• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403032919440
  • خبرنگار : 71381

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟/ ارزیابی نخستین مناظره

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟/ ارزیابی نخستین مناظره

۹ روز مانده به برگزاری انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اخبار مربوط به کاندیداها و آخرین اظهارات‌شان را می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

به گزارش ایسنا، دوشنبه شب- ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ اولین مناظره ۶ کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با موضوع اقتصادی در ساختمان شیشه‌ای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد که گزارش کامل این مناظره را می توانید در این لینک مرور کنید.

در پایان اولین مناظره ۶ کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری،‌ هر کدام از نامزدها نظر خود را درباره نحوه برگزاری این مناظره مطرح کردند.

قاضی‌زاده هاشمی ضمن تشکر از عوامل صدا و سیما بیان کرد: تلاش کردیم صادقانه و بدون پنهان کاری آنچه را که باید عرضه کنیم، البته برنامه مناظره با برنامه کارشناسی متفاوت است و در برنامه های کارشناسی، برنامه های هر کاندیدا بهتر کشف می‌شود، اما در مناظره تفاوت دیدگاه‌ها با محک عمومی مطرح می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد که بازگشت به عقب هرگز.

* همچنین محمد باقر قالیباف بعد از اتمام اولین مناظره هنگام خروج از صداوسیما گفت: مجموعه عزیزان و نامزدها توانستند با بیانات صریح و دقیق خود و رعایت اخلاق و انصاف مطالبی را مطرح کنند. ادامه مناظرات و همکاری صدا وسیما می تواند آگاهی دقیقی را برای تصمیم گیری مردم عزیز فراهم کند؛ ان‌شاءالله هر اتفاقی که تقدیر الهی خواسته مردم باشد، رخ دهد و به خیر و صلاح کشور تمام شود.

علیرضا زاکانی هم پس از حضور در اولین مناظره انتخاباتی با محوریت موضوعات اقتصادی، اظهار کرد: امید دارم ماحصل این  صحبت روشن کند فضایی را که می‌تواند گره از زندگی مردم باز کند و کشور را در مسیر ارتقا و پیشرفت قرار دهد کدام یک از مسیرهایی است که دوستان ارائه می کنند.

وی افزود: ازما انتظار می رود که بحث‌های خود را جدی کرده و با هم تعارف نداشته باشیم. باید این حق را برای مردم قائل باشیم و به یک جهتی با جدیت و دقت و احترام موضوعات مختلف و ابعاد آن را باز کنیم.

* بعد از اتمام نخستین مناظره تلویزیونی ۶ نامزد انتخابات نیز مسعود پزشکیان هم در ارزیابی خود از این مناظره گفت: پاسخ به کل پرسش‌های اقتصادی در فرصت‌های ۴ دقیقه‌ای غیر ممکن است چراکه برای پاسخ به این پرسش‌ها باید ساعت‌ها وقت صرف کرد ، اما کلیت جهت و مسیر و سیاستی که قرار است به آن سمت حرکت کنیم را مطرح کردیم و گاهاً هم از جاده خارج شدیم.

وی افزود: امیدوارم زحمات رسانه‌ها و شور مردم باعث شور و شوقی برای حضور پای صندوق‌های رای شود.

* همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی با بیان اینکه حتما نیازمند گفت‌وگو و نقدهای جدی هستیم و صادقانه و صمیمانه نیز دیدگاه‌های‌مان را بیان می‌کنیم؛ اختلاف داریم و این امر لازمه زندگی است، افزود: از مردم هم که این گفت‌وگوها را می‌شنوند سپاسگزاریم. این گفت‌وگوها در آگاهی و اطلاع از زوایای مباحث کشور خیلی مهم است. مردم می‌خواهند انتخاب درست داشته باشند. ما فرصت سفر، مصاحبه با رسانه‌ها و شرکت در محافل نداشتیم و صداوسیما این امکان را برای ما فراهم کرده است.

سعید جلیلی هم پس از پایان مناظره اول نامزدهای انتخاباتی، با تاکید بر اینکه امروز جای تعارف و کم اهمیت دادن بر برخی مسائل نیست، تصریح کرد: این انتخابات بر سرنوشت مردم و نسل های آینده می‌تواند تاتیرگذار باشد و انتخاب مردم در مسیر پیشرفت کشور تعیین کننده است. الان ما در یک بزنگاه هستیم و یک جهان فرصت برای ما وجود دارد و می تواند برای ما یک ایران جهش بیاورد و ما باید مردم را به حقانیت این مسیر اقناع کنیم.

صبح امروز همچنین محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در گردهمایی کارگران و بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی که در سالن خانه والیبال تهران گفت: امروز ۴۵ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و دیگر اوایل انقلاب نیست که از افراد شناختی نداشته باشیم بلکه افرادی که امروز در معرض قرار می‌گیرند حتماً کارنامه و عملکردی دارند و باید با دقت به آن کارنامه و عملکرد نگاه کرد و تصمیم دقیق و صحیح گرفت.

سعید جلیلی هم در گردهمایی بزرگ فرهنگیان و دانشجو معلمان ضمن تاکید براینکه ایجاد احساس رضایت در معلمان از وظایف دولت است،‌ تصریح کرد: معلمان نشان داده‌اند هرگاه بستر برای آن‌ها باز شده است، در جامعه نقش‌آفرینی داشته‌اند؛ به همین خاطر این احساس رضایت در معلمان باید در نقشی که آن‌ها در تربیت جامعه ایفا می‌کنند نیز باشد. آموزش‌وپرورش نیاز به دولتی دارد که معتقد به گفتمان و مبانی انقلاب اسلامی باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین در نشست امروز خود با جمعی از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت سایه نه یک دکان و دستگاه بلکه یک گفتمان است و هرکسی در حد وسع خود باید مسائل کشور را دنبال کرده و خطاها را تصحیح کرده و نقاط قوت را تقویت کند. هر دانشگاه می تواند دولت سایه باشد.

مسعود پزشکیان با حضور در برنامه «میزگرد سیاسی» شبکه سه سیما با همراهی محمد جواد ظریف و مهدی سنایی به عنوان مشاوران سیاسی خود در بخشی از اظهاراتش گفت: راهنمای سیاست خارجی ما منافع مردم ایران خواهد بود و در سیاست خارجی شعارهای دهن پرکن که جیب مردم را خالی کند، شعارهایی که مردم را از قافله توسعه عقب بیندازد و مردم را گرفتار تامین دارو و صنایع ملی را گرفتار تامین مواد اولیه و آخرین فناوری کند، نخواهم داد.

* اظهارات و سخنان هفتمین روز تبلیغات نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را می توانید در این لینک مرور کنید.

* هم چنین اخبار مرتبط با ستاد های انتخاباتی کاندیداها را با کلیک بر روی اسامی زیر بخوانید:

مسعود پزشکیان

محمدباقر قالیباف

سعید جلیلی

علیرضا زاکانی

امیرحسین قاضی زاده هاشمی

مصطفی پور محمدی

انتهیا پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha