• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403032617273
  • خبرنگار : 71381

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

دوازده روز مانده به برگزاری انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اخبار مربوط به کاندیداها و آخرین اظهاراتشان را می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

به گزارش ایسنا، در ادامه برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداهای چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ملی،‌ مسعود پزشکیان در بخشی از اظهاراتش در برنامه با مردم با بیان اینکه با همراهی مردم، سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و تجار و دانشجویان می‌توان مملکت را از این بحران خارج کرد،‌افزود: مردم اگر در صحنه باشند هیچ مشکلی نمی‌تواند جلوی آنان را در رسیدن به اهداف خود بگیرند. مشکل ما هستیم که کم‌سوادان را بر باسوادان حاکم می‌کنیم و کاری می‌کنیم که به کسانی که عالم و نخبه هستند بی‌احترامی می‌کنیم. وقتی به کسانی که قهرمان هستند و برای ما در دنیا افتخار خلق کردند بی‌احترامی می‌کنیم، وقتی با کسانی که در این کشور تولیدکننده هستند و شغل ایجاد می‌کنند با زبان دیگری حرف می‌زنیم و آنان را طور دیگری به جامعه معرفی می‌کنیم، بقیه گرفتاری‌ها زائیده همین رفتارهاست.

این کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری همچنین در همایش فرهنگیان ستاد انتخاباتی خود با بیان این‌که «ما می‌توانیم با منطق و دست به دست هم دادن مملکت را آباد کنیم»، عنوان کرد: من هیچ قولی نمی‌دهم اما فقط یک قول می‌دهم که اگر روزی و روزگاری قدرت و اختیاری پیدا کردم، قطعا به معلمان توجه کنم؛ چراکه این معلم است که فرزندان مارا تربیت می‌کند و نسل آینده را شکل می‌دهد و تصویر فردای کشور را با آزادی و استقلال و غیرت و مردانگی شکل می‌دهند نه افراد بی هویت و بی خودی؛ ما وظیفه داریم هر کاری انجام دهیم تا امنیت، معیشت و عزت معلمان حفظ شود.

پزشکیان در همایش زنان ستاد انتخاباتی خود هم با بیان اینکه «من اهل شعار دادن نیستم» تاکید کرد: من وعده نمی‌دهم اما می‌گویم که هر کاری از دستم بر بیاید در تغییر چنین وضعیتی و به کرامت رساندن جایگاه همه انسانها از هر منطق، قبیله، قوم و جنسیتی آنجا می‌دهم و گردنم را برای این کار گرو خواهم گذاشت. بلاشک مدافع حقوق زنان خواهم بود. من در تمام مراحل زندگی‌ام پایبند به تعهداتم بودم و تاکنون از آنها عدول نکردم؛ اگر زنان و دختران ایرانی و کسانی که با صندوق های رای قهر کردند پای صندوق های رای بیابند، حداقل می‌توانیم جلوی تمامیت خواهی و نگاه بسته طرف مقابل را بگیریم. من درباره حقوق مردم برای ایران، مملکت و کسانی که خون دادند و این مملکت را حفظ کردند، بدون شک هر کاری از دستم بر بیاید خواهم کرد.

این کاندید انتخابات ریاست جمهوری همچنین در مراسم افتتاحیه ستاد انتخاباتی خود در قم،  با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مشکل کشور رفع شود باید برادر شویم، گفت: قدم اولم این است که اختلافات داخلی را حل کنیم و تو چپی، راستی، خارجی یا ایرانی هستی را کنار بگذاریم.

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

****

امیرحسین قاضی زاده هاشمی با حضور در برنامه تلوزیونی میز گرد فرهنگی تاکید کرد: در عرصه فرهنگی خط مقدم مردم و خانواده‌ها هستند و دولت نقش تنظیم‌گری و تسهیل‌گری را برعهده خواهد گرفت. مساجد، محلات، امام زاده‌ها، مدارس و ... باید با خانواده‌ها پیوند برقرار کنند.

وی همچنین با بیان اینکه اینکه زنان فرصت هستند و نه مسئله، افزود: با زنان تمامی مسائل فرهنگی، اجتماعی و امنیتی کشور قابل حل خواهد بود. عدالت اجتماعی اقتضا می‌کند، با توجه به این که ۵۰ درصد جمعیت کشور زنان هستند، باید توجه ویژه‌ای به آنان شود که متاسفانه این موضوع اتفاق نیفتاده است.

قاضی‌زاده هاشمی درنشست خبری در خبرگزاری فارس هم اظهار کرد: فکر نمی‌کردم مجدد در انتخابات کاندید ریاست‌جمهوری شوم و فکر می‌کردم تا هشت سال در خدمت شهید رئیسی خواهیم بود. بعد از شهادت ایشان، برخی از دوستان از بنده برای حضور در انتخابات دعوت کردند. البته برخی از دوستان نیز از بنده خواستند تا کاندیدا نشوم. چرا که بنده را نخبه می‌دانستند و من را اهل دعواهای سیاسی نمی‌دانستند. ابتدا تلاش کردیم تا آقای مخبر به عنوان نامزد در انتخابات حضور پیدا کنند. اما نیامدند. بنابراین نگران شدم تا نماینده‌ای از دولت در انتخابات نماند و خواستم تا نماینده گفتمان ایشان باشم.

این کاندید انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینه شعار من با دوستان مروت و با دشمنان مداراست. یعنی همان کار که شهید رییسی مطابق قانون اساسی کشور انجام دادند. سعی دارم بدون وارد شدن به تنش و با مذاکره رهبرد ایرانی - اسلامی را پیش ببریم. شهید امیرعبداللهیان نماد روشن این موضوع بودند. ان‌شالله همه عزیزان به نفع کاندیدای  اصلح کنار خواهند رفت.

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

****

علیرضا زاکانی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با اعلام اینکه مسکن ایرانی اسلامی را دنبال می‌کنم، گفت: اجاره‌داری حرفه‌ای و سایر سیاست‌های مسکن جزو بسته مسکن بنده است به طوری که طی چهار سال دغدغه مسکن مردم را حل می‌کنم.  با تنوع روش‌ها و اقدام‌ها این مشکل بزرگ کشور را حل می‌کنم.

این کاندید  انتخابات ریاست جمهور همچنین خاطرنشان کرد که ۷۰ درصد مردم بسته‌های معیشتی دریافت خواهند کرد تا سر گرسنه بر بالین نگذارند. با این کار فقر مطلق را کاهش می‌دهم.

این  نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین  با حضور در برنامه تلویزیونی میزگرد سیاست خارجی ضمن بیان دیدگاه‌هایش در حوزه سیاست خارجی کشور، گفت: : سیاست خارجی به واسطه اینکه انقلاب اسلامی پیام جدیدی را برای جهان داشت و می‌توان آثارش را در جهان مشاهده کرد، برای ما اهمیت دارد؛ چون فرهنگ ایرانی اسلامی و موقعیت جغرافیایی ایران در غرب آسیا دارای اهمیت است. به همین دلیل باید سیاست خارجی را در صدر اولویت برنامه‌های کشور داشت.

وی ادامه داد: سیاست خارجی ایده‌محور مبتنی بر منزلت‌طلبانه را در دستور کار دارم.

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

****

محمدباقر قالیباف با حضور در برنامه تلویزیونی میزگرد اقتصادی گفت: اگر نتوان با روش و ابزار مشخص و مدیریت قوی به راه حل درست رسید یعنی فرصت را از دست دهیم و این ظلم به مجموعه است. برای رسیدن به نقطه مطلوب باید مهار تورم و رشد اقتصادی را انجام داد. در مهار تورم دو موضوع مهم کسری بودجه و ناترازی بانکی داریم که باید چاره اندیشی شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین در تجمع فعالان ستادی خود که در مسجد امام صادق (ع) میدان فلسطین تهران برگزار شد، تاکید کرد: مردم باید یک تصمیم بزرگ، دقیق و مطمئن بگیرند. باید تصمیم گرفته شود که خدای ناکرده مسیری طی نشود که مجددا به دهه ۹۰ برگردیم.

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

****

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی دربخشی از اظهاراتش در برنامه تلویزیونی «صف اول» با تاکید بر اینکه دیپلماسی قدرتمندی را تعقیب می‌کنم،‌افزود: از هیچ حوزه‌ای نمی‌ترسیم و از هیچ مذاکره‌ای نگران نیستیم و فراری نخواهیم شد. باجدیت این خط را تعقیب می‌کنیم و از توان ملی، نیروهای مسلح و قدرت نرم و سخت خود برای پیشرفت در عرصه بین‌المللی استفاده می‌کنیم. در داخل هم با استفاده از نیروهای مجرب جوان، زنان و مردان استفاده می‌کنیم.

****

سعید جلیلی جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ با حضور در برنامه تلویزیونی «میزگرد سیاسی» گفت: اگر رئیس جمهوری توان ملت و فرصت‌های خود را بشناسد می‌تواند ایران را جهش دهد و کشور را معطل انتخاب فلان فرد در فلان کشور نکند و تهدید دشمن را به صفر برساند. لازمه شکوفایی اقتصادی تعامل سازنده با جهان است و نباید معطل دو - سه کشور شد. زمانی که می‌گفتند گشایشی ایجاد شده است، صادرات ما به افغانستان ۲ برابر ۲۸ کشور اروپایی بود. ما برنامه‌ای داریم که از فردای ریاست‌جمهوری‌ آن را را آغاز می‌کنیم البته این برنامه‌ها در دولت شهید رئیسی هم اجرا شد ولی الان باید جهش داشته باشد.

این کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه صحنه سیاست خارجی صحنه واقعی و هوشمندانه است و باید مناسبات قدرت را شناخت، گفت: باید تحلیل واقعی داشته باشیم که در چه نقطه‌ای هستیم. ۳۵ سال است در سیاست خارجی فعال هستم. ده‌ها سفر و ملاقات خارجی فراوانی داشته‌ام. در ۱۰ سال گذشته نگاه تماشاگرانه به روابط خارجی داشته‌ام. امروز در سیاست خارجی فرصت‌های بسیار فراوانی داریم که اگر برنامه داشته باشیم می توانیم نفع حداکثری داشته باشیم تا یک ایران جهش داشته باشیم. باید بدانیم در چه بزنگاهی قرار داریم.

* اظهارات و سخنان چهارمین روز تبلیغات نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را می توانید در این لینک مرور کنید.

* هم چنین اخبار مرتبط با ستاد های انتخاباتی کاندیداها را با کلیک بر روی اسامی زیر بخوانید:

مسعود پزشکیان

محمدباقر قالیباف

سعید جلیلی

علیرضا زاکانی

امیرحسین قاضی زاده هاشمی

مصطفی پور محمدی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha