• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۵۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403032316114
  • خبرنگار : 71342

از اکران ویژه «اخت الرضا» تا معرفی عوامل تئاتر «خیلی زود عادت می کنیم»

از اکران ویژه «اخت الرضا» تا معرفی عوامل تئاتر «خیلی زود عادت می کنیم»

اکران «اخت الرضا» در سینماهای بغداد، آغاز ثبت نام مدرسه مستند حقیقت، برگزاری جشنواره فیلم و عکس با انرژی، معرفی لیست بازیگران و عوامل «خیلی زود عادت می‌کنیم» و... از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

فیلم سینمایی «اخت‌الرضا» همزمان با شب عید قربان به مدت ۲۰ روز در سینماهای بغداد اکران می‌شود. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی سوره، فیلم سینمایی «اخت‌الرضا» به کارگردانی سیدمجتبی طباطبایی و تهیه‌کنندگی سید مجتبی طباطبایی و جعفر ادیب، پس از اکران‌های بین‌المللی در لبنان، پاکستان و استرالیا در جدیدترین حضور خود قرار است در سینماهای بغداد به نمایش دربیاید. 

بدین ترتیب این فیلم که به داستان سفر بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) از مدینه تا قم و حوادث تاریخی و توطئه‌های مأمون می‌پردازد، از ۱۶ ژوئن برابر با ۲۷ خرداد و همزمان با ۹ ذی‌الحجه که مصادف با شب عید قربان است، به مدت ۲۰ روز در مسرح الوطنی و سینما الرشید کشور عراق به نمایش در می‌آید. 

همچنین «اخت‌الرضا» که محصول سازمان سینمایی سوره است و با مشارکت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و عتبه حسینیه ساخته شده، در شهر کربلا طی یک اکران خصوصی با حضور مسولان عتبات عالیات نمایش داده می‌شود. 

پخش بین‌الملل این اثر سینمایی برعهده مرکز بین‌الملل سوره است.

یک توضیح درباره اجرای «خارشتر»

نمایش «خارشتر» به نویسندگی هدی آهنگر، کارگردانی سیدعلی موسویان و تهیه‌کنندگی وحید کریمی از ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۵ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است.

این اثر نمایشی با توجه به فرارسیدن ایام تعطیلی اجرای نمایش‌ها در ایام سوگواری شهادت امام محمد باقر (ع) در روزهای پنج‌شنبه۲۴ خرداد ساعت ۱۶:۳۰ و جمعه۲۵ خرداد ساعت ۲۰ روی صحنه خواهد رفت.

در نمایش «خارشتر» (به ترتیب حروف الفبا) هدی آهنگر، لیلا بلوکات، هامون سیدی، الهام شعبانی، یزدان فتوحی، وحید کریمی و اتابک نادری بازیگرانی هستند که به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «از ۱۵۰ سال پیش تاکنون نام تمام عناصر ذکور خاندان خان باباخانی، نادر است. همه آن‌ها به بیماری تکرر ادرار مبتلا هستند و سر بزنگاه باید بروند خلا...!»

امیر کلاته (مجری طرح)، لیلا ‌شیرمحمدی (صدای نقش کبری)، علی سینا رضانیا (آهنگساز)، مرتضی برزگرزادگان و الهام پریشانی (گروه کارگردانی)، مرتضی برزگرزادگان (برنامه‌ریز)، ماریا ‌حاجیها (طراح گریم)، سیدعلی موسویان (طراح صحنه)، هدی آهنگر (طراح لباس)، علی کوزه‌گر (طراح نور)، مهدی رایگانی (طراح، پوستر و بروشور)، سیدمهدی فاطمی‌نسب (سدمتی) (تصویرسازی پوستر)، امیرحسین ‌سیَر، نازنین ‌یارویسی، علیرضا ‌کوزه‌گر، محمدحسین ‌کوزه‌گر (دستیار طراح نور)، ندا میرزایی، فاطمه سعیدی و پوریا برومند (مجریان گریم)، سهراب گلدره و علیرضا عرب (مدیران صحنه)، امیرحسین نجاح (ساخت تیزر و موشن گرافی)، مهدی عمادی (عکاس)، لیلا ‌شیرمحمدی (مدیر مارکتینگ و فروش) و علی کیهانی (روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای) دیگر عواملی هستند که در پروژه «خارشتر» حضور و همکاری دارند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند به سایت تماشاخانه ایرانشهر و سایت تیوال مراجعه کنند.

نمایش «آهو بره» به جشنواره تئاتر عروسکی تهران راه یافت

کانون «سایه بازی» فرهنگسرای گلستان با گروه نمایشی "الف مثل احساس" موفق به کسب تندیس برتر در جشنواره هنرهای نمایشی رضوی شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸ و فرهنگسرای گلستان، نمایش خیابانی "آهو بَره" به کارگردانی رضا فقیهی، صاحب تندیس برتر جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی شد و به جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک راه یافت.

نمایش "آهو بره" به کارگردانی رضا فقیهی کاری از گروه تئاتر "الف مثل احساس" و کانون سایه بازی فرهنگسرای گلستان است و از جمله بازیگران این نمایش می‌توان به احمد آگشته، میثم میثاقی، مرجان خورسند، نرگس صفامنش و سعید تاجیک اشاره کرد.

این نمایش خیابانی، پیش‌تر و در مرحله نخست، از میان ۴۸ اثر شرکت کننده در سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی، جزو ۱۸ نمایش برتر، انتخاب و مورد تایید برای اجرا قرار گرفته بود و طبق شیوه‌نامه اعلامی دبیرخانه جشنواره نمایش خیابانی رضوی به مدت ۱۰ شب در خیابان‌ و میادین شهر تهران به اجرا درآمد

رضا فقیهی، دبیر کانون نمایش «سایه بازی» فرهنگسرای گلستان است و تاکنون کارگاه‌های متعددی را در این مرکز برگزار کرده است. او با کارگردانی این نمایش موفق ظاهر شد و پس از کسب جایزه در جشنواره رضوی، در رویداد عروسکی تئاتر تهران مبارک نیز به رقابت با دیگر آثار خواهد پرداخت.
هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری اتابک نادری، بخشی از بیست و یکمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) به ریاست فرهاد قائمیان بود که با محوریت اجرای عمومی آثار درشهرهای محل تولید برگزار شد.

براساس این گزارش، علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی به ویژه نمایش عروسکی و عروسک‌سازی برای عضویت در این کانون می‌توانند به فرهنگسرای گلستان واقع در میدان نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک مراجعه کنند.

آغاز پیش ثبت نام مدرسه مستند حقیقت 

علاقه‌مندان به شرکت در کلاس‌های آموزشی مدرسه مستند «حقیقت» (مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) می‌توانند فرم پیش ثبت نام را در سایت پر کنند.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، مدرسه مستند «حقیقت» زیر نظر واحد پژوهش مرکز گسترش آغاز به کار می‌کند.

درس‌های پیش نیاز این دوره آموزشی به صورت مجازی ارائه می‌شود و برای علاقه‌مندان از سراسر کشور امکان ثبت نام وجود دارد، هزینه‌ای بابت این بخش از هنرجویان دریافت نمی‌شود. حداقل تحصیلات لازم برای شرکت در این دوره دیپلم در نظر گرفته شده، اما قابلیت‌های عمومی داوطلبان از طریق فرم ثبت نام و در صورت لزوم مصاحبه بررسی می‌شود .

کسانی که دروس پیش نیاز را می‌گذرانند پس از مصاحبه  می‌توانند به آموزش  خود در سه ترم  ادامه دهند.  گذراندن دوره اصلی مشمول پرداخت هزینه شده و پس از دو ترم ، در ترم سوم، که  ترم پایانی این دوره آموزشی است هنرجو باید یک فیلم مستند بسازد که مورد تأیید کمیته علمی باشد.

هر ترم این دوره حدود سه ماه به طول می‌انجامد.

علاقه‌مندان به شرکت در این دوره می‌توانند با مراجعه به این نشانی  

https://defc.ir/Explain/۲۶/

اطلاعات لازم را در فرم مربوطه درج کنند.

پس از بررسی با افراد واجد شرایط اولیه تماس گرفته می‌شود.

نخستین جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» تابستان امسال در تهران برگزار می‌شود

نخستین دوره جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» با هدف ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی و آگاهی‌بخشی درباره اهمیت مصرف هوشمندانه برق و تأثیرات مثبت آن بر جامعه و محیط زیست، با دبیری حمید خانی از تاریخ ۲۷ تا ۲۹ مرداد در تهران برگزار می‌شود.

این جشنواره با حمایت پویش «با انرژی» و با شعار «با تو ایران روشن است» فرصتی را برای هنرمندان جوان فراهم می‌آورد تا با ارائه آثار خود در دو بخش عکس و فیلم کوتاه، در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی سهیم شوند و خلاقیت‌های خود را در معرض دید عموم قرار دهند.

آثار ارسالی به این جشنواره توسط هیات داوران، متشکل از ۱۰ هنرمند مطرح در حوزه عکاسی و سینما، ارزیابی می‌شوند و به ۱۰ اثر برگزیده جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود. این جشنواره تلاش دارد بستری برای رقابت سالم و کشف استعدادهای جوان در عرصه فیلم‌سازی و عکاسی فراهم کند.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، دریافت آثار از ۲۸ خرداد آغاز می‌شود و هنرمندان عکاس و فیلم‌ساز از سراسر کشور می‌توانند از این تاریخ، آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

جزئیات بیشتر درباره نحوه ارسال آثار متعاقباً اعلام می‌شود.

 
بازیگران و عوامل «خیلی زود عادت می‌کنیم» معرفی شدند 
 
همزمان با رونمایی از پوستر نمایش «خیلی زود عادت می‌کنیم» به کارگردانی پرستو کرمی بازیگران و عوامل این اثر معرفی شدند.  
 
همزمان با رونمایی از پوستر نمایش «خیلی زود عادت می‌کنیم» با طرحی از پگاه حسینی، بازیگران و عوامل این اثر معرفی شدند.  

از اکران ویژه «اخت الرضا» تا معرفی عوامل تئاتر «خیلی زود عادت می کنیم»


 
«خیلی زود عادت می‌کنیم» به نویسندگی وحید جباری، تهیه‌کنندگی فریدون رحیمی با کارگردانی پرستو کرمی درامی خانوادگی-اجتماعی است که از بیست‌ونهم خرداد ساعت ۱۹ در کارگاه نمایش تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.  
 
مسعود خواجه‌وند، آساره هداوند، هوشمند هنرکار و آتیه جاوید بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. 
 
در خلاصه داستان این اثر امده است: «در مجاورت منزل زوج جوانی که خانه‌یشان به تازگی بازسازی شده، زوج پیمانکار دیگری مشغول گودبرداری و ساختمان‌سازی در همسایگی آنها هستند. در اثر سر و صدا و لرزش دیوارها، زوج پیمانکار برای وارسی خسارت احتمالی پایشان به خانه باز می‌شود.» 
 
دیگر عوامل این نمایش عبارتند از وحید لاری (طراح‌صحنه و لباس)، محمد فرشته‌نژاد (افکت و موسیقی)،  
مهران ذاغری (طراح نور)، شقایق برهمتی (طراح گریم)، پگاه حسینی (طراح پوستر و بروشور)،  فخری سلیمی، فریدون رحیمی (گروه کارگردانی)، فروغ لسانی (منشی صحنه)، علی اکبر اعتماد مقدم (پخش موسیقی و افکت)، محمد موسوی (مدیر صحنه)، گلاره اکبری و عرفان سیف اللهی (دستیاران صحنه)، نگار امیری (مدیر روابط عمومی)، میلاد آزادی و سینما آفیس بامدیریت پیمان طالبیان (ساخت تیزر)،  
 
حدیث اسماعیلی (تصویربردار پشت صحنه)، خسرو اردشیری، سحر کاوه، امیرحسین شهری (عکاسان).  
 
علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت این نمایش به سایت تیوال و گیشه تئاتر مراجعه کنند.

آخرین گروه بازیگران «نبرد رستم و سهراب» معرفی شدند 

سارا پارسایی، نیکا افکاری و سروین ضابطیان به عنوان آخرین گروه بازیگران نمایش نبرد رستم و سهراب به کارگردانی حسین پارسایی معرفی شدند. 

نمایش میدانی «نبرد رستم و سهراب» به تهیه کنندگی سید محمود شبیری و حسین پارسایی تابستان امسال روی صحنه خواهد رفت، آخرین گروه بازیگران خود را معرفی کرد. 
سارا پارسایی ایفاگر نقش خُنیاگر ، نیکا افکاری و سَروین ضابطیان ایفاگر نقش هَمراز در این‌ نمایش خواهند بود. 

نبرد رستم و سهراب برداشتی آزاد از شاهنامه فردوسی به قلم متین ایزدی است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha