیسی که به اذعان خودشان به رشد صفر و منفی منجر شده بود، باید جبران شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جریان سفر انتخاباتی به قم در دیدار با مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با بیان این‌که «در کشور ما مشکلات وجود دارد» ، تصریح کرد: لازمه رفع مشکلات و آسیب ها، شناخت فرصت ها و قوت هاست و این‌که چگونه این قوت ها را به کار گرفت و کشور را ارتقا و جهش داد. اگر فرصت های خود را خوب نشناسیم و برنامه نداشته یا روی آن اشراف نداشته باشیم، نمی‌توانیم اهداف خود را محقق کنیم.

محمدباقر قالیباف در نشستی با مسئولان ستادهای استانی خود با تاکید براینکه باید با درایت و پختگی کار را پیش ببریم،‌ گفت: امروز در حین اینکه در حال رقابت در جبهه انقلاب هستیم باید وحدت، یکپارچگی و ید واحده را به نمایش بگذاریم که از هر یک از نامزدها گرفته تا ستادها این موضوع را رعایت نکند اولین ظلم را به انقلاب اسلامی، به شهدا و به سیدالشهدای خدمت کرده اند. اگر حرف از شهید رئیسی و شهید سلیمانی می زنیم باید در رفتار، گفتار و کردار اینگونه عمل کنیم.  ما این وحدت و همدلی را صرفا تا هشتم تیر ماه نمی خواهیم، اگر من توفیق خدمت پیدا کنم قطعا بعد از روز انتخابات، آغوش را بازتر و همگرایی را بیشتر می‌کنم تا با استفاده از همه ظرفیت ها کارها را انجام دهیم.

این کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع مسئولان ستادهای شهرستانی خود نیز خاطرنشان کرد که باید مردم را برای مشارکت در انتخابات و تصمیم‌سازی خوب بسیج کرد.

ظهر امروز،‌ مسعود پزشکیان دیگر نامزد این دوره از انتخابات دوره ریاست جمهوری در حاشیه مراسم ترحیم جعفر میلی منفرد از اساتید دانشگاه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که مهمترین اولویت جنابعالی برای مدیریت کشور چیست اظهار کرد: حل مشکل معیشتی مردم و رسیدن به محرومین مهمترین اولویت من در این زمینه است.

* اظهارات و سخنان دومین روز تبلیغات نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را می توانید در این لینک مرور کنید.

* هم چنین اخبار مرتبط با ستاد های انتخاباتی کاندیداها را با کلیک بر روی اسامی زیر بخوانید:

مسعود پزشکیان

محمدباقر قالیباف

سعید جلیلی

علیرضا زاکانی

امیرحسین قاضی زاده هاشمی

مصطفی پور محمدی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha